0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کافکا در ساحل

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی کافکا در ساحل

درباره کافکا در ساحل

کتاب صوتی «کافکا در ساحل» که در ترجمه های دیگر با نام کافکا در کرانه منتشر شده است، رمانی بی نظیر از نویسنده ژاپنی آن، «هاروکی موراکامی» است. این رمان که دارای سبک رئالیسم جادویی و فانتزی می باشد، در سال ۲۰۰۲ به زبان ژاپنی نوشته شد. همچنین این کتاب در سال ۲۰۰۵ به زبان انگلیسی و در سال ۲۰۰۷ به زبان فارسی منتشر شده است.


خلاصه کتاب صوتی کافکا در ساحل:

قهرمان موراکامی در این کتاب، پسری فراری است که خود را «کافکا تامورا» نامیده و تنها ۱۵ سال دارد. او از پدر مجسمه ساز خود فرار می کند و با رفتنش، تلاش خود را برای یافتن مادر و خواهرش آغاز می کند. پس از گذشت روزها و در پی ماجراهایی که اتفاق می افتند، کافکا در یک کتابخانه خصوصی در تاکاماتسو پناه می گیرد که توسط خانم ساکی به طور هوشمندانه اداره می شود. او روزهای خود را صرف خواندن ترجمه های ریچارد فرانسیس برتون و آثار جمع آوری شده ناتسوم ساسکی می کند.


موراکامی این فصل از داستان خود را که بر محور شخصیت کافکا می گذرد، با داستان دیگری درباره مردی سالخورده به نام «ساتورا ناکاتا» متمایز می کند. ناکاتا مردی است که در ۹ سالگی و پایان جنگ جهانی دوم، به همراه گروهی از دانش آموزان مدرسه اش به سفری در جنگل های محلی می رود. او وقتی از این سفر باز می گردد، توانایی خواندن و نوشتن، یادآوری خاطرات و به طور کلی حافظه اش را از دست می دهد. در اوج پیشرفت این حادثه، او توانایی صحبت کردن با گربه ها را به دست می آورد. بعدها این خصلت جدید که در وی پدید آمده، تبدیل به شغل پاره وقت او می شود؛ به این ترتیب که در ازای پیدا کردن حیوانات خانگی همسایه ها، از آن ها و دولت مبلغی را به عنوان دستمزد دریافت می کند.

به طور کلی بخشی از این کتاب به کافکا و زندگی او می‌پردازد و بخش دیگر به آقای ناکاتا. این دو داستان عجیب و غریب، موازی هم پیش می روند و در نهایت به صورت نامحسوس به یکدیگر گره می خورند.


تم داستان کافکا در ساحل:

کافکا در ساحل نشان می دهد سبک موراکامی، ترکیبی از فرهنگ مردمی، جزئیات شگفت انگیز، رئالیسم جادویی، تعلیق، طنز و طرح های سنجیده است. او تأکیدهای زیادی نیز بر سنت های مذهبی ژاپن، به ویژه «شینتو» دارد.

اما در مورد شخصیت های این رمان، باید بدانید که آن ها هیچ کلیشه ای ایجاد نمی کنند و هر شخصیت به سمت نقاط ضعف خود کشیده می شود. نویسنده آنها را به سمتی می برد که کامل شوند و از طریق این احساس بلوغ و حکمت است که جهان بینی مخاطبان تغییر می کند. شخصیت های این کتاب، نسبتا متضاد و بسیار مهم هستند.

قدرت و زیبایی موسیقی به عنوان یک رسانه ارتباطی، یکی از مباحث اصلی این رمان است. همچنین موسیقی بتهوون به عنوان استعاره رستگاری در این رمان استفاده شده است. و در نهایت متافیزیک موضوع مرکزی این کتاب صوتی است؛ زیرا بسیاری از گفت و گوهای شخصیت ها و تک گویی هایشان، انگیزه ای برای تحقیق آن ها در مورد ماهیت جهان اطرافشان و ارتباط با آن است. با این حال این رمان به طور کامل صرفا متافیزیکی نیست، بلکه ترکیبی از واقعیت و فلسفه با طبیعت ماوراء است. به این معنا که همه شخصیت های این کتاب غیر عادی نیستند، اما ناهنجاری ها نیز برای مخاطبان، واقعیتی انکارناپدیرند.

موضوع این کتاب صوتی، دو جهان زنده و مرده را شامل می شود که هر دو به یکدیگر متصل هستند. این مسئله یادآور برخی از حالت های هیپنوتیزم است که در آن شما به هر دلیل، با وجود عقلی که دارید، اعتراض می کنید و با جریان موراکامی روبه رو می شوید.


شخصیت های کتاب صوتی کافکا در ساحل:

«کافکا تامورا: نام واقعی این کاراکتر، هرگز به گوش شنونده نمی رسد. او پس از فرار از خانه، نام جدید «کافکا» را به افتخار نویسنده فرانتس کافکا انتخاب می کند. او دارای شخصیتی جالب، قدبلند و پانزده ساله است. مادر و خواهر او وقتی که کافکا چهار ساله بود، از خانواده او بیرون رفتند و او چهره آن ها را به یاد نمی آورد.»

«ساتورا ناکاتا: شخصیتی که در کودکی بسیاری از توانایی های ذهنی خود را از دست می دهد و توانایی عجیب و خارق العاده ی دیگری را به دست می آورد.»

اوشیما: او بیست و یک ساله و روشن فکر است. او کتابدار و صاحب یک کابین در کوه های نزدیک کتابخانه است که در طول رمان در کنار کافکا قرار می گیرد و به عنوان مربی به سوالاتی که کافکا در جستجوی آن ها در سفر است، پاسخ می دهد.

«هوشینو: یک راننده کامیون است که با توجه به شباهت ناکاتا به پدربزرگش، دوست دارد او را در دستیابی به اهداف نامطمئنش کمک کند.»

«خانم ساکی: مدیر کتابخانه ای خصوصی است که اوشیما در آن کار می کند. او در قدیم خواننده بوده و آهنگ «کافکا در ساحل» را اجرا کرده است و با توجه به این موضوع، بسیاری از موضوعات این رمان به هم پیوند داده می شوند. اگر چه ظاهر او ظاهرا طبیعی است، اما از یک بحران وجودی رنج می برد.»


افتخارات کتاب کافکا در ساحل:

کتاب کافکا در ساحل دهمین رمان هاروکی موراکامی است. در ژاپن در طول دو ماه، دویست هزار نسخه از این کتاب به فروش می رسد. گفتنی است که این کتاب در فهرست ده کتاب برتر سال ۲۰۰۵ نشریه نیویورکر قرار گرفته است.


درباره هاروکی موراکامی:

موراکامی با رمان های بسیار موفقی از جمله کتابخانه عجیب، تسوکورو تازاکی بی رنگ و سال های زیارتش، شهر گربه ها و... معروف شد. داستان های او می توانند عجیب و غریب باشند. او نویسنده داستان های افسانه ای و شگفت آور است. خوانندگانی که مدتهاست از هری پاتر فارغ شده اند، با کمال میل می توانند داستان های هاروکی موراکامی را بخوانند. چیزهای زیادی در رمان های موراکامی اتفاق می افتد، اما آنچه که در طول مدت ها باعث می شود که داستان هایش همچنان در حافظه ها باقی بمانند، خلق و خوی متمایز او است. او یکی از چهره های محبوب ژاپنی است که آثارش به زبان های بسیاری ترجمه و منتشر شده اند و در میان جوایز بی‌شماری که تا به حال دریافت کرده است، می توان از جایزه‌ ادبی یومیوری نام برد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
1.۳۴ مگابایت
مدت زمان
۲۴:۱۸:۴۷
نویسندههاروکی موراکامی
مترجمگیتا گرکانی
راویمحسن خدری
راوی دوم پیمان قریب پناه
ناشراستودیو نوار
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۷/۱۰
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱.۳۴ مگابایت
۲۴:۱۸:۴۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (2)
گیرا 🧲 (2)
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
16 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

داستان خیلی جذابی داشت و یکی از بهترین کتابهایی بود که گوش دادم و خوانش عالی .

4
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
گیرا 🧲

داستانی متفاوت و....... جالب

5

عالی بود

4.5
(6)
گیرا 🧲 (2)
230,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کافکا در ساحل
کافکا در ساحل
هاروکی موراکامی
استودیو نوار
4.5
(6)
گیرا 🧲 (2)
230,000
تومان