0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اکولوژی سیاسی حکومت

معرفی، خرید و دانلود کتاب اکولوژی سیاسی حکومت

مبانی روند تکاملیِ حاکمیّت در بخش محیط‌‌زیست
درباره اکولوژی سیاسی حکومت

حکومت را در دوران معاصر نه‌‌تنها باید عاملِ اصلیِ به‌وجود‌‌آورنده‌ ‌‌تغییرات زیست‌‌محیطی دانست بلکه حکومت به‌خاطر دارابودن نقش واسطه‌ای‌اش بین طبیعت و مردم، تأثیری حیاتی در مقابله با مسائل محیط‌‌زیستی دارد؛ درواقع، حکومت با مدرن‌کردن ابزارهایش عملاً در امور محیط‌‌زیستی دخالت می‌‌کند.

اکولوژی سیاسی حکومت نخستین کتابی است که دست به یک ارزیابی انتقادی از مبانی فلسفی و بررسی روند تکامل مقرّرات محیط‌‌زیستی زده‌‌است. این نگاه انتقادی، مقرّرات پیش‌‌گفته را از اوایل قرن بیستم میلادی تا دوران اخیر بررسی می‌کند؛ دورانی که مدرنیزاسیون اکولوژیکی و نئولیبرال‌‌سازی طبیعت وجه مشخصه آن است. از نظر این کتاب و از منظر رویکرد سیاسی - ‌‌اکولوژیکی، حکومت، محصولِ تعاملات و منازعات بی‌‌وقفه‌ ‌‌طبیعی‌‌ـ‌‌اجتماعی است. این کتاب تنش‌‌های مابین دیدگاه‌‌های هم‌دارایانه و پاد-‌هم‌دارایانه را بررسی می‌‌کند. بین رویکردهای هم‌دارایانه و پاد-‌هم‌دارایانه همواره تضاد وجود دارد و حکومت تلاش می‌کند برای رفع این تضادها سازمان‌هایی را تأسیس کند و به کمک آنها مشکلات به‌جودآمده محیط‌زیستی را حلّ کند. تجربه نشان می‌دهد که حکومت با تأسیس این سازمان‌ها در اغلب موارد موفّق به رفع این تضادها نشده و در این عرصه شکست خورده‌‌است. لذا این کتاب تلاش می‌کند دست‌‌آوردها و ناکامی‌‌های سیاست‌‌ها و مقرّرات محیط‌‌زیستی حکومت‌‌ها را با نگاهی جدید بازتقسیر کند تا بتوان علل شکست‌ها را بهتر درک کرد. این کتاب همچنین مروری بر مؤثرترین جریان‌‌های فلسفی اثرگذار در ادوارِ مختلفِ حاکمیّت در مقابل دید خوانندگان قرار می‌‌دهد و تلاش می‌کند نشان دهد چگونه اِعمال مقرّرات محیط‌‌زیستی باعث تغییرات در محیط‌زیست شده‌اند. عموماً حکومت‌ها با ارائه یک چارچوب قراردادی برای مقررات محیط‌زیستی تلاش می‌کنند آن را ساده جلوه دهند امّا این کتاب با تهیه‌ ‌‌یک چارچوب مدوّن و تمرکز بر مفهوم سازوبرگِ محیط‌‌زیستیِ حکومت، این امکان را به وجود آورده‌‌است تا تحلیلی عمیق‌تر به‌دست‌آید.

آنتونیو آگوستو روزتو یوریس، استاد محیط‌‌زیست و جامعه در مدرسه‌ ‌‌علوم زمین در دانشگاه ادینبورو است. زمینه‌ ‌‌اصلی تحقیقات او در حوزه‌ ‌‌عدالت محیط‌‌زیستی در مناطق شهری و با رویکرد مطالعات منطقه‌ای است. ایشان در باب انواع موانع و مشکلاتی که جوامع حاشیه‌‌ای برای تصمیم‌‌گیری در مورد مسائل محیط‌‌زیستی به وجود می‌‌آورند، تحقیق می‌‌کند. وی تجربیات گسترده‌‌ای در باب سیاست‌‌گذاری و مدیریت محیط‌‌زیستی در بریتانیا، پرتقال، برزیل و آمریکای لاتین دارد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۶ کیلوبایت
تعداد صفحات
246 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۱۲:۰۰
نویسندهآنتونیو آگوستو روزتو یوریس
مترجمارشک حُلی‌ساز
ناشرانتشارات جهاد دانشگاهی مشهد
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The political ecology of the state: the basis and the evolution of environmental statehood
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۲۸
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
185,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۶ کیلوبایت
۲۴۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
45,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اکولوژی سیاسی حکومت
اکولوژی سیاسی حکومت
مبانی روند تکاملیِ حاکمیّت در بخش محیط‌‌زیست
انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد
0
(بدون نظر)
45,000
تومان