0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی مغز ناشناس

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی مغز ناشناس

کتاب صوتی
درباره مغز ناشناس

کتابی که به ما کمک می‌کند ریشه‌ی بسیاری از معماهای ذهنی‌مان را پیدا کنیم.


بسیاری از ما انسان‌ها تنها بخش خودآگاه و هوشیار ذهن‌مان را مسئول تمام کارها و رفتارهایمان می‌دانیم. اما این فقط و فقط نوک یک کوه یخ است! ذهن هوشیار ما فقط مسئول بخش کوچکی از عمکلرد مغز ماست. شاید برایتان سوال پیش بیاید که بقیه‌ی عملکرد مغز به چه شکل است؟ قسمت ناخودآگاه ذهن ما چه وظایفی دارد؟ با توجه به اهمیت این موضوع، ما می‌خواهیم کتابی جذاب و خواندنی را به شما معرفی کنیم که نه تنها به این سوالات پاسخ می‌دهد، بلکه ریشه‌ی مفاهیم بسیار عمیقی را به ما نشان می‌دهد. «مغز ناشناس» نوشته‌ی «دیوید ایگلمن» کتابی است که در ادامه‌ی مطلب درباره‌اش صحبت می‌کنیم.


موضوع اصلی کتاب «مغز ناشناس» چیست؟

همان‌طور که کمی پیش‌تر گفتیم، ذهن ناخودآگاه مسئول بخش بسیار بزرگی از رفتارها و کارهای ماست. این کتاب اطلاعات بسیار جذاب، خواندنی و مفیدی را درباره‌ی بخش ناهشیار مغز ارائه می‌کند.

«دیوید ایگلمن» نویسنده‌ی کتاب، درباره‌ی معماهایی صحبت می‌کند که ما در طول زندگی با آن‌ها مواجه می‌شویم. این اتفاقات ممکن است خیلی به مخاطبان کمک می‌کند تا درباره چالش‌ها و معماهایی که در زندگی با آن روبه‌رو می‌شوند، فکر کنند و پاسخی داشته باشند.

مسائلی مثل: زمان، عشق، قمار، واقعیت جرم، خداشناسی، اعتقادات مذهبی، اعتیاد و.... این موضوعات به ظاهر در ذهن ما حل شده هستند، ولی در واقعیت مسائل ناشناخته و مرموز بسیار زیادی درباره‌شان وجود دارد.

ضمنا نویسنده برای کشف اسرار ذهن ناخودآگاه مثال‌هاس ملموس و جذابی در کتابش می‌آورد و باعث می‌شود که مخاطبان بیشتر با صحبت‌هاش ارتباط برقرار کنند.


با شنیدن کتاب «مغز ناشناس» چه چیزهایی یاد می‌گیریم؟

همانطور که کیهان بسیار بسیار بزرگ‌تر از چیزی است که ما فکر می‌کردیم، ذهن و عملکرد آن هم خیلی گسترده‌تر و پیچیده‌تر از چیزی است که در جلسات روانکاوی درک کرده بودیم. بنابراین مسائل ناشناخته‌ی زیادی درباره‌ی ذهن ناخودآگاه ما وجود دارد.

«دیوید ایگلمن» در کتابش سعی کرده این موضوعات را رمزگشایی کند. وقتی ما با نحوه‌ی کارکرد ذهن ناهوشیارمان آگاه باشیم دلیل بسیاری از اتفاقات و رفتارهایمان را متوجه می‌شویم. نویسنده برای اینکه بتواند به اعماق ذهن ناخودآگاه نفوذ کند، سوالات جالبی را مطرح کرده و سعی کرده با جواب دادن به آن‌ها از زیر و بم ذهن ناهوشیار انسان سر دربیاورد.

• به چه علت قبل از اینکه آگاهانه از وجود خطری آگاه شویم، پای ما به سمت پدال ترمز حرکت می‌کند؟

• چرا افرادی که نام آن‌ها با جیم شروع می‌شود بیشتر تمایل دارند با افرادی که نامشان با حرف جیم شروع می‌شود ازدواج کنند؟

• چرا راز نگه داشتن این‌قدر سخت است؟

• وقتی از دست خودمان عصبانی می‌شویم، دقیقا چه کسی از دست چه کسی عصبانی است؟

• به چه دلیل وقتی یک آبشار را تماشا می‌کنیم، به نظرمان می‌رسد که سنگ‌ها به سمت بالا در حرکت هستند؟

• چرا رقصنده‌ها در زمان‌های خاصی از ماه، درآمد بیشتری دارند؟

• آیا احتمال خیانت به همسر در بین بعضی از زوج‌ها بیشتر است؟

• چرا چارلز ویتمن، سخنگوی بانک مرکزی، در برج دانشگاه تگزاس ۴۸ نفر را به رگبار گلوله می‌بندد؟

شاید این سوال‌ها خیلی ابتدایی به نظر برسند، ولی برای جواب دادن به آن‌ها باید به اعماق ناخودآگاه برویم. جواب این سوال‌های به ظاهر ساده به ما کمک می‌کند مسائل بنیادی، معماها و چالش‌های زندگی را بهتر بشناسیم.


چه کسانی باید این کتاب را بشنوند؟

بخش بسیار بزرگی از رفتارها‌ و کارهای ما توسط ذهن ناخودآگاه ما انجام می‌شوند. اگر ما نحوه‌ی کارکرد بخش ناهوشیار ذهنمان را بدانیم، می‌توانیم دلیل بسیاری از چالش‌های ذهنی‌مان را پیدا کنیم.

علاوه بر این کنترل و آگاهی بیشتری روی اعمال‌مان خواهیم داشت. بنابراین هر انسانی که می‌خواهد بخش ناخودآگاه ذهنش را بیشتر و بهتر بشناسد، بهتر است کتاب «مغز ناشناس» نوشته‌ی «دیوید ایگلمن» را مطالعه کند. شناخت بیشتر ناخودآگاه باعث می‌شود با مفاهیمی مثل عشق، زمان، جرم، خودشناسی و... بیشتر آشنا شویم.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
533.۱۹ کیلوبایت
مدت زمان
۰۹:۲۸:۴۶
نویسندهدیوید ایگلمن
مترجمعلی رسولی
راویعلیرضا سالارکیا
ناشررادیو مثبت
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۵/۳۰
قیمت ارزی
10 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۵۳۳.۱۹ کیلوبایت
۰۹:۲۸:۴۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
منتظر امتیاز
٪90
240,000
24,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مغز ناشناس
دیوید ایگلمن
رادیو مثبت
منتظر امتیاز
٪90
240,000
24,000
تومان