0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
صدسال پس از مید

معرفی، خرید و دانلود کتاب صدسال پس از مید

نویسنده:
ح ا تنهایی
درباره صدسال پس از مید


نقد و بررسی کتاب صد سال پس از مید

کتاب صد سال پس از مید اثر حسین ابوالحسن تنهایی، به بررسی اندیشه‌های جورج هربرت مید، فیلسوف و جامعه‌شناس برجسته آمریکایی، و تأثیرات آن بر نظریه‌های اجتماعی معاصر می‌پردازد. کتاب به بررسی تأثیرات اندیشه‌های مید بر نظریه‌های اجتماعی معاصر، از جمله هم‌کنش‌گرایی نمادی، ساختارگرایی تفسیری و نظریه کنش، خودآگاهی، ذهن، جامعه، و نظریه عمل می‌پردازد. این کتاب صرفاً به شرح و تفسیر اندیشه‌های مید نمی‌پردازد، بلکه با نگاهی انتقادی، به نقاط قوت و ضعف نظریه‌های او نیز می‌پردازد. کتاب صد سال پس از مید اولین کتابی است که به طور جامع به بررسی اندیشه‌های مید در زبان فارسی می‌پردازد. پیش از این، تنها مقالات و ترجمه‌هایی پراکنده از آثار مید در دسترس بود. 

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های علوم اجتماعی حوزه جامعه‌شناسی علاقه دارید حتما به دسته‌بندی جامعه‌شناسی فیدیبو سر بزنید.

حسین ابوالحسن تنهایی، جامعه‌شناسی برجسته و مترجم 

حسین ابوالحسن تنهایی، متولد 1330 در اصفهان، جامعه‌شناس برجسته، مترجم نام‌ آشنا، مؤلف و مترجم چندین جلد کتاب و مقاله در زمینه جامعه‌شناسی است. او در طول دوران پربار علمی خود، به واسطه تالیفات، ترجمه‌ها و فعالیت‌های علمی و آموزشی، نقشی مؤثر در ارتقای دانش جامعه‌شناسی در ایران ایفا کرده است. از آثار برجسته ایشان جامعه‌شناسی پیشقراول در غرب جدید، بازشناسي تحليلي نظريه‌هاي مدرن جامعه‌شناسي (3 جلد) و  جامعه‌شناسی تاریخی نظریه‌های متفکران مسلمان است.

جهت مشاهده سایر آثار حسین ابوالحسن تنهایی کلیک کنید.

چرا کتاب صد سال پس از مید را بخوانیم

کتاب صد سال پس از مید به عنوان یک منبع جامع و دقیق، به بررسی زندگی، اندیشه‌ها و نظریات مید می‌پردازد. نویسنده در این کتاب به تفصیل به مباحثی مانند کنش متقابل نمادین، خود، جامعه، و نظم اجتماعی از دیدگاه مید می‌پردازد. این کتاب نه تنها به اندیشه‌های مید در زمان حیاتش می‌پردازد، بلکه تطور و تحولات این اندیشه‌ها در طول صد سال پس از مرگش را نیز بررسی می‌کند. تنهایی در این کتاب به بررسی آثاری که متفکران مختلف از جمله هربرت بلومر، اروینگ گافمن، و تامس لاکمن، بر پایه نظریات مید ارائه داده‌اند، می‌پردازد. همینطور در کتاب به بررسی کاربرد نظریات مید در زمینه‌های مختلف جامعه‌شناسی مانند جامعه‌شناسی شهری، جامعه‌شناسی آموزش، و جامعه‌شناسی خانواده پرداخته شده است. نویسنده در این کتاب نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از نظریات مید برای فهم مسائل و پدیده‌های اجتماعی مختلف استفاده کرد. کتاب صد سال پس از مید به نقد و بررسی نظریات مید نیز می‌پردازد. تنهایی در این کتاب به برخی از محدودیت‌ها و کاستی‌های نظریات مید اشاره می‌کند و به بررسی چالش‌هایی که این نظریات با آن روبرو هستند، می‌پردازد. این کتاب به عنوان یک منبع مفید برای دانشجویان و پژوهشگران رشته جامعه‌شناسی است و به آنها کمک می‌کند تا با اندیشه‌ها و نظریات مید و همچنین تطور و تحولات این اندیشه‌ها در طول صد سال پس از مرگش آشنا شوند. تنهایی در این کتاب منابع و مآخذ مورد استفاده خود را به طور کامل ذکر کرده است تا مخاطبان در صورت تمایل بتوانند به مطالعه بیشتر در مورد موضوعات مورد علاقه خود بپردازند.

در بخشی از کتاب صد سال پس از مید می‌خوانیم 

بنا بر گزارش فریتز، جرج هربرت مید مدافع برابری زنان بود. در میتینگ ۱۹۱۲ میلادی از رنج زنان سخن گفت و در حدود سال ۱۹۱۸ برای نقد رنج رفته بر زنان در یک راهپیمایی همراه با جان دیویی، جینا دامسو دیگر شهروندان مهم شیگاگو شرکت کرد. (فریتز، ۱۹۸۹:۷۷) زنان به‌عنوان نیمی از جمعیت یک جامعه به‌واسطه حضورشان در عرصه عمومی دردهه‌های اخیر این ذهنیت را پیش‌آوردند که آیا حضور آنها در جامعه جنبشی نمادی است؟ آیا زنان در رویارویی با موانع بازدارنده فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی توانسته‌اند کنش خود را معناسازی کنند و کنش اجتماعی خود را در عرصه عمومی به‌مثابه برآیند دیالکتیکی من و من اجتماعی در فراگرد دیالکتیک بازنگرانه "خود" سوبژه و ابژه به‌منصه ظهور برسانند؟ و آیا اساساً می‌توان گفت، فرودستان (زنان) در عرصه عمومی توانایی سخن‌گفتن دارند؟ برای تحلیل موضوع و پاسخ به این سؤالات از نظریه‌های کنش، خود و نقش‌گیری مید در پارادایم تفسیرگرایی استفاده شده است. چهار جستار اصلی هستی‌شناسی، روش‌شناسی، ایستایی‌شناسی و پویایی‌شناسی از دستگاه نظری مید که عناصر حساس و مهم ذهن، خود و جامعه را دربر دارند در تحلیل و پاسخ به پرسش‌ها تأثیرگذار بودند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب صد سال پس از مید 

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های جامعه‌شناسی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۵۸ مگابایت
تعداد صفحات
328 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۵۶:۰۰
نویسنده ح ا تنهایی
ناشراندیشه احسان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۱/۰۹
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
195,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۵۸ مگابایت
۳۲۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
39,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
صدسال پس از مید
صدسال پس از مید
ح ا تنهایی
اندیشه احسان
0
(بدون نظر)
39,000
تومان