0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
گفتگو با کافکا

معرفی، خرید و دانلود کتاب گفتگو با کافکا

درباره گفتگو با کافکا

نقد و بررسی کتاب گفتگو با کافکا

کتاب گفتگو با کافکا اثر گوستاو یانوش، رفیق و همکار جوان فرانتس کافکا، دریچه‌ای منحصر به فرد به ذهن و دنیای این نویسنده‌ی بزرگ می‌گشاید. این کتاب مجموعه‌ای از گفتگوهای یانوش با کافکا در طول چهار سال، از سال 1920 تا 1924 است که در آن کافکا به طیف وسیعی از موضوعات، از جمله ادبیات، فلسفه، سیاست، زندگی شخصی و دیدگاه‌هایش درباره جهان می‌پردازد. یانوش در مقام یک دوست صمیمی، تصویری صمیمی و انسانی از کافکا ارائه می‌دهد که در تضاد با تصویر سرد و منزوی او در اذهان عمومی است. گفتگوها اثری به مانند روشنایی بر تاریکی روی آثار کافکا دارد،  تا درک عمیق‌تری از مضامین و رمزگان پیچیده آثار کافکا به دست آورده شود. همچنین با ارائه دیدگاه‌های کافکا درباره‌ی مسائل مختلف موجب آشنایی با تفکرات کافکا درباره‌ی فلسفه، سیاست، مذهب، روانشناسی و دیگر موضوعات مهم خواهد شد. گفتگوها تصویری از فضای روشنفکری و سیاسی پراگ در دهه 1920 ارائه می‌دهد. اگر شما هم به خواندن کتاب‌های زندگی‌نامه و سفرنامه علاقه دارید حتما به دسته‌بندی زندگی‌نامه و سفرنامه فیدیبو سر بزنید.


گوستاو یانوش، نویسنده و دوست صمیمی کافکا

گوستاو یانوش (1903-1968) نویسنده، مترجم و منتقد ادبی اهل چک بود که بیشتر به خاطر دوستی و کتاب گفتگو با کافکا شناخته می‌شود. یانوش در شهر پراگ متولد شد. او در دوران جوانی به ادبیات و فلسفه علاقه‌مند شد و به عضویت حلقه‌ی روشنفکران پراگ درآمد. کتاب گفتگو با کافکا از زمان انتشار در سال 1953 به عنوان یکی از منابع مهم برای شناخت کافکا و آثارش مورد توجه منتقدان و خوانندگان قرار گرفته است. این کتاب به زبان‌های مختلف ترجمه شده و جوایز متعددی را کسب کرده است.


چرا کتاب گفتگو با کافکا را بخوانیم

در کتاب گفتگو با کافکا نویسنده با زبانی ساده و صمیمی به شرح گفتگوهای خود با کافکا می‌پردازد و خواننده را به عمق تفکرات و احساسات این نویسنده‌ی بزرگ رهنمون می‌شود. یانوش جزئیات گفتگوها و همچنین مشاهدات خود از کافکا را با دقت و صداقت ثبت کرده است. یانوش به عنوان دوست صمیمی کافکا، جزئیات ناگفته‌ای از زندگی شخصی و تفکرات او را آشکار می‌کند که در هیچ منبع دیگری یافت نمی‌شود. کتاب گفتگو با کافکا برای هر کسی که به زندگی و آثار فرانتس کافکا، نویسنده‌ی بزرگ آلمانی‌زبان، علاقه‌مند است، منبعی ارزشمند و خواندنی است. این کتاب به خواننده کمک می‌کند تا درک عمیق‌تری از شخصیت، تفکرات و دیدگاه‌های کافکا به دست آورد و همچنین از دریچه‌ای جدید به آثار او نگاه کند. برای علاقه‌مندان به تاریخ و فلسفه و نویسندگان و هنرمندان این کتاب رهنمودی در فرآیند خلاقانه‌ی کافکا را ارائه می‌دهد و می‌تواند برای نویسندگان و هنرمندان الهام‌بخش باشد. کتاب گفتگو با کافکا به عنوان منبعی ارزشمند برای علاقه‌مندان به کافکا و آثارش باقی خواهد ماند.


در بخشی از کتاب گفتگو با کافکا می‌خوانیم

روزی، اواخر ماه مارس ۱۹۲۰، پدرم ضمن صرف شام به‌ من گفت باید پیش از ظهر روز بعد، به‌اداره‌اش بروم.

گفت: «می‌دانم خیلی در مدرسه غیبت می‌کنی تا به‌کتابخانۀ شهر بروی. این است که می‌خواهم فردا را بیایی پهلوی من. و سر و وضعت هم خوب باشد. می‌خواهیم به‌دیدن کسی برویم.»

مقصدمان را پرسیدم.

به‌نظر می‌رسید کنجکاوی‌ام مشغولش داشته‌است. ولی پاسخ درستی نگرفتم.

گفت: «نپرس. کنجکاو نباش، بگذار برایت غیرمنتظره باشد.»

روز بعد، کمی مانده به‌ظهر، در دفتر کارش در طبقۀ سوم «مؤسسۀ بیمۀ سوانح کارگران» حاضر شدم. ابتدا از سر تا پا براندازم کرد، بعد کشوی میانی میز تحریرش را باز کرد، پوشۀ سبزرنگی را که به‌خط خوش، عنوان «گوستاو» رویش نوشته شده ‌بود، بیرون آورد، جلویم گذاشت و مدتی نگاهم کرد.

پس از چند دقیقه پرسید: «چرا ایستاده‌ای؟ بنشین.»

چون در چهره‌ام حالت انتظار دیده‌ بود، با شیطنتی خاص، پلکهایش را کمی جمع کرد و دوستانه گفت: «واهمه نداشته ‌باش، نمی‌خواهم ملامتت کنم. فراموش کن که پدرت هستم و خوب به‌حرفهایم گوش بده. تو شعر می‌گویی.» چنان نگاهم می‌کرد انگار می‌خواهد صورتحسابی جلویم بگذارد.

با لکنت گفتم: «تو این را از کجا می‌دانی؟ چطور متوجه شدی؟»

پدرم گفت: «ساده است. هر ماه یک صورتحساب مفصل برای برق می‌آید. در صدد شدم علت مصرف زیاد برق را بدانم. معلوم شد چراغ اتاق تو شبها تا دیروقت روشن است. دلم می‌خواست بدانم شبها را به‌چه کارهایی مشغولی، و مراقب بودم. معلومم شد که مرتب می‌نویسی، ولی بعد نوشته‌هایت را پاره‌پاره می‌کنی یا با شرمندگی، در طبقۀ پایین، در پیانوی کوچک، مخفی‌شان می‌کنی. عاقبت، یک روز صبح که در مدرسه بودی، رفتم و نگاهی به‌نوشته‌ها کردم.»

«خوب، بعد؟»

آب دهانم را قورت دادم.

پدرم گفت: «بعد، هیچی، دفتر سیاه‌رنگی پیدا کردم با عنوان «کتاب تجربه‌ها». نظرم را جلب کرد. ولی وقتی فهمیدم دفتر خاطرات توست، گذاشتمش کنار. نمی‌خواهم به‌آنچه در ضمیرت می‌گذرد، شبیخون بزنم.»

«ولی شعرها را خواندی.»

«بله، شعرها را خواندم. در پوشۀ تیره‌رنگی بودند با عنوان «کتاب زیباییها». خیلی‌هایش برایم مفهوم نبود. مقداری از آنها هم به‌نظرم احمقانه آمد.»


پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب گفتگو با کافکا

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های زندگی‌نامه و سفرنامه علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.

·     اینشتین عاشق نویسنده دنیس اوربای انتشارات هورمزد

·     میشل شدن نویسنده میشل اوباما انتشارات ماه آوا

·     آداب روزانه نویسنده میسن کاری انتشارات ماهی


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۳۳ کیلوبایت
تعداد صفحات
271 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۰۲:۰۰
نویسندهگوستاو یانوش
مترجمفرامرز بهزاد
ناشرانتشارات خوارزمی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Gesprache mit Kafka
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
قیمت ارزی
8 دلار
قیمت چاپی
189,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۳۳ کیلوبایت
۲۷۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
گیرا 🧲 (1)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
گیرا 🧲 (1)
94,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
گفتگو با کافکا
گفتگو با کافکا
گوستاو یانوش
انتشارات خوارزمی
5
(1)
گیرا 🧲 (1)
94,500
تومان