0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معمای اشغال سفارت آمریکا در ایران

معرفی، خرید و دانلود کتاب معمای اشغال سفارت آمریکا در ایران

درباره معمای اشغال سفارت آمریکا در ایران
پس از پایان جنگ اول جهانی و آغاز انقلاب کمونیستی در روسیه، که منجر به فروپاشی امپراتوری تزار روسیه گردید، انگلستان از این فرصت استفاده نموده، به گسترش نفوذ و سلطه‌ی خود در نقاط مختلف جهان ـ از آن جمله در ایران ـ برآمد... این نفوذ بریتانیای کبیر با ورود عامل تازه‌ای به صحنه‌ی سیاسی گستردگی بیشتری یافت. این عامل جدید نفت بود... زیرا در آن تاریخ انگلستان طرح تبدیل سوخت کشتی‌های جنگی و تجارتی خود را از ذغال سنگ به‌نفت آغاز کرده بود، که به پیشنهاد «وینستون چرچیل»، لرد اول دریاداری انگلیس، دولت انگلستان در کشف و استخراج نفت جنوب ایران سرمایه‌گذاری کرد و در استخراج، فروش و صدور آن با ایران شریک شد!! از آن به‌بعد شرکت نفت «ایران و انگلیس»، دولتی در داخل دولت ایران به‌شمار می‌آمد و در تمام امور سیاسی ایران، آشکار و یا پنهان، دخالت می‌کرد. تا اینکه واقعه‌ی تاریخی سقاخانه‌ی آشیخ هادی پیش آمد که منجر به‌قتل «ماژور ایمبری»، کنسول آمریکا، شد که توطئه‌ی این قتل را سفارت انگلیس با «مصطفی فاتح»، برای جلوگیری از انعقاد قرارداد اکتشاف و استخراج نفت بین ایران و آمریکا، در نقاط مختلف ایران ترتیب داده بودند؛ و این حادثه، قتل ماژور ایمبری، عامل اصلی انصراف ایالات متحده‌ی آمریکا از برقراری روابط نزدیک سیاسی و اقتصادی با ایران گردید...
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
5.۹۳ مگابایت
تعداد صفحات
440 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۴:۴۰:۰۰
نویسنده جعفر مهدی نیا
ناشرانتشارات امیدفردا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۸/۱۳
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
240,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۵.۹۳ مگابایت
۴۴۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 341 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
51 ٪
4
ستاره
23 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
13 ٪
72 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

جان مادرتون با چه رویی اینارو مینویسید؟؟مملکت رو به گند کشیدید الان در مورد این چرندیات حرف میزنید؟؟هزاران نفر خون مقدس شون رو برای این خاک دادن و هزاران مادر چشم شون به در خشک شد ولی شما هنوز در اون زمان زندگی میکنید شرم کنید حیا کنید از خدا که شرم ندارید ولی شرافتن از خون شهیدان شرم کنید...الان معما اینه که شما چجوری اونجا رو گرفتید اونا دارن با سرعت به جلو میرن ولی متاسفانه ما حتی به عقبم برنمی گردیم دارین با این فرمون به سمت ویرانی میریم.

4

سلام.بنظر من کتاب مغرضانه است.با توجه به عباراتی نظیر" طیب حاج رضایی چاقو کش معروف" و بدون اشاره به اقدامات بعدی ایشان در قیام سال ۴۲ شهادت و لقب حر انقلاب گرفتن ایشان و یا اینکه بعد از صحبت های شهید رجائی سه علامت تعجب گذاشته شده و نظرات ایشان به تمسخر گرفته شده است.

4

کتاب بسیار عالیه و نشون می‌ده یه مشت جوون نفهم چطور با سرنوشت ملت بازی کردن

1

تا قبل از زمان مصدق رو نسبتا خوب نوشته.. اما بعد از اون نظرات و تحلیل های شخصی خودش رو کاملا درگیر نوشته ها میکنه... نکته ای هم که وجود داره سلسله حوادث رو کاملا فنی کنار هم میچینه، تا ذهن مخاطب با عقاید نویسنده هماهنگ بشه نه واقعیتی که وجود داره... از طرفی هویت نویسنده اشکار نیست و حتی با سرچ تو اینترنتم چیزی بدست نمیارید با اینحال منبع یک سری حوادث رو مشاهدات و شنیده های خودش ذکر میکنه و بنظرم رایگان شدن همچین کتابی هم به نوبه ی خودش عجیبه!!

1

نویسنده به شکل مشهودی یک مصدق پرست آریاییه . اکثر منابع و کتبی که به آنها درباره ی این قضیه استناد کرده , آمریکایی هستن . بیشتر هم تحلیل مخالفان قضیه رو آورده و فقط در یک مورد کوتاه , نظر مصطفی تابش رو هم گفته . با وجود اینکه خاطرات کسی مثل مرضیه ی ابتکار هم در دسترسه , اما ایشون دلش می خواسته که فقط به دوستان خودش استناد کنه . دوستان هم لطفا کمی روشنفکرتر با قضیه برخورد کنن . نویسنده جنایت که نکرده , نظرش رو بازتاب داده . به هر حال برای پیدا کردن یک دید تاریخی نسبت به قضیه , باید کتابای دیگه ای هم خوند .

3

در حد امکان سعی شده بود مستند به مطالب نشریات و جراید باشه. جریان ارتباط با آمریکا رو از قدیم شرح داده بود تا زمان اشغال. کمتر نظرات شخصی خودشو وارد کتاب کرده بود و قضاوت رو بر عهده خواننده گذاشته بود. بعد از خواندن کتاب نتیجه می‌گیریم اشغال سفارت و حمایت امام از این کار صد در صد اشتباه و به ضرر ایران بود، همچنین حمایت امروز نیز اشتباهه.

4

فقط عاشق شاقی اونایی ام که میگن بدون قضاوت فقط شرح داده?? داداش شما یه بار القاب ادما رو نگاه کن چطور بیان شدن. کار به درستی ماجرای نقل شده ندارم

5

یک کتاب عالی برای اشنایی با تاریخ معاصر که به صورت داستان وار امده است و اشنایی خوبی با جریانات قبل و بعد از انقلاب را تبیین میکند. متاسفانه کتابها به شدت سانسور میشوند زمان اخذ مجوز چاپ اما این کتاب به یکسری ناگفته ها اشاره و با یک دیدگاه بی طرفانه که باید یک تاریخ نگار داشته باشد به نوشتن این کتاب مبادرت ورزیده است.

1

کتاب کاملا انحرافی ای بود ، مغرضانه و ضد جریانات واقعی انقلاب است به طوری که تفکرات فرد در چند درصد از واقعیات ادغام شده و نتیجه گیری های شخصی رو به صورت سطحی و به اسم تاریخ به خورد مخاطب میده ، البته که از کمی مطالعات عمیق تاریخی ما سوء استفاده میشه، اینکه رایگان هم شده جای بسی تردید هست .

4

من خیلی علاقه دارم با کسی که چنین کتابی را حتی به رایگان دانلود میکند آشنا بشوم.. خواندنش که جای خود دارد!

نمایش 62 نقد دیگر
4
(340)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
95,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
معمای اشغال سفارت آمریکا در ایران
معمای اشغال سفارت آمریکا در ایران
جعفر مهدی نیا
انتشارات امیدفردا
4
(340)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
95,000
تومان