0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خشم شهری
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب خشم شهری

شورش طردشدگان
نویسنده:
مصطفی دیکچ
ناشر:
چرخ
درباره خشم شهری

کتاب خشم شهری نوشته مصطفی دیکچ دست روی موضوعی می‌گذارد که در تمام دوره تاریخ تکرار شده و آن موضوع شورش و خشونت جمعی است. نویسنده در این کتاب با بررسی شورش‌ها در نقاط مختلف دنیا (کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، سوئد، یونان و ترکیه) به بررسی عوامل سیاسی و اقتصادی تاثیرگذار در شکل گیری آن‌ها پرداخته است. در واقع رایج‌ترین عوامل شروع شورش، نژاد پرستی‌، تبعیض و خشونت پلیس است. اگر به خواندن کتاب‌های جامعه شناسی علاقه دارید، حتما به دسته‌بندی کتاب‌های جامعه‌شناسی فیدبیو سر بزنید.

مطالعه کتاب‌های جامعه شناسی نظیر خشم شهری به خوانندگان اجازه می‌دهد تا دیدگاه جامع‌تری نسبت به اتفاقات اجتماعی پیدا کرده و شناخت بهتری از جامعه پیدا کنند. با مطالعه کتاب خشم شهری می‌توان متوجه شد که چگونه رویدادهای سیاسی و اجتماعی زندگی میلیون‌ها نفر را تغییر داده است. این کتاب نشان می‌دهد که نه تنها سرمایه و پول بلکه قومیت و نژاد هم می‌تواند عاملی در اختلاف طبقاتی یک جامعه باشد.

موضوع کتاب خشم شهری چیست؟

کتاب خشم شهری توضیح می‌دهد که چگونه اقدام پلیس یا هر رفتار اشتباه از سمت سران حکومت می‌تواند شروع یک شورش باشد؛ حتی اگر آن افراد در شهرهای مدرن و پیشرفته زندگی کنند. هیچ شورشی یک شبه به وجود نمی‌آید بلکه پشت هر کدام از آن‌ها سال‌ها خشم نهفته است که به دلیل یک اتفاق سرباز می‌کند. نویسنده برای توضیح بهتر این موضوع به سراغ مثال‌هایی از آمریکا و اروپا می‌رود که تجربه شورش‌های مهم و تغییرات بزرگی را داشته‌اند.

مصطفی دیکچ معتقد است حکومت‌ها به جای تظاهر بهتر است ریشه مشکلات و تبعیض در جامعه را پیدا کرده و آن‌ها را برطرف کنند تا زمینه شکل گیری شورش‌ها وجود نداشته باشد. موضوعات مطرح شده در این کتاب به حدی گسترده و جامع هستند که هر بخش می‌تواند به صورت جداگانه موضوعی جذاب برای پایان نامه باشد.

چرا باید کتاب خشم شهری را بخوانیم؟

کتاب خشم شهری به بررسی مشکلات تعداد زیادی از مردم در بازه‌های مختلف تاریخ پرداخته و تلاش می‌کند تا ریشه اعتراضات را شناسایی کند. این کتاب برای همه افراد علاقمند به سرنوشت سیاسی شهرها و کشورها مفید خواهد بود و استدلال‌های منطقی در مورد شروع ناآرامی‌ها ارائه می‌دهد. نویسنده با جزئیات زیادی به بررسی شرایط جامعه قبل از وقوع شورش پرداخته و پیشنهاداتی در مورد جلوگیری از بروز اعتراض ارائه می‌دهد.

خواندن کتاب خشم شهری به چه کسانی توصیه می‌شود؟

خواندن کتاب شهری به تمام افراد توصیه می‌شود. از آنجایی که همه ما در یک جامعه زندگی می‌کنیم، آشنایی با موضوعات مطرح شده در کتاب می‌تواند دید جامع‌تری نسبت به مشکلات سیاسی و اجتماعی موجود ارائه دهد اما افراد علاقمند به علوم سیاسی و جامعه شناسی استقبال بیشتری از این کتاب خواهند کرد.

درباره مصطفی دیکچ، نویسنده کتاب خشم شهری

مصطفی دیکچ (Mustafa Dikec) نویسنده کتاب خشم شهری، استاد مطالعات شهری در دانشگاه پاریس است که با بیانی روان به بررسی موضوعات جامعه شناسی می‌پردازد.

در بخشی از کتاب خشم شهری می‌خوانیم

با وجود این‌که پیش‌بینی خیزش‌ها غیرممکن است، الگو‌هایی هست که نشان می‌دهد شرایط خاصی بیش‌تر مستعد فوران هستند؛ مکان‌هایی که در آن‌ها خیزش رخ می‌دهد، افرادی که در خیزش‌ها شرکت می‌کنند و اتفاقاتی که این افراد را تحریک می‌کنند ویژگی‌های مشابهی دارند. خواهیم دید که این فوران‌ها نشانه‌ی نقص طبیعت انسانی نیستند، بلکه خشم‌هایی مشروع هستند برآمده از دلایل درهم‌تنیده‌ی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی.

برای شهروندان عادی، به‌ویژه اگر جزء گروه‌هایی باشند که در طول تاریخ بدنام شده‌اند، بافتار اقتصادی به‌وجودآمده به‌ واسطه‌ی این تحولاتْ درماندگی است نه منفعت؛ بافتار اجتماعی دربرگیرنده‌ی تنش است نه آرامش؛ بافتار سیاسی همراه با انفصال و افزایش نابرابری‌ در تأثیرگذاریِ سیاسی بوده نه توانمندسازی و برابری. از نگاه عده‌ی زیادی از کسانی که نادیده گرفته می‌شوند، این تغییرات «آینده‌ای روشن» را، آن‌گونه که گزارش برنامه‌ی اسکان بشر سازمان ملل تصویر می‌کند، نوید نمی‌دهد. گسترش نابرابری‌ها، افزایش مشکلات مادی و تنش‌های اجتماعی، کاهش آزادی‌های مدنی و سرکوب فزاینده دورنمای عصر شهری است.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب خشم شهری

اگر از مطالعه کتاب خشم شهری لذت بردید، مطالعه چهار کتاب زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

·      کتاب جامعه شناسی اثر استیو بروس: در این کتاب استیو بروس تمام تلاش خود را کرده تا به شکلی جامع به معرفی رشته جامعه شناسی بپردازد و وظایف اصلی یک جامعه شناس را مشخص کند.

·      کتاب جنون قدرت و قدرت نامشروع اثر محمد رضا سرگلزایی: این کتاب دربردارنده مقالات مستقل در مورد شناخت و نقد قدرت نامشروع است که فرآیند شکل گیری و دوام آن‌ها را بررسی می‌کند.

·      کتاب جامعه شناسی خودمانی اثر حسن نراقی: همه جوامع بشری دارای مشکلاتی هستند که می‌توانند بر زندگی همه افراد اثر بگذارد. این کتاب بر روی موضوعات جامعه شناسی ایران تمرکز می‌کند.

·      کتاب نظریه های جامعه شناسی به زبان ساده اثر بهروز مرادی: این کتاب انتخابی جذاب برای همه علاقمندان به موضوعات جامعه شناسی است. کتاب نظریه های جامعه شناسی به زبان ساده شامل شرح نظریات جامعه شناسی در دوره‌های مختلف تاریخی است که شما را بیشتر با این علم آشنا می‌سازد. 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۷۳ مگابایت
تعداد صفحات
319 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۳۸:۰۰
نویسندهمصطفی دیکچ
مترجم مجید ابراهیم پور
مترجم دومبنفشه خسروی
مترجم سومنیما شکرایی
ناشرچرخ
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Urban range
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۱۲/۱۵
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۷۳ مگابایت
۳۱۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
33 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

یک کتاب درجه یک برای اینکه بفهمیم تبعیض چه می تواند بکند!

4

نویسنده خیلی چپ بوده. ولی کناب پر از ایده است برای پژوهش.

4.8
(4)
72,000
٪50
36,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
خشم شهری
خشم شهری
شورش طردشدگان

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خشم شهری
٪50
خشم شهری
شورش طردشدگان
چرخ
4.8
(4)
72,000
٪50
36,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر