0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
برنامه ریزی بازاریابی استراتژیک برای کسب وکارهای کوچک تا متوسط

معرفی، خرید و دانلود کتاب برنامه ریزی بازاریابی استراتژیک برای کسب وکارهای کوچک تا متوسط

درباره برنامه ریزی بازاریابی استراتژیک برای کسب وکارهای کوچک تا متوسط

بسیاری از شرکت‌های کوچک در دوسال ابتدایی فعالیت خود با بحران روبه‌رو می‌شوند و درنهایت شکست می‌خورند. شرکت‌های بزرگ نیز از این خطر در امان نیستند و ممکن است پس از ده سال فعالیت با شکست روبه‌رو شوند. علت اساسی شکست بسیاری از کسب و کارها عدم وجود یک برنامه‌ریزی بازاریابی استراتژیک و نگاهی بلند مدت به فعالیت کسب و کار است. دیوید دبلیو اندرسون در کتاب برنامه‌ریزی بازاریابی استراتژیک برای کسب‌ وکارهای کوچک تا متوسط تجربیات ۳۰ ساله‌ی خود در امر بازاریابی محصولات و خدمات را به رشته‌ی تحریر درآورده است و در اختیار صاحبان صنایع و بازاریابان قرار داده است. این اثر خواندنی یک راهنمای جامع برای توسعه کسب و کارهای مختلف در اندازه‌ی کوچک تا متوسط است.

درباره‌ی کتاب برنامه ریزی بازاریابی استراتژیک اثر دیوید دبلیو اندرسون

در دنیای پر رقابت امروزی،‌ هر کسب و کاری که بدون برنامه مدون و بلند مدت وارد بازار رقابت شود، محکوم به شکست است. مدیریت استراتژیک با رویکردی بلند مدت به مدیران کمک می‌کند تا اهداف خود را در بازار مشخص کنند و گروه مشتریان خود را شناسایی کند و تاکتیک‌های مورد نیاز برای دستیابی به اهداف را تدوین کنند. در این میان، برنامه‌ریزی بازاریابی استراتژیک بخشی از مدیریت استراتژیک است که با ۳ فاکتور مکان، زمان و منابع ارتباط زیادی دارد. 

دیوید اندرسون که در تدوین برنامه بازاریابی استراتژیک متخصص است، در این اثر تئوری‌های بازاریابی و رویه‌های عملی را برای کسب و کارهای کوچک تا متوسط ارائه داده است. این کتاب چهارچوب کلی یک برنامه بازاریابی را توضیح می‌دهد. این استانداردها از مهم‌ترین تاکتیک‌هایی است که در مدیریت کسب و کار باید رعایت شود. نویسنده به تعداد زیادی تئوری بازاریابی اشاره می‌کند که قابلیت اجرایی ندارند و ناکارآمدند بنابراین به یک راهنما برای تدوین برنامه بازاریابی استراتژیک احتیاج دارید.

کتاب برنامه‌ریزی بازاریابی استراتژیک، کتابی نیست که ساده از مطالب آن عبور کنید بهتر است در هنگام مطالعه از مطالب مهم یادداشت برداری کنید و نگاهی پرسشگرانه نسبت به دستورالعمل‌ها و راهکارها داشته باشید.

مروری بر فصلهای کتاب برنامهریزی بازاریابی استراتژیک

پیشگفتار

فصل یکم: نظریه بازاریابی

فصل دوم: تکالیف خود را انجام دهید

فصل سوم: رقابت موثر

فصل چهارم: شناسایی روندهای بازار

فصل پنجم: طرح بازایابی

فصل ششم: روش‌های رایج برای ارسال پیام به بازار

فصل هفتم: یک مدل کاری

فصل هشتم: یکپارچهسازی کل برنامهها

ترجمه‌ی کتاب برنامه ریزی بازاریابی استراتژیک به فارسی

دکتر ابوالفضل دانایی نویسنده، مترجم و استادیار گروه مدیریت رسانه دانشگاه آزاد اسلامی سمنان است. او در حوزه مدیریت مقالات متعددی را به رشته‌ی تحریر درآورده و ترجمه‌ی کتاب‌های معتبری را بر عهده داشته است. از آثار ترجمه شده توسط ابوالفضل دانایی می‌توان به کتاب‌های «تصمیم‌گیری» و «تیم‌سازی» و «ارتباطات توسعه در جهان سوم» اشاره کرد. دکتر ابوالفضل دانایی با همکاری امیر احسانی کتاب «برنامه‌ریزی بازاریابی استراتژیک برای کسب‌ وکارهای کوچک تا متوسط» را ترجمه کرده و نشر تیسا، انتشار آن را برعهده داشته است.

چرا باید کتاب برنامه ریزی بازاریابی استراتژیک را خواند؟

کتاب برنامه ریزی بازاریابی استراتژیک در دسته‌ی کتاب‌های مدیریت استراتژیک و کارآفرینی قرار دارد. این کتاب برای گروه سنی بزرگ‌سال مناسب است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب ۱۵۷ صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در ۸ روز بخوانید. کتاب برنامه ریزی بازاریابی استراتژیک جزو کتاب‌های کم حجم و کوتاه با موضوع برنامه ریزی بازاریابی استراتژیک و برنامه ریزی بازاریابی استراتژیک است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی برنامه ریزی بازاریابی استراتژی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

‌در بخشی از کتاب برنامه ریزی بازاریابی استراتژیک می‌خوانیم

همه چیز در حال تغییر است. راهی جز پذیرش تغییرات وجود ندارد. برای موفقیت در کسب‌وکار لازم است شرایط شما با بازار تغییر کند. کسانی که به جای پذیرش تغییر، در مقابل آن مقاومت می‌کنند. غالبا محکوم به شکست هستند.

با شناخت و پذیرش تغییر می‌توانید سازمان خود را به سطوح بالاتری از موفقیت هدایت کنید. اگرچه نگاه به تغییرات در آینده مهم است. ولی درک رخدادهای بازار فعالیت شما، در منطقه جغرافیایی در طول ۱۵-۲۰ سال گذشته نیز بسیار بااهمیت است. آیا بازار تغییر کرده است؟ چگونه روند تغییرات بازار بر تجارت شما و بر کسب و کارهای مشابه. تأثیر گذاشته است؟ اگر شما دارای یک تجارت تک‌محصولی هستید و یا یک واحد خدماتی را اداره می‌کنید که صرفا یک نوع خدمات ارائه می‌دهد، لازم است از هر تغییر تکنولوژیکی که ممکن است شما را از صحنه رقابت حذف کند مهم نیست چگونه، آگاه باشید.

برای مثال، تولید کننده‌هایی را در نظر بگیرید که نوارهای کاست تولید می‌کردند. در سال 1981 با ظهور دی وی دی، این شرکها با تهدید بزرگی روبهرو شدند. خبرگان این صنعت بر این عقیده بودند که فروش دی‌وی‌دی، جای فروش نوار کاست را خواهد گرفت. آیا رسالت این شرکت‌ها اجازه می‌داد تا تکنولوژی خود را به سوی تولید دی‌وی‌دی تغییر دهند؟يا باید خط تولید محصول قدیمی را حفظ می‌کردند و یا حتی بدتر، از تغییر دوری می‌کردند؟ با پرداختن به نوع صنعتی که در آن فعالیت دارید و پیشبینیهای خبره در این صنعت، میتوانید آینده محصول خود را پیشبینی کنید.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب برنامه ریزی بازاریابی استراتژیک اثر دیوید دبلیو اندرسون بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی برنامه‌ریزی بازاریابی استراتژیک می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۷ مگابایت
تعداد صفحات
157 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۱۴:۰۰
نویسنده دیوید دبلیو اندرسون
مترجمابوالفضل دانایی
مترجم دومامیر احسانی
ناشرانتشارات تیسا
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Strategic marketing planning for the small to medium-sized business: writing a marketing plan
تاریخ انتشار
۱۳۹۳/۰۹/۲۶
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
14,900 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۷ مگابایت
۱۵۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 22 مخاطب
5
ستاره
68 ٪
4
ستاره
27 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
9 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

اطلاعات جامع و خوبی رو به خواننده انتقال میده. تو بعضی از جاهای کتاب حجم زیادی از اطلاعات مهم رو تو ۱ صفحه میگه که خواننده با خودش میگه خدایا اینا چجوری یادم بمونه. ترجمه از ۱۰ من بهش ۶ میدم. در مجموع کتاب خوبیه و مباحث جالبی که من به شخصه بی توجه بودم بهش رو بهم یاد داد.

4

کتاب ساده و روونی هست،اطلاعات جامعی در مورد اداره یک کسب و کار و بازاریابی و نحوه ی برنامه ریزی برای توسعه و تبلیغات در بر داره. یه سری نکات داره که دید خوبی میدن به آدم. برای شروع خوبه.

4

واقعا جز کتابهاییه که باید چند دفعه خوند از بس عالی گفته. ساده و کاربردیه

5

از دیدگاه من کتاب یه مقدار قدیمی بود و با دنیای بازاریابی الان فاصله دارد

5

کتاب جمع و جور خوبیه واسه ما ایرانی ها که کسب و کارشون کوچیک معمولا خوبه

5

کتاب خوبیست ممنون

5

بعد از پرداخت و دانلود به من نسخه PDFداده میشه؟

5

کتاب بسیار خوبیه حتما بخوانید

3

زیاد جالب و کاربردی نبود

4.3
(24)
11,950
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
برنامه ریزی بازاریابی استراتژیک برای کسب وکارهای کوچک تا متوسط
برنامه ریزی بازاریابی استراتژیک برای کسب وکارهای کوچک تا متوسط
دیوید دبلیو اندرسون
انتشارات تیسا
4.3
(24)
11,950
تومان