0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ارزیابی خطر و ریسک خشکسالی

معرفی، خرید و دانلود کتاب ارزیابی خطر و ریسک خشکسالی

اصول و راهنمای اجرایی
درباره ارزیابی خطر و ریسک خشکسالی

خشکسالی از جمله شایع‌ترین بلایای طبیعی محسوب می‌شود که امروزه اغلب نقاط دنیا را فرا گرفته است. در سال‌های اخیر، کشورهای سرتاسر جهان به شدت تحت تاثیر خشکسالی‌هایی قرار گرفته اند که منجر به ایجاد تبعات مختلف بر بخش های گوناگون اعم از اقتصادی، کشاورزی و معیشتی شده است از جمله کاهش منابع آب و متعاقبا کاهش عرضه مواد غذایی، افزایش بیکاری و کاهش تولید انرژی.

علاوه بر خشکسالی‌هایی که در دهه گذشته مناطق وسیعی از دنیا نظیر کشورهای واقع در شاخ آفریقا، شمال غربی اروپا و حتی کالیفرنیا را تحت تاثیر قرار داد، ایران نیز طی دو دهه گذشته متحمل خشکسالی‌های طولانی مدت بوده به طوری که اکثر استان های کشور هنوز متاثر از تبعات این بلیه طبیعی هستند. فراوانی وقوع زیاد خشکسالی‌ها و توزیع نامتوازن بارش‌ در بسیاری از کشورها همراه با آسیب‌پذیری‌های اقتصادی، اجتماعی و ‌محیط‌زیستی منجر به افزایش تبعات منفی بر جمعیت‌های در معرض ریسک خشکسالی شده است.

ارزیابی ریسک خشکسالی به ویژه برای مناطق مستعد خشکسالی اهمیت فراوانی در چرخه مدیریت ریسک خشکسالی دارد. در این فرایند، فعالیت‌هایی با هدف شناسایی مولفه‌های برآورد ریسک شامل خطر، در معرض قرارگیری و آسیب‌پذیری به طور گام به گام انجام می‌شود و پس از آن اقدامات پیشگیرانه و سازگاری برای کاهش ریسک بخش‌های مختلف و نیز اقتصاد در مقیاس‌های مختلف جغرافیایی تدوین می‌شود. در صورتی که تدوین راهکار‌های سازگاری و تصمیم‌گیری بلندمدت مرتبط با خشکسالی مورد نظر باشد، پیش‌بینی‌ تغییر اقلیم و تغییر و تحولات اجتماعی-اقتصادی باید در ارزیابی ریسک لحاظ شوند تا بتوان ارزیابی را برای دوره‌های آینده تعمیم داد. در این کتاب، راهنمای اجرایی ارزیابی ریسک خشکسالی و شناسایی اقدامات بالقوه کاهش ریسک همراه با نمونه هایی از کاربرد آن ارایه شده است.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
6.۹۳ کیلوبایت
تعداد صفحات
164 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۲۸:۰۰
نویسندهبانک جهانی
نویسنده دومبانک بین‌المللی بازسازی و توسعه
نویسنده سومتسهیلات جهانی کاهش بلایا و بازیابی (GFDRR)
مترجمناصر دهقانیان
ناشرانتشارات شفاف
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Assessing drought hazard and risk
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۰/۲۵
قیمت ارزی
8 دلار
قیمت چاپی
280,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶.۹۳ کیلوبایت
۱۶۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
80,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ارزیابی خطر و ریسک خشکسالی
ارزیابی خطر و ریسک خشکسالی
اصول و راهنمای اجرایی
انتشارات شفاف
0
(بدون نظر)
80,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر