0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
راهنمای عملی برای مقابله با اضطراب اجتماعی
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب راهنمای عملی برای مقابله با اضطراب اجتماعی

نویسنده:
دیوید شانلی
درباره راهنمای عملی برای مقابله با اضطراب اجتماعی

طی سال‌ها تجربه در برخورد با اضطراب اجتماعی که خودم نیز درگیر آن بوده‌ام و درمان صدها فرد مبتلا به این بیماری می‌دانم که غلبه بر اضطراب اجتماعی چالشی دشوار است. من سال‌ها در مطب خصوصی خود در درمان فردی و گروهی بزرگسالان مبتلا به اضطراب اجتماعی تخصص داشته‌ام و از بیمارانم که سخت تلاش می‌کردند تا بر چنگال ظاهراً آهنین اضطراب که بر زندگی‌شان رخنه کرده غلبه کنند، چیزهای زیادی یاد گرفته‌‌ام.

بخشی از انگیزه‌ای که در ابتدا مرا به این کار کشاند، مبارزه‌ی خودم بود. یادم می‌آید که بچه‌ای خجالتی بودم و هر زمان که احساس می‌کردم بر صندلی داغ نشسته‌ام (استعاره از موقعیت سخت)، هجوم شدید آدرنالین را تجربه می‌کردم؛ این تجربه می‌توانست پاسخ دادن به یک سؤال در کلاس، رفتن به یک گردش اجتماعی با خانواده‌ام و یا شروع یک کلاس جدید یا فعالیت فوق‌ برنامه در مدرسه باشد. هر زمان که مجبور می‌شدم با غریبه‌ها ملاقات کنم یا با افرادی که زیاد با آن‌ها آشنایی ندارم صحبت کنم، احساس می‌کردم قلبم تند می‌زند، شکمم فشرده می‌شود و دمای بدنم بالا می‌رود. در این جور مواقع من معمولاً یخ می‌زدم و نمی‌توانستم چیزی برای گفتن پیدا کنم. با وجود آنکه خوش‌شانس بودم و در این راه دوستان خوبی پیدا کردم، اضطراب اجتماعی در تمام دوران راهنمایی، دبیرستان و کالج (جایی‌که روابط اجتماعی من با جنس مخالف شروع شد زیرا من در حد مرگ از صحبت کردن با زنان می‌ترسیدم) ادامه داشت.

بخشی از بهبود قابل توجهی که به آن دست پیدا کردم در نتیجه‌ی تمرین نظریه‌ها، مفاهیم و راهکارهایی بود که در حین دریافت دکترای روان‌شناسی آموختم. شما نیز ایده‌ها و تکنیک‌هایی که من آموخته‌ام را در این کتاب یاد خواهید گرفت و من مطمئن هستم که آن‌ها می‌توانند زندگی شما را درست مانند زندگی من تغییر دهند.

این کتاب با پوشش موقعیت‌های رایجی که افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، راهکارهایی برای بهبود عملکرد در آن موقعیت‌ها ارائه می‌دهد. مزیت راهکارهای تغییر شخصیتی که در این کتاب ذکر شده این است که از آن‌ها می‌توان فراتر از موقعیت‌های خاص استفاده کرد . مثال‌های ارائه‌ شده به شما کمک می‌کنند تا بر بیشتر موقعیت‌های محرک اضطراب‌زا پیروز شوید. به عبارت دیگر، حتی اگر وضعیت خاص شما را با جزئیات مطرح نکند، می‌توانید مطمئن باشید که این راهکار در بخشی دیگر به کار شما می‌آید. به‌عنوان مثال راهکاری که برای صحبت‌های اجباری در اتاق انتظار پزشک استفاده می‌شود می‌تواند در موقعیت صحبت کردن با یک غریبه در اتوبوس نیز به‌کار رود.

به این راهکارها ایمان داشته باشید! بسیاری از بیمارانم را مشاهده کرده‌ام که در زندگی‌ به دستاوردهای مهمی دست یافته‌اند، فعالیت‌های جدیدی را تجربه کرده‌اند، اعتمادبه‌نفس‌شان را بالا برده‌اند و دوستی‌های جدید و سایر روابط عالی را که اضطراب اجتماعی‌ همیشه مانع از آن می‌شد، برقرار کرده‌اند. شما هم می‌توانید این کار را انجام دهید.

-متن از مقدمه کتاب-

کلیدواژه‌های مرتبط:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۳۰ کیلوبایت
تعداد صفحات
168 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۳۶:۰۰
نویسندهدیوید شانلی
مترجمایلناز شیرعلیان
مترجم دومترگل شیرعلیان
ناشرگوتنبرگ
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Social anxiety workbook for work, public & social life
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۷/۱۸
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
220,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۳۰ کیلوبایت
۱۶۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
73,000
٪50
36,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
راهنمای عملی برای مقابله با اضطراب اجتماعی
٪50
راهنمای عملی برای مقابله با اضطراب اجتماعی
دیوید شانلی
گوتنبرگ
0
(بدون نظر)
73,000
٪50
36,500
تومان