0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معرفی، خرید و دانلود کتاب اصول تصویرسازی

معرفی، خرید و دانلود کتاب اصول تصویرسازی

کتاب متنی
درباره اصول تصویرسازی

نقد و بررسی کتاب اصول تصویرسازی

کتاب اصول تصویرسازی نوشته پدرام حکیم زاده، راهنمایی جامع و ارزشمند برای هنرمندان و علاقه مندان به دنیای تصویرسازی است. این کتاب با زبانی ساده و قابل فهم، به تشریح مبانی و اصول اولیه تصویرسازی می‌پردازد و خواننده را با گام‌های ابتدایی تا مراحل پیشرفته این هنر جذاب آشنا می‌کند. کتاب به تعریف تصویرسازی و تاریخچه آن می‌پردازد. همچنین، جایگاه تصویرسازی در دنیای امروز و ارتباط آن با سایر رشته‌های هنری را بررسی می‌کند. گام بعدی، مبانی بصری تصویرسازی، از جمله ترکیب بندی، رنگ، نور و سایه، پرسپکتیو و آناتومی به طور مفصل شرح داده می‌شوند. همینطور به تکنیک‌های مختلف تصویرسازی، مانند نقاشی، آبرنگ، مداد رنگی، گرافیک کامپیوتری و ... اشاره می شود و مزایا و معایب هر تکنیک به طور جداگانه بررسی می‌شود. سپس به خلاقیت و ایده‌پردازی در تصویرسازی پرداخته می‌شود و راهکارهای مختلف برای پرورش خلاقیت و یافتن ایده‌های نو ارائه میگردد. آخرین گام، به مراحل عملی تصویرسازی، از جمله ایده‌یابی، پیش طرح، اتود، رنگ‌آمیزی و ارائه نهایی، پرداخته می‌شود. اگر شما هم به خواندن کتاب‌های هنرهای تجسمی حوزه گرافیک و تصویرسازی علاقه دارید حتما به دسته‌بندی گرافیک و تصویرسازی فیدیبو سر بزنید.

پدرام حکیم زاده، هنرمند، نویسنده 

پدرام حکیم زاده، نویسنده، مترجم و مدیر نشر شهر پدرام، از جمله چهره‌های شناخته شده در عرصه نشر ایران است که با فعالیت‌های خود در زمینه‌های مختلف، به ترویج علم و فرهنگ و ارتقای سطح کیفی آثار منتشر شده در ایران کمک می‌کند.

 جهت مشاهده سایر آثار پدرام حکیم زاده کلیک کنید.

چرا کتاب اصول تصویرسازی را بخوانیم

کتاب اصول تصویرسازی به طور جامع به تمام مبانی و اصول اولیه تصویرسازی می‌پردازد و منبعی کامل برای هنرمندان و علاقه مندان به این رشته محسوب می‌شود. با مطالعه این کتاب، مهارت های بصری خود را تقویت خواهید کرد و به درک بهتر تصاویر و مفاهیم بصری خواهید رسید. زبان کتاب ساده و قابل فهم است و مخاطب با هر سطحی از دانش هنری می تواند از آن استفاده کند. کتاب با تصاویر متعددی از آثار تصویرگران برجسته ایرانی و خارجی همراه است که به درک بهتر مفاهیم و تکنیک‌های ارائه شده در کتاب کمک می‌کند. در پایان هر فصل، تمریناتی ارائه شده است که باعث می‌شود خواننده آموخته‌های خود را به کار ببندد و مهارت‌های خود را در زمینه تصویرسازی ارتقا دهد. این کتاب برای هنرمندانی که در رشته تصویرسازی فعالیت می کنند، منبعی ارزشمند برای یادگیری اصول و تکنیک های جدید است. همچنین کتاب اصول تصویرسازی برای دانشجویان رشته‌های هنری، مانند نقاشی، گرافیک و تصویرسازی، منبعی مفید و کاربردی برای یادگیری مبانی این رشته محسوب می‌گردد. در نهایت، مطالعه کتاب اصول تصویرسازی باعث می‌شود، دریچه ای به دنیای جذاب تصویرسازی برای شما باز شود و به شما در خلق تصاویر زیبا و خلاقانه کمک کند. اگر به دنبال منبعی مفید و کاربردی برای یادگیری تصویرسازی هستید، کتاب اصول تصویرسازی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب اصول تصویرسازی می‌خوانیم 

ارتباط کلمه وتصویردرتصویرگری

براساس تصوری اسطوره‌ای هر عضو از اعضای بدن که به لحاظ ارتفاع بالاتر از سایر اعضا باشد مهم‌تر تلقی می‌شده است. به عنوان مثال انسان را به دو « نیمه » تقسیم کرده‌اند که نیمه بالایی را که شامل «سر، دستگاه تنفس و دستها» است « نیمه علیا» و نیمه پایینی را که شامل «دستگاه جهاز هاضمه ، دستگاه تناسلی و پاها» است «نیمه سفلی» نامیده‌اند. بر این اساس در بخش « نیمه علیا» ، «سر» انسان که جایگاه عقل و تفکر است در طول تاریخ مهمترین عضو انسان تلقی می‌شده است. بر همین مبنا اگر مقایسه‌ای میان دو وسیله احساس «دیدن» و «شنیدن» ، یعنی «چشم‌ها» و «گوش‌ها» داشته باشیم ، متوجه می‌شویم که این دو عضو اولاً در یک سطح از سر انسان واقع شده‌اند، ثانیاً هر دو به صورت دوتایی و زوج هستند. البته «چشم‌ها» در جلو و «گوش‌ها» در طرفین سر واقع شده‌اند. «چشم‌ها» وسیله محافظت کننده‌ای مانند پلک‌ها در اختیار دارند که آنها را از خطرات احتمالی مصون نگه می‌دارند و «گوش‌ها» نیز بوسیله پیچ و خم‌هایی که در گوش خارجی (لاله گوش) تعبیه شده، حفاظت می‌شوند. براساس مطالعات دانشمندان احساس شنوایی از حدود چهار ماهگی جنین در شکم مادر شروع به فعالیت می‌کند. در حالی که احساس بینایی حدود شش ماه پس از تولد کامل می‌گردد. از سوی دیگر به لحاظ ارتباطی اولین ارتباط یک انسان با انسان دیگر از طریق «چشم‌ها» و دیدن یکدیگر انجام می‌شود.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب اصول تصویرسازی

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های حوزه گرافیک و تصویرسازی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
9.۳۳ مگابایت
تعداد صفحات
255 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۳۰:۰۰
نویسندهپدرام حکیم زاده
ناشرشهر پدرام
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۱/۰۹
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹.۳۳ مگابایت
۲۵۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
1
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
0 ٪
4
0 ٪
3
0 ٪
2
0 ٪
1
100 ٪
1
(1)
٪50
35,000
17,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اصول تصویرسازی
پدرام حکیم زاده
شهر پدرام
1
(1)
٪50
35,000
17,500
تومان