0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کوچک خوشبختی

معرفی، خرید و دانلود کتاب کوچک خوشبختی

درباره کوچک خوشبختی

مجله اپرا هر ماه در شماره‌ی جدید خود مطالبی را منتشر می‌کند که به خوانندگان کمک می‌کند که زندگی خود را در جهت مثبت بهبود ببخشند و با الهام از تجربه‌های زندگی افراد بتوانند تحولی کوچک و بزرگ در همه‌ی زمینه‌ها ایجاد کنند. لحن جملات و نثر این مطالب صمیمانه و همراه با حس شوخ‌طبعی است. در واقع شعار این مجله «بیشتر از آنچه هستیم شویم» است و به خوانندگان ابزاری می‌دهد که خودشان را عمیق‌تر دوست داشته باشند، به آینده امیدوارتر باشند و برای یک زندگی ماجراجویانه آماده شوند. نویسندگان مجله اپرا در کتاب کوچک خوشبختی از حس‌های خوشبختی می‌گویند. حس‌هایی که هر از گاهی نیاز به مرور آن‌ها داریم.

درباره کتاب کوچک خوشبختی

کتاب کوچک خوشبختی نوشته جمعی از نویسندگان مجله اپراست. این کتاب در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی قرار دارد و برای گروه سنی بزرگ‌سال مناسب است. کتاب کوچک خوشبختی مجموعه‌ای از جستارها، جمله‌ها و روایت‌هایی از افراد مختلف است که تجربه‌ای شیرین و دوست‌داشتنی از زندگی خود را بیان می‌کنند. گاهی این نوشته‌ها شبیه داستان می‌شوند. در لابه‌لای این داستان‌ها می‌توان شادی و خوشبختی را حس کرد و این موضوع را درک کرد که افراد در تنهایی و بدون حضور دیگران هم می‌توانند شاد و خوشبخت باشند و حال خوب داشته باشند. بسیاری از افراد در زندگی خود مدام با این تصور که خوشبختی در گرو اتفاقاتی است که ما در انتظار رخ دادن آن‌ها هستیم زندگی می‌کنند؛ اما واقعیتی که این کتاب از آن صحبت می‌کند در این موضوع است که با وجود همه‌ی فراز و نشیب‌های زندگی نگاه ما به مفهوم خوشبختی است که حال ما را در هر شرایطی می‌سازد. جمعی از نویسندگان سرشناس مجله‌ی اپرا در کتاب کوچک خوشبختی از زندگی گفته‌اند. پاملا ارنز ، کریستی آشواندن ، مارک لینر از جمله نویسندگان این کتاب هستند. هر کدام از نویسندگان با نگاهی که خود به زندگی دارد از ترس‌ها، رنج‌ها و نگرانی‌های خاص خود در زندگی صحبت می‌کند. خیلی از اتفاقاتی که نویسندگان در این کتاب از آن‌ها صحبت می‌کنند ممکن است به نظر اتفاقاتی به ظاهر کوچک و ساده بیایند اما همین حرف‌های کوچک گاهی چنان اهمیتی پیدا می‌کنند که اگر فرد نگاهی عمیق و ریزبین داشته باشد می‌تواند از آن‌ها برای تغییر حال، زندگی و نگرش خود استفاده کند. با مرور این نوشته‌ها خواننده در عین حال تجربه‌هایی متفاوت و پرشمار را از زندگی افراد گوناگون باتجربه‌های متفاوت یکجا در اختیار خواهد داشت.

انتشارات البرز کتاب کوچک خوشبختی را با ترجمه‌ی منیژه جلالی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. کتاب کوچک خوشبختی حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع روانشناسی بخوانند مفید خواهد بود.

تعداد صفحات این کتاب به گونه‌ای است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را کمتر از 10 روز بخوانید.

در بخشی از کتاب کوچک خوشبختی می‌خوانیم

سال بله گفتن

پاتریشیا ولک

من در چشم بر هم زدنی«پاسخ منفی می‌دهم. دلیلش این است که گمان می‌کنم می‌دانم چه چیزی برای من خوب است. شبی با دوستم لوئیزا که در چاپ و نشر کارمی کند. شام می‌خورم. بعدازظهری دیروقت» سردبیرش به او می‌گوید: «لوئیزاء من امشب سخنران اصلی هستم و با مشکل برنامه‌ریزی روبه‌رو شده‌ام. تو باید به من کمک کنی.» لوئیزا برای من تعریف می‌کند: «خودم را بالای سکوی سخنرانی یافتم درحالی که نمی‌دانستم چه باید بگویم. سپس این فکر به ذهنم رسید؛ لوئیزاء تو درباره این موضوع بیش از همه آن‌ها می‌دانی. پس شروع به حرف زدن کردم؛ و همه‌چیز خوب پیش رفت.»

می‌گویم: «من بودم می‌گفتم. نه».

«و در خانه با آزردگی و کتابی در دست به رختخواب می‌رفتم»

«چه اشکالی دارد که نپذیرم؟»

تلاش؟ باز هم باید تلاش کنم؟ به اندازه کافی تلاش نکرده‌ام؟ من» درحالی که خودم نیز درس می‌خواندم و دو بچه بزرگ می‌کردم. همسر سابقم را برای تحصیل در دانشکده پزشکی حمایت نکردم؟ آیا هنگام خوابیدن با کاسه‌ای میوه خشک در رختخواب سرگرم خواندن نمی‌شدم؟ حالا دیگر نیاز به آرامش دارم.

من و لوئیزا یکدیگر را می‌بوسیم و شب‌به‌خیر می‌گوییم. به سمت بالای شهر به راه می‌افتم در حالی که با خودم بحث می‌کنم.

خودم:«چه چیز بردن کتاب به رختخواب تا این اندازه خوب است؟ از چه زمانی دیگر هیچ کار تازه‌ای نکرده‌ای؟» من: «من درباره چیزهایی که از دست داده ام فکر نمی‌کنم.»

خودم: «ولی چه چیزهایی را از دست می‌دهی؟ از کجا می‌دانی؟»

دوست دارم با خودم بحث کنم. یکی برنده می‌شود. تا وقتی که اتوبوس مرا پیاده کند. تصمیمی تازه می‌گیرم. از فردا به مدت یک سال، کلمه نه را از فرهنگ واژگانم پاک خواهم کرد. از فردا صبح سال بله گفتن آغاز می‌شود.

منتشر کردن کتاب همچون به دنیا آوردن نوزاد است؛ هیچ نشانه‌ای از زحمت وجود ندارد. ولی زحمت پرورش او به عهده شماست. همین‌طور است بله گفتن به شرکت در نمایشگاه کتاب سینسرتاون در ایالت شمالی نیویورک» حتی اگر مجبور باشم 21 دلار برای کرایه کردن خودرو بدهم و تنها یک جلد کتاب بفروشم. پذیرفتن دعوت چای انجمن ادبی هواپیما بگذرانم. و بله گفتن برای گفت وگو درباره کتابم در انجمن کتاب دوستم پتی. پتی می گوید: «من فکری دارم. از کسی هستم که حرف می‌زنم و رازی را فاش می‌کنم که به دوستی من با همکلاسم» هری در سال سوم دبیرستان مربوط می‌شود: موضوعی که ویرانگر به نظر می‌رسید. گذشت زمان این راز را خنده‌دار ساخته است. یا من این‌گونه تصور می‌کنم.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب کوچک خوشبختی اثر نویسندگان مجله اپرا بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی روانشناسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
756.۷۲ کیلوبایت
تعداد صفحات
230 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۴۰:۰۰
نویسندهکریستی آشواندن
نویسنده دومپاملا ارنز
نویسنده سوممارک لینر
مترجممنیژه جلالی
ناشرانتشارات البرز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
O's little book of happiness
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۱۰/۰۷
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
15,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۷۵۶.۷۲ کیلوبایت
۲۳۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.8
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
5
ستاره
75 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

مجموعه داستنهایی که مثل نوشیدن چایی موقع خستگی ها ، هر داستانش وقتهایی که نیاز به حال خوب داری یه جورایی حالت رو خوب میکنه?

5

داستانهاش حسابی حال ادمو خوب میکنه....

4.8
(8)
9,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کوچک خوشبختی
کوچک خوشبختی
کریستی آشواندن
انتشارات البرز
4.8
(8)
9,000
تومان