0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آفرینش خدا

معرفی، خرید و دانلود کتاب آفرینش خدا

روح هستی در آینه تصاویر و افکار
نویسنده:
مایکل ریگان
درباره آفرینش خدا

چند سال پیش کتابی به نام دست خدا: روح هستی در آینه تصاویر و افکار را ویرایش کردم که تصویرهای جدیدی از فضا و عالم را دربرداشت. در آن کتاب ما این پرسش بنیادین را بررسی کردیم که «آیا خدایی وجود دارد؟» پس از تماشای عکس‌های جدید تلسکوپ هابل، دچار بهت و حیرت شدم و احساس کردم ما تنها نیستیم. این احساس به من آرامش داد. در واقع، هر چه بیشتر به شواهد ساختار بنیادین جهان خود می‌نگریم، این نکته برای دانشمندان و دیگران بارزتر می‌شود که به راستی دستی وجود دارد که ما را به سوی زندگی سوق داده است. پس پرسش بعدی که باید بکاویم این است: «سرشت خدا چیست و چگونه این سرشت در همه مفاهیم معنایی طبیعت آشکار شده است؟»

هنوز هم از تصاویر اعماق فضا بهت‌زده‌ام؛ نوعی حس عظمت در آن‌ها نهفته که متعالی است و تا حدی فراتر از درک ما قرار دارد. حضور خدا را حس می‌کنم، اما اطلاعات قابل درک درباره سرشت خدا را بیشتر در جزئیات درمی‌یابم. چگونه است که این سیاره ناشناخته در حاشیه کهکشانی و در کیهانی که میلیاردها کهکشان را دربرمی‌گیرد، این چنین به شکل حیرت‌انگیزی سرشار از زندگی است؟ تنوع روی زمین به اندازه ستاره‌ها شگفت‌آور است. به هم پیوستگی زندگی و شکل‌های فراوان آن شاید خیره‌کننده‌ترین بخش این آفرینش باشد.

همان‌گونه که مارتین مارتی در مقدمه اشاره می‌کند، به سادگی می‌توان نتیجه‌گیری کرد که فکر تهیه کتابی درباره طبیعت خدا یا متبکرانه است یا ساده‌لوحانه و یا دست‌کم احمقانه. همه ما توافق داریم که ایجاد معنایی محدود از ویژگی نامحدود آفریدگار این کیهان بیکران ناممکن است. بنابراین، قصد این کتاب فقط مطرح کردن این پرسش است: «طبیعت خدا چیست؟» تا خوانندگان مجال یابند در این‌باره بیندیشند که «بخشی از این کیهان بودن چه معنایی دارد؟». همچنین هدف یادآوری این نکته است که شگفتی، دور تا دورمان را فراگرفته و این حسِ شگفتی، بالاترین بصیرت است.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
37.۳۰ کیلوبایت
تعداد صفحات
157 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۱۴:۰۰
نویسندهمایکل ریگان
مترجمفرناز فرود
ناشرانتشارات علمی و فرهنگی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Reflections on the nature of God,
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۲۰
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
250,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳۷.۳۰ کیلوبایت
۱۵۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
55,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آفرینش خدا
آفرینش خدا
روح هستی در آینه تصاویر و افکار
انتشارات علمی و فرهنگی
0
(بدون نظر)
55,000
تومان