0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معرفی، خرید و دانلود کتاب درس‌ های خانم شیمی‌ دان

معرفی، خرید و دانلود کتاب درس‌ های خانم شیمی‌ دان

کتاب متنی
نویسنده:
ناشر:
درباره درس‌ های خانم شیمی‌ دان

رمان درس‌های خانم شیمی‌دان نوشتۀ بانی گارمس است که در آوریل 2022 منتشر شد. (و سریالی نیز براساس آن در سال 2023 ساخته شده است.)

درس‌های خانم شیمی‌دان با ماجرایی جذابِ برخاسته از اوایل دهۀ 1960 در کالیفرنیا که روایت‌ صدای منحصربه‌فرد الیزابت زات است؛ دانشمندی که با تبدیل‌شدن به ستارۀ برنامه‌ای تلویزیونی آشپزی محبوب، از مسیر اصلیِ حرفه‌ای خود دور می‌شود.

الیزابت زات اولین کسی است که به این نکته اشاره می‌کند که چیزی به‌نام «زنی معمولی» وجود ندارد. اما اوایل دهۀ 1960 است و تیم کاملاَ مردانه او در موسسۀ تحقیقاتی هستینگز دیدگاهی کاملا غیرعلمی نسبت به برابری دارند، به‌جزء یک‌نفر؛ کالوین ایوانر، دانشمند بی‌کس، باهوش، نامزد جایزۀ نوبل و بد کینه که دلباختۀ الیزابت، بألاخص ذهن و طرز اندیشۀ او می‌شود.

با این‌حال، مانند علم، زندگی نیزغیرقابل‌پیش‌بینی است. از همین‌روست که چند سال بعد، الیزابت زات ناخواسته ‌خود را در موقعیت‌های خاصی می‌یابد؛ مادری مجرد وستارۀ محبوب‌ترین برنامۀ تلویزیونی آشپزی آمریکا؛ شام ‌‌رأس‌ شش.

رویکرد غیرمعمول الیزابت نسبت به آشپزی در رمان درس‌های خانم شیمی‌دان (« یک قاشق غذاخوری استیک اسید را با مقداری سدیم کلرید ترکیب کنید.») انقلابی به‌پا می‌کند. روزبه‌روز به طرفدارن الیزابت افزوده می‌شود، اما همه هم از این موضوع راضی نیستند. چون همان‌طور که مدتی بعد مشخص می‌شود، الیزابت فقط به زنان آموزش آشپزی نمی‌دهد. بلکه به آنان جرئت می‌بخشد تا دست به تغییر وضعیتِ موجود بزنند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
625.۰۰ بایت
تعداد صفحات
375 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۳۰:۰۰
نویسندهبانی گارمس
مترجمنگار درویش
ناشرلگا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۶
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۲۵.۰۰ بایت
۳۷۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (4)
انگیزه‌بخش 🚀 (3)
5
50 ٪
4
16 ٪
3
16 ٪
2
0 ٪
1
16 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4
حال‌خوب‌کن ✨
خوش‌خوان 🪶

کتاب داستان خانم دانشمندی امریکایی و البته مادری مجرده که در سال 1961 است که با مسائل زیادی در جامعه علمی مردسالار مواجه و بسیار زیرک و البته آسیب پذیر هم هست.مدل کتاب از اونهایی است که حالت رو خوب می کنه و بهت اگیزه میده که برای مشکلاتت بجنگی. داستان خیلی جذاب و شیرینه به همین دلیل .دوست داشتم بهش 5ستاره بدم.

5
حال‌خوب‌کن ✨

به نظر من عالی ترین بود تنها کتابی بود که برا خوندنش ذوق داشتم و انگیزه بخش ترین بود برام گفتن جلد دوش اومده منتظرم اینکه ی زندگی واقعی رو به تصویر کشیده برام جذابه درضمن فیلمش هم هست

5
انگیزه‌بخش 🚀
سرگرم‌کننده 🧩
گیرا 🧲

سریالش که فوق العاده بود .کتابو هنوز نخوندم اما معمولا کتابها بهتر از اقتباس های فیلم و سریالند .امیدوارم این کتاب هم همینطور باشه

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
خوش‌خوان 🪶
سرگرم‌کننده 🧩
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

داستان بسیار زیبایی بود...نویسنده به هنرمندی تمام، داستانی جذاب و بعضا تلخ رو بیان می کنه... حقیقتا چشم برداشتن از صفحات کتاب سخت بود...به شدت گیرا و پر کشش

3

تبعیض های جنسیتی که در حق یک دختر باهوش شیمیدان روا میشه.

4
(7)
حال‌خوب‌کن ✨ (4)
160,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
درس‌ های خانم شیمی‌ دان
بانی گارمس
لگا
4
(7)
حال‌خوب‌کن ✨ (4)
160,000
تومان