0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کتابخانه سحرآمیز بی بی بوکن

معرفی، خرید و دانلود کتاب کتابخانه سحرآمیز بی بی بوکن

درباره کتابخانه سحرآمیز بی بی بوکن

کتاب‌های جذاب زیادی در دنیا برای نوجوانان نوشته شده است و یوستین گاردر خالق بسیاری از این کتاب‌هاست. کتابخانه سحرآمیز بی‌بی بوکن یکی از همان کتاب‌هایی است که این نویسنده نوشته است تا این بار بچه‌ها را به یک کتابخانه‌ی خاص ببرد، کتابی که بزرگسالان هم از آن استقبال کرده‌اند و با اینکه سال‌ها از انتشارش می‌گذرد هنوز هم موردتوجه است.

Bibi bokken’s magic library کتابی است که اولین‌بار در سال ۱۹۹۳ منتشر شد و توانست نظرهای زیادی را به خود جلب کند. داستان کتاب داستان دو نوجوان است که با نامه‌نگاری سعی کرده‌اند بیشتر در ارتباط باشند، این کتاب مربوط به همان دورانی است که هنوز موبایل‌ها و اینترنت زندگی ما را تسخیر نکرده بودند. سبک کتاب یوستین گاردر کمی فانتزی است و ادبیات ساده و نگارش مناسبش باعث شده است خواندنش بسیار دلپذیر باشد و حتی کم‌حوصله‌ترین افراد هم از این کتاب لذت ببرند. کتاب کتابخانه سحرآمیز بی‌بی بوکن در سراسر دنیا موردتوجه قرار گرفت و به فارسی هم برگردانده شد. مهوش خرمی پور مترجم این کتاب است و انتشارات کتابسرای تندیس آن را چاپ کرده است. اگر از علاقه‌مندان به نسخه‌های الکترونیکی هستید می‌توانید نسخه الکترونیک این کتاب را در همین صفحه از دسته‌بندی داستان و رمان فیدیبو دانلود کنید و روی دستگاه‌های الکترونیکی خودتان بخوانید.

خلاصه داستان کتابخانه سحرآمیز بی بی بوکن

داستان کتاب داستان دخترخاله و پسرخاله‌ای به نام‌های نیلس و بریت است که در دو شهر مختلف زندگی می‌کنند. هر دوی آن‌ها کتاب‌خوان هستند و علایق مشترکی دارند. آن‌ها برای اینکه بتوانند بیشتر باهم در ارتباط باشند یک دفترچه خاطرات تهیه می‌کنند و تصمیم می‌گیرند داخل آن برای هم نامه بنویسند و آن را ارسال کنند تا هم همیشه نامه‌های قبلی‌شان را داشته باشند و هم یک یادگاری جذاب برایشان باقی بماند؛ اما داستان نامه‌های آن‌ها به همین سادگی باقی نمی‌ماند؛ زیرا پای زنی به نام بی‌بی بوکن به داستان باز می‌شود، بریت برای نیلس از او می‌نویسد و بعد نامه‌ای را پیدا می‌کند که بی‌بی بوکن آن را گم‌کرده است، نامه‌ای که خبر از چاپ کتابی در سال آینده می‌دهد، کتابی درباره‌ی یک کتابخانه جادویی. نیلس و بریت کنجکاو می‌شوند که بدانند بی‌بی بوکن و کتاب‌هایش کجای کره‌ی زمین هستند؟ آیا ممکن است این کتابخانه جادویی در شهر فایرلند یعنی محل زندگی بریت پنهان شده باشد؟ دو نوجوان داستان ما می‌خواهند جواب این سؤال‌ها را بدانند، آن‌ها در جستجوی کتاب و کتابخانه‌ی مرموز وارد ماجرایی می‌شوند که هیچ‌کس نمی‌داند به کجا خواهد رسید؟ شاید مقصدشان جایی در چند هزار سال پیش باشد، جایی که اولین حروف به وجود آمدند.

یوستین گاردر، خالق دنیای سوفی

Jostein gaarder نویسنده‌ی نروژی است که شهرتش را در دنیای ادبیات به کتاب دنیای سوفی مدیون است. کتابی درباره‌ی مبانی فلسفه که در سال ۱۹۹۱ منتشر شد. این نویسنده که در سال ۱۹۵۲ به دنیا آمده است در خانه‌ای بزرگ شد که پدر و مادرش به ادبیات علاقه‌ی فراوانی داشتند و در نتیجه خودش هم در رشته‌ی زبان و ادبیات اسکاندیناوی درس خواند. او پس از نگارش دنیای سوفی جوایز زیادی مانند جایزه ادبیات نسل جوان آلمان را کسب کرد و پس از آن وقت زیادی برای نوشتن گذاشت. کتاب‌های زیادی از این نویسنده به فارسی برگردانده شده‌اند که اکثراً در دنیا هم بسیار مشهورند. او برای تبدیل مفاهیم پیچیده به داستان‌هایی خواندنی و پرکشش شناخته شده است. در ادامه تعدادی از کتاب‌های این نویسنده‌ی مشهور را معرفی می‌کنیم:

چرا باید کتابخانه سحرآمیز بی‌بی بوکن را خواند؟

کتابخانه سحرآمیز بی‌بی بوکن یکی از آن کتاب‌هایی است که هرکسی می‌تواند از خواندن آن لذت ببرد. یوستین گاردر یک نویسنده‌ی معمولی نیست، او کسی است که داستان‌هایش جذابیت بسیار زیادی دارند و کاملاً می‌داند چگونه خواننده را دنبال خودش به سرزمین‌هایی که خلق کرده ببرد و لحظات لذت بخشی برایش بسازد. داستان‌های او بسیار پرمحتوا هستند و خواندنشان می‌تواند نوجوانان را به فکر وادار کند و باعث شود نگاهی نو به جهان اطرافشان داشته باشند.

در بخشی از کتاب کتابخانه سحرآمیز بی‌بی بوکن می‌خوانیم

من که واقعاً شوکه شدم!

کسی به نام سیری توی رم کتابی پیدا می‌کنه که عنوانش به نحوی با کتابخانه سحرآمیز سروکار داره. اما مسئله این جاست که توی اون قید شده این کتاب سال آینده منتشر می‌شه. بعد سر کارآگاه تروگرسن جسورانه حدس می‌زنه این کتابخونه‌ی اسرارآمیز که درباره‌اش کتابی نوشته خواهد شد، متعلق به بی‌بی بوکن است و از حدس و گمان‌هایش انشایی می‌نویسه و تحویل معلم میده و از این طریق وسیله‌ی دیدارش با آسلوگ برون فراهم میشه.

خان برون تأیید می‌کنه که بی‌بی بوکن همیشه نقشه‌ی بزرگ تأسیس کتابخانه‌ی سحرآمیز رو توی سرش می‌پرورونده.

یعنی همه چیز در تاریکی مطلق!

اما در این ماجرا یک موضوع نامفهوم وجود داره، این که چرا به فکر سیری نرسیده که این کتابخونه‌ی سحرآمیز باید با بی‌بی بوکن در ارتباط باشه؟ دیگه این که اگه عنوان این کتاب واقعاً «کتابخانه‌ی سحرآمیز» بوده، پس چرا او اشاره‌ای به‌عنوان کتاب نمی‌کنه؟

نه نیلس، این ممکن نیست. شاید خانم برون همینطوری یک چیزی گفته. شاید هم تو رو احمق فرض کرده؟

ولی مسلماً اون در جریان انشای تو قرار داشته، وگرنه برای دیدنت به کافه نمی‌اومد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب کتابخانه سحرآمیز بی‌بی بوکن

اگر از کتابخانه‌ سحرآمیز بی‌بی بوکن لذت برده‌اید، دنیای ادبیات نوجوانان کتاب‌های ارزشمند دیگری هم برای شما دارد که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید. در ادامه تعدادی از این کتاب‌ها را معرفی می‌کنیم:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۶ مگابایت
تعداد صفحات
194 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۲۸:۰۰
نویسندهیوستین گاردر
مترجم مهوش خرمی پور
ناشرانتشارات کتابسرای تندیس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Bibi bokkens magiske bibiotek,c۱۹۹۳
تاریخ انتشار
۱۳۹۳/۱۱/۲۵
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
12,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۶ مگابایت
۱۹۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.2
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
5
ستاره
16 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
50 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
16 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

خیلی برای منی که فانتزی کم میخونم جالب بود!دوستش دارم چون توی سفرخواندمش وبرام یاداور سفرخوبمه وهم اینکه تخیلاتشون برام جالب بود

5

عاشق کارهای گردر هستم.

3.2
(6)
40,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کتابخانه سحرآمیز بی بی بوکن
کتابخانه سحرآمیز بی بی بوکن
یوستین گاردر
انتشارات کتابسرای تندیس
3.2
(6)
40,000
تومان