0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کنترل و نظارت بر آلودگی محیط زیست

معرفی، خرید و دانلود کتاب کنترل و نظارت بر آلودگی محیط زیست

نویسنده:
قاسم رحیمی
ناشر:
نور علم
درباره کنترل و نظارت بر آلودگی محیط زیست

با پیشرفت تمدن بشری و توسعه فن‌آوری و افزایش روز افزون جمعیت، در حال حاضر دنیا با مشکلی به نام آلودگی در هوا و زمین روبرو شده است که زندگی ساکنان کره زمین را تهدید می‌کند. بطوری که در هر کشور حفاظت محیط زیست مورد توجه جدی دولتمردان آن کشور است. امروزه وضعیت زیست محیطی به گونه‌ای شده است که مردم یک شهر یا حتی یک کشور از آثار آلودگی در شهر یا کشور دیگر نیز در امان نیستند. بنابراین، این تهدید جدی وجود دارد که روند رو به رشد جمعیت و همگام با آن پیشرفت تکنولوژی منجر به آلودگی محیط زیست و نابودی منابع طبیعی را بدنبال داشته باشد. 

آلودگی برای افراد مختلف جامعه و پیرامون آن، مفهوم و معانی متفاوتی دارد. مردم معمولی ممکن است تحریک شدن چشم، ناشی از نشر یک گاز یا آب آلوده را، آلودگی به حساب آورند . در حالیکه آلودگی برای سیستم کشاورزی، ممکن است بعنوان یک عامل مخرب برای گیاهان و یا حیوانات موجود در آن چرخه آسیب­رسان باشد و آلودگی به حساب ­آید. اما هر گاه بخواهیم تعریف جامع و کلی برای آلودگی محیط زیست در نظر بگیریم چنین می­توان گفت که آلودگی محیط زیست عبارت است از وجود یک یا چند عامل آلوده کننده در محیط زیست به مقدار و مدتی که کیفیت یا چرخه طبیعی را بطوری که مضر به حال انسان، حیوان، گیاه و یا آثار و ابنیه باشد، تغییر دهد.

به بیان ساده تر هر گاه ماده یا موادی خارج از شرایط طبیعت با غلظتی خاص وارد محیط زیست شوند و تعادل طبیعی آن محیط را بر هم زنند، صحبت از آلودگی به میان می­ آید. 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
2.۸۶ کیلوبایت
تعداد صفحات
98 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۱۶:۰۰
نویسندهقاسم رحیمی
ناشرنور علم
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۱/۰۴
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۲.۸۶ کیلوبایت
۹۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
47,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کنترل و نظارت بر آلودگی محیط زیست
کنترل و نظارت بر آلودگی محیط زیست
قاسم رحیمی
نور علم
0
(بدون نظر)
47,000
تومان