0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مفاهیم نانو شیمی

معرفی، خرید و دانلود کتاب مفاهیم نانو شیمی

درباره مفاهیم نانو شیمی

ظهور نانوفناوری در پنجاه سال گذشته با توسعۀ پابه‌پای شیمی نانوفناوری، یعنی «نانوشیمی»، همراه بوده است.

شالودۀ مفهومی نانوفناوری این فرضیه است که طراحی و سنتز سنگ بناها، داشتن ویژگی‌های دقیق و توانایی خودچیدمانی از مقیاس مولکولی به مقیاس نانو برای تشکیل ساختارهای سلسله مراتبی با عملکردهای سلسله مراتبی اضافی به یاری شیمی عملی است.

کوچک کردن مواد تا مقیاسی که آثار وابسته به اندازه مؤثر بروز کنند، نه‌تنها معضلاتی از جنبۀ فنی، بلکه از لحاظ مفهومی برای شیمیدانان به ‌وجود آورده است. از این رو، ضرورت دارد به توانایی‌های بیشتر علم شیمی و تصورهای اندازه و شکل که وارد فرهنگ فعالیت‌های این قلمرو شده است، همراه با خودچیدمانی، که شیمی اَبَرمولکولی آن را ترویج داده است، بیندیشیم.

شناسایی سرچشمۀ اصلی نانوفناوری دشوار است، زیرا رشته‌‌ای است که در چشم‌انداز علمی به اشکال گوناگونی گسترش یافته، که معمولاً ارتباط آنها با یکدیگر بلافاصله شناخته نشده است. این موزاییک کشف‌ها و عرصه‌های تحقیق هنوز به جدیت دنبال می‌شود و تدریس این موضوع به گروهی از دانشجویان رشته‌های مختلف در آینده ضروری است.

در کتاب حاضر، نویسندگان همه موضوع‌های نانوشیمی را با استفاده از مفاهیم مرتبط مانند مواد کلیدی و چسب به صورت گزارش‌های موردی در یکجا گرد آورده‌اند. این سازماندهی خاص موضوع، در قلمرو روابط ظریف بین عناوین به‌ نحوی است که نه‌تنها درست و آموزنده بلکه برانگیزاننده و قابل تقدیر است.

این رویکرد برای نوشتن کتاب درسی بین مؤثر بودن و سختی تدریس مفاهیم و روشنی مثال‌های آن، گزارش‌های موردی و زبان موجود، موازنۀ چشمگیری را به ‌وجود می‌آورد. این کتاب نه‌تنها برای دانشجویان علاقه‌مند به شیمی نانوفناوری، بلکه برای آنهایی که در عرصۀ رشته‌های علمی مایل‌اند بدانند نانوشیمی چگونه بر رشتۀ آنها اثر می‌گذارد، نیز مفید خواهد بود.

دسته‌ها:
کلیدواژه‌های مرتبط:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۷۴ کیلوبایت
تعداد صفحات
380 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۴۰:۰۰
نویسندهلودُویکو کَدِمارتیر
نویسنده دومجفری اِی اُزین
مترجممسعود حسن‌پور
ناشرمرکز نشر دانشگاهی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Concepts of nanochemistry
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۷/۱۹
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۷۴ کیلوبایت
۳۸۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
60,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مفاهیم نانو شیمی
مفاهیم نانو شیمی
لودُویکو کَدِمارتیر
مرکز نشر دانشگاهی
0
(بدون نظر)
60,000
تومان