0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
باتلاق شنی

معرفی، خرید و دانلود کتاب باتلاق شنی

درباره باتلاق شنی

باتلاق شنی یک رمان جنایی روانشناختی، اثر مالین پرسون گیولیتو است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. این کتاب داستان ماجا نوربرگ، دانش‌آموز ۱۸ ساله‌ای است که متهم به قتل دوست پسر و بهترین دوستش در یک مدرسه مقدماتی در استکهلم است. باتلاق شنی یک رمان پرماجرا و هیجان‌انگیز است که به بررسی موضوعاتی مانند عشق، نفرت، و گناه می‌پردازد. این کتاب با استقبال منتقدان و مخاطبان روبرو شد و برنده جوایز متعددی از جمله جایزه بهترین رمان جنایی اروپایی در سال ۲۰۱۸ شد. جذابیت‌های این کتاب باعث شد تا در سال ۲۰۱۸ کمپانی نتفلیکس با اقتباس از این کتاب یک سریال به زبان سوئدی بسازد. این رمان پلیسی توسط حسین مسعودی آشتیانی به فارسی ترجمه شده است. این ترجمه، که توسط انتشارات کوچه منتشر شده است، یکی از دقیق‌ترین و روان‌ترین ترجمه‌های موجود از این کتاب است.

درباره نویسنده

مالین پرسون گیولیتا، نویسنده سوئدی است که در سال ۱۹۶۹ در استکهلم به دنیا آمد. او در دانشگاه استکهلم در رشته حقوق تحصیل کرد و پس از فارغ‌التحصیلی، به عنوان وکیل مشغول به کار شد. گیولیتا در سال ۲۰۰۸ اولین رمان خود را به نام خاکستر مضاعف منتشر کرد. این رمان یک رمان جنایی روانشناختی است که داستان یک زن جوان را روایت می‌کند که به قتل متهم می‌شود. وی تاکنون هفت رمان منتشر کرده است. رمان‌های او به بیش از ۳۰ زبان ترجمه شده‌اند و در سراسر جهان با استقبال خوانندگان روبرو شده‌اند.

جوایز مالین پرسون گیولیتو:

●     جایزه بهترین رمان جنایی اروپایی در سال ۲۰۱۸ برای کتاب باتلاق شنی

●     جایزه بهترین رمان جنایی سوئدی در سال ۲۰۱۸ برای کتاب باتلاق شنی

●     جایزه بهترین رمان جنایی نوظهور در سال ۲۰۱۶ برای کتاب خاکستر مضاعف

چرا باید کتاب باتلاق شنی را بخوانیم؟

اگر به رمان‌های جنایی روانشناختی علاقه دارید، باتلاق شنی یکی از بهترین کتاب‌های ممکن برای شما است. این کتاب یک تجربه خواندنی جذاب و ماندگار است که با قلم شیوا و ترجمه مناسب در اختیار خوانندگان قرار گرفته است. رمان از دیدگاه ماجا روایت می‌شود و این امر موجب شده تا خواننده با احساسات و افکار او ارتباط برقرار کند. شخصیت‌های اصلی کتاب، ماجا، نیکلاس و الی، شخصیت‌های باورپذیر و پیچیده‌ای هستند که خواننده را درگیر می‌کنند. رمان دارای لحن تاریک و دلهره‌آوری است که حس تعلیق و هیجان را در خواننده ایجاد می‌کند. همچنین رمان به بررسی موضوعات عمیق و مهمی مانند عشق، نفرت، و گناه می‌پردازد. پیچش‌های داستانی به خصوص تغییرات زندگی و شخصیت ماجا به عنوان کاراکتر اصلی این کتاب بسیار جذاب و قابل توجه است. مطالعه این رمان به همه علاقمندان به ژانر پلیسی توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب باتلاق شنی می‌خوانیم

بار اولی که یک دادگاه رو دیدم، حسابی خورد توی ذوقم. قبلا یک‌بار واسه بازدید، با مدرسه به دادگاه اومده بودم و اون‌موقع فکر می‌کردم تو دادگاه‌های سوئد با یک مشت آدم پیر کلاه‌گیس‌به‌سر، با لباس‌های بلند و یک متهم که لباس نارنجی تنشه و دستبند به دست داره و دهنش کف کرده، طرف نمی‌شم ولی شدم. مکان دادگاه شبیه یه جایی بود عین درمونگاه‌های پزشکی و نهایتش یک سالن اجتماعات. ما رو با اتوبوس کرایه‌ای که توش بوی آدامس بادکنکی می‌اومد، بردند. متهم موهاش پر از شوره بود، شلوارش حسابی چروکیده بود و اتهامش هم این بود: «فرار مالیاتی». به‌غیر از بچه‌های کلاس ما (و البته کریستر) چهار نفر دیگه هم اون‌جا بودند. ولی با این‌که زیاد نبودیم، صندلی تو دادگاه کم اومد و کریستر مجبور شد از راهرو برای خودش صندلی بیاره و بشینه. ولی امروز همه‌چی فرق داره. ما تو بزرگ‌ترین دادگاه سوئد هستیم. هیئت‌منصفه روی صندلی‌های ماهوتی‌رنگ با پشتی مخملی نشستن. بین صندلی‌ها یکی‌شون از همه بلند‌تره.

پیشنهادهایی برای علاقه مندان به کتاب باتلاق شنی

اگر شما نیز از علاقمندان به کتاب باتلاق شنی هستید، مطالعه کتاب‌های زیر را به شما توصیه می‌کنیم.

●     بیمار خاموش، الکس مایکلیدیس

●     دختری در قطار، پائولا هاوکینز

●     سنترال پارک، گیوم موسو

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۸۳ مگابایت
تعداد صفحات
484 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۶:۰۸:۰۰
نویسنده مالین پرسون گیولیتو
مترجم حسین مسعودی آشتیانی
ناشرکتاب کوچه
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Störst av allt
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۱/۰۵
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
88,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۸۳ مگابایت
۴۸۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
48,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
باتلاق شنی
باتلاق شنی
مالین پرسون گیولیتو
کتاب کوچه
0
(بدون نظر)
48,000
تومان