0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مبانی مدیریت خدمات فناوری اطلاعات بر مبنای ITIL® V3

معرفی، خرید و دانلود کتاب مبانی مدیریت خدمات فناوری اطلاعات بر مبنای ITIL® V3

نویسنده:
جان ون بون
درباره مبانی مدیریت خدمات فناوری اطلاعات بر مبنای ITIL® V3

درباره‌ی کتاب مبانی مدیریت خدمات فناوری اطلاعات اثر جان ون بون

کتاب پیش‌رو مجموعه‌ای از مفاهیم مدیریت فناوری اطلاعات بر پایه‌ی ITIL است. ITIL مجموعه‌ای از روش‌های اجرایی مدیریت IT در سازمان‌هاست. امروزه وابستگی روزافزون به اطلاعات باعث شده است تا کیفیت خدمات اطلاعات اهمیت بیشتری پیدا کند. ایجاد استانداردهای گوناگون مدیریتی در این زمینه به همراه ارائه‌ی الگو برای بهترین تجارب یکی از روش‌های هدایت و جهت‌بخشی به سرویس‌های اطلاعاتی است. عبارت V3 در نامگذاری این کتاب به نسخه‌ی سوم استاندارد ITIL اشاره دارد. تفاوت عمده‌ی بین این دو نسخه در مفهوم چرخه‌ی خدمت است که در نسخه‌ی سوم بیان شده است. این درحالی‌است که نسخه‌ی دوم بر سه مفهوم پشتیبانی، تحویل خدمت و مدیریت امنیت تمرکز دارد.

مروری بر فصل‌های کتاب مبانی مدیریت خدمات فناوری اطلاعات

کتاب از دو بخش و یک مقدمه تشکیل شده است. بخش اول در ارتباط با چرخه‌ی عمر خدمت و بخش دوم درباره‌ی کارکردها و فرآیند‌های توصیف شده‌ی ITIL هستند. بخش اول کتاب با فصل 2 آغاز می‌شود، معرفی چرخه عمر خدمت در زمینه مدیرت خدمات فناوری اطلاعات و حکمرانی فناوری اطلاعات. در این فصل اصول بلوغ سازمانی و منافع و ریسک‌های چارچوب مدیریت خدمت مورد بحث قرار می‌گیرد. این فصل با معرفی چرخه عمر خدمت پایان می‌یابد. در فصل‌های 3 تا 7 هر یک از مراحل چرخه عمر به صورت ساختاری استاندارد به تفصیل مورد بحث قرار می‌گیرد. این فصل‌ها شامل استراتژی خدمت، طراحی خدمت، انتقال خدمت، عملیات خدمت و بهبود مستمر خدمت است. هر کدام از این فصل‌ها مطالبی را در مورد خصوصیات چرخه عمر خدمت، ساختار و اجزا آن بیان می‌نمایند.

بخش دوم با فصل 8 آغاز می‌شود، این فصل به معرفی کارکردها و فرآیندهایی که در هر مرحله از چرخه عمر خدمت به آنان رجوع می‌شود اختصاص دارد. در این فصل اطلاعات کلی در مورد اصول فرآیندها، تیم‌ها، نقش‌ها، کارکردها، موقعیت شغلی، ابزارها و سایر عناسر مورد توجه ارائه می‌شود. در فصل‌های 9 تا 13 جزئیات مربوط به فرآیندها و کارکردها شرح داده می‌شود.

در بخشی از کتاب مبانی مدیریت خدمات فناوری اطلاعات می‌خوانیم

‌پروژه‌های تغییر سازمانی که فکر می‌شد برای تبدیل به یک سزمان فرآیند‌گرا لازم هستند کاملا موفقیت‌آمیز نبوده‌اند. از این یافته‌ها این نتیجه گرفته شد که اغلب سازمان‌ها در دنیا نیاز به دسترسی به اطلاعات خوب و بهترین تجارت در زمینه فرآیند‌های کسب و کار سازمان‌های فناوری اطلاعات دارند و خوشبختانه این اطلاعات به وفور وجود دارند. نسخه دوم ITIL مستندات خوبی را در این زمینه فراهم نمود و نسخه‌ی سوم ITIL این اطلاعات را بیشتر نمود.

مدل فرآیند به اندازه خود فرآینده‌ها مهم می‌باشند چون فرآیند‌ها باید با ارتباط درست پیاده‌سازی شوند تا نتایج مطلوب از یک رویکرد فرآیندگرا را به دست دهند. تجارب حاصله از این فرایندها و مدل‌های فرآیند در سال‌های اخیر در کتاب‌ها، مجلات و مقالات مختلفی منعکس شده‌اند.

هر سازمانی به دنبال تحقق چشم انداز، ماموریت، استراتژی، اهداف و خط مشی‌های خود می‌باشد که به وسیله‌ی انجام فعالیت‌های مقتضی صورت می‌گیرد. برای مثال یک رستوران باید مواد اولیه لازم را تهیه نماید، آشپزها با کمک یکدیگر باید در طی زمان نتایج یکسانی را فراهم نمایند و در نحوه سروکردن غذا توسط پیشخدمت نباید تفاوتی باشد. یک رستوران هنگانی سه ستاره می‌شود که تحویل غذایی با کیفیت یکسان در طول یک دوره طولانی را مدیریت نماید.

چرا باید کتاب مبانی مدیریت خدمات فناوری اطلاعات را خواند؟

چنانکه در متن کتاب آمده است: "این کتاب برای کسانی که مسئول اطلاعات استراتژیک هستند و هم‌چنین برای افرادی که عهده‌دار مسئولیت اجرا و ارائه سیستم‌های اطلاعاتی هستند، مفید است. " کتاب مبانی مدیریت خدمات فناوری اطلاعات که بیشتر به نام استاندارد ITIL شناخته می‌شود مجموعه‌ای از تجارب به اشتراک گذاشته‌ شده توسط سازمان‌های بزرگ در حوزه‌ی IT و مدیریت IT است که امروزه به عنوان مرجعی جامع برای مدیران IT به شمار می‌رود. این کتاب همچنین منبعی برای آزمون ITIL است که از مدارک مهم و اصلی رشته‌ی فناوری اطلاعات به شمار می‌رود. انتشارات آریانا قلم کتاب مبانی مدیریت خدمات فناوری اطلاعات را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

  • کتاب مبانی مدیریت خدمات فناوری اطلاعات در دسته‌ی کتاب‌های فناوری اطلاعات قرار دارد.
  • کتاب مبانی مدیریت خدمات فناوری اطلاعات مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.
  • تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 575 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 28 روز بخوانید.
  • کتاب مبانی مدیریت خدمات فناوری اطلاعات جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع فناوری اطلاعات است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی  فناوری اطلاعات زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص داهند انتخاب مناسبی است.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب مبانی مدیریت خدمات فناوری اطلاعات اثر جان ون بون بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی فناوری اطلاعات می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
5.۹۷ مگابایت
تعداد صفحات
575 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۹:۱۰:۰۰
نویسنده جان ون بون
مترجممحمدرضا جمشیدی
ناشرانتشارات آریانا قلم
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Foundations of IT service management: based on ITIL® V۳
تاریخ انتشار
۱۳۹۳/۰۷/۱۹
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵.۹۷ مگابایت
۵۷۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 16 مخاطب
5
ستاره
31 ٪
4
ستاره
43 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
12 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

دارم کتاب رو می خونم و تا آخرشم ادامه می دم اما از لحاظ ترجمه کیفیت پایینی داره کلمات همونطوری تحت الفظی ترجمه شده و وسواسی در ترجمه کلمات خاص دیده نمی شه. اما تجربه ای که دارم خوندن کتاب در یک زمینه خاص حتی اگر ترجمه اش درست نباشه کمک می کنه در نسخه زبان اصلی یا ترجمه های دیگه مطالب آشنا تر باشه

4

با توجه به اینکه کتاب ها pdf نیستند، به نظر می رسه هیچ راهی برای چاپ کردن اونا یا مطالعه شون توی کامپیوتر وجود نداره. شما راه حلی برای این موضوع ندارین؟برنامه مطالعه کتاب توی گوشی کامله ولی واقعاً نمیشه یه کتاب رو کامل توی گوشی مطالعه کنی.راهی براش وجود نداره؟

4

اگر هدف شما خواندن در کامپیوتر هستش مرم افزار بلواستک که اجرا کننده برنامه های اندروید رو کامپیوتر هست رو نصب کنید و سپس فیدیبو را انجا نصب کرده و کتاب مورد نظر را بخوانید

2

کتاب خوبی هست ولی متاسفانه نسخه دیجیتال آن به خوبی تهیه نشده است و خواندن پاراگراف هایی که ترکیب فارسی و انگلیسی هست بسیار سخت است.

1

اصولا نباید مباحث فنی مانند ITIL رو ترجمه کرد.درک موضوع پیچیده تر میشه.

4

ترجمه روان و صحیح، اما جا به جایی کلمات انگلیسی و فارسی در جملات.

4

کتاب مرجع برای ITIL ، اما ترجمه روانی ندار

3.8
(16)
65,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مبانی مدیریت خدمات فناوری اطلاعات بر مبنای ITIL® V3
مبانی مدیریت خدمات فناوری اطلاعات بر مبنای ITIL® V3
جان ون بون
انتشارات آریانا قلم
3.8
(16)
65,000
تومان
با کد zibal این کتاب را با ۴٠٪ تخفیف دریافت کنید.