0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
رومئو و ژولیت

معرفی، خرید و دانلود کتاب رومئو و ژولیت

درباره رومئو و ژولیت

به گزارش روابط‌عمومی انتشارات علمی و فرهنگی، نام علاءالدین پازارگادی با ترجمۀ آثار کلاسیکی همچون تاجر ونیزی، رومئو ژولیت و آنتونی و کلئوپاترا گره خورده است؛ سه اثری که ویلیام شکسپیر نوشته بود و نام هر سه، به ویژه رومئو ژولیت برای بسیاری آشناست. پیشتر به مناسبت تجدیدِ چاپ تاجر ونیزی و آنتونی و کلئوپاترا مفصل به این آثار پرداختیم و حالا در این مطلب قصد داریم نگاهی کنیم به چند سند مرتبط با تجدید چاپِ رومئو و ژولیت.

در سال ۱۳۴۴ بنگاه ترجمه و نشر کتاب نخستین چاپِ رومئو و ژولیت را منتشر کرد؛ پس از انقلاب و با ادغام بنگاه ترجمه و نشر در سازمان انتشارات آموزش انقلاب اسلامی، سرنوشت کتابهای بنگاه ترجمه و نشر نیز دگرگون شد. در ۲۶ آذر ۱۳۶۹ مهدی فیروزان در نامه‌ای که سربرگ انتشارات سروش را دارد، خطاب به مدیرعامل وقتِ انتشارات تازه تأسیس علمی و فرهنگی می‌نویسد:

«...حسب اتفاق جناب آقای پاسا؟رگادی را ملاقات کردم. به ایشان گفته شده بود حقیر ارادتی به کمال به حضرتتان دارد و آن جناب را سر لطفی با حقیر است. درخواستی داشتند که ارادت من و لطف حضرتعالی را می‌طلبید. چهار اثر ترجمه از شکسپیر نزد بنگاه ترجمه و نشر سپرده بودند که طی چندبار مراجعه به سازمان انتشارات علمی و فرهنگی آن را نیافته‌اند. استدعای حقیر و مترجم بزرگوار در دستور پیگیرانه آن جناب برای یافتن تایپ نوشته‌های چهار اثر شکسپیر است.»

در حاشیه این نامه، ارجاعی از مدیرعامل به مدیرفرهنگیِ وقت انتشارات دیده می‌شود:

«قرار بر این شد که برای جستجوی بیشتر، جهت پیدا نمودن کتاب‌ها مجدداً با نماینده ایشان کارتون‌ها و انبار متروکه که در خیابان افریقا می‌باشد بازبینی شوند.»

کمتر از یک سال بعد، مدیرعامل وقت انتشارات سروش در نامه‌ای دیگر به مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی در خواست می‌کند تا اگر آثار پیدا نشد، امتیاز نشر آن به انتشارات سروش واگذار شود:

«... در این پیوند پیشنهاد می‌گردد که در صورت عدم یافتن آثار مذکور، اجازه چاپ و حق انتشار ۶ اثر دیگر مترجم به نام‌های «تلاش بیهوده عشق»، «رومئو و ژولیت»، «تاجر ونیزی»، «شب دوازدهم»، «آنتونیو و کلئوپاترا» و «کوریولانوس» به انتشارات سروش واگذار گردد.»

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
98.۶۱ کیلوبایت
تعداد صفحات
224 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۲۸:۰۰
نویسندهویلیام شکسپیر
مترجمعلاء الدین پازارگادی
ناشرانتشارات علمی و فرهنگی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Tragedy of Romeo and Juliet
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۲۰
قیمت ارزی
7 دلار
قیمت چاپی
150,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۹۸.۶۱ کیلوبایت
۲۲۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
66,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
رومئو و ژولیت
رومئو و ژولیت
ویلیام شکسپیر
انتشارات علمی و فرهنگی
0
(بدون نظر)
66,000
تومان