0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
میکل آنجلو سرخ، آنتونیونی آبی

معرفی، خرید و دانلود کتاب میکل آنجلو سرخ، آنتونیونی آبی

هشت جستار درباره ی سینما
ناشر:
گیلگمش
درباره میکل آنجلو سرخ، آنتونیونی آبی

گاهی کتاب‌ها روایتگر قصه‌هایی هستند که می‌خواهیم هرچه بیشتر درباره‌ی آن‌ها بدانیم. کتاب میکل آنجلو سرخ آنتونیونی آبی یکی از همین کتاب‌هاست. این کتاب جالب در حقیقت ۸ جستار درباره‌ی سینماست که با عنوان اصلی Michelangwlo red Antonioni blue  منتشر شده است.

ماجرای کتاب اختصاص به داستان یکی از فیلمسازان بزرگ مدرنیست سینما است. میکل آنجلو آنتونیونی که در سال ۲۰۰۷ در گذشت. او یکی از بهترین‌ها در قرن بیستم بود. فیلم‌های سه‌گانه‌ی سیاه‌وسفید او به دلیل سبک تأثیرگذار و فوق‌العاده‌شان در دهه‌ی شصت میلادی همواره مورد تحسین قرار گرفته‌اند؛ اما آنچه موری پومرانس در این کتاب از آن حرف زده است فیلم‌های رنگی آنتونیونی است که پس از دهه‌ی شصت ساخته شده‌اند. او تحلیل‌هایی بسیار زیبا و جذاب از سبک آنتونیونی و کارهایی مانند صحرای سرخ، انفجار، گزارشگر، شناسایی یک زن، فراتر از ابرها و چندین اثر دیگر این هنرمند دارد. پومرانس تلاش کرده است به کمک جستارهایی که در این کتاب نوشته است و با تأمل در شخصیت آنتونیونی پرده‌ای را از روی کارهای او بردارد و مخاطب را به کار او نزدیک‌تر کند.

کتاب میکل آنجلو سرخ آنتونیونی آبی، در فارسی هم با استقبال زیادی مواجه شده است. این کتاب را حسام‌الدین موسوی ریزی به فارسی برگردانده و انتشارات گیل‌گمش چاپ کرده است. نسخه‌ی الکترونیک این اثر هم با همکاری فیدیبو در دسترس است و اگر اهل خواندن کتاب روی دستگاه‌های الکترونیکی مانند موبایل و تبلت هستید می‌توانید آن را در همین صفحه از دسته‌بندی هنر خریداری و دانلود کنید.


موری پومرانس کیست؟

Murray Pomerance نویسنده‌ی کانادایی است که در سال ۱۹۴۶ در همیلتون به دنیا آمد و همان جا بزرگ شد. او سپس در دانشگاه تورنتو، دانشگاه میشیگان و دانشگاه ایالتی نیویورک درس خواند. او در حال حاضر یک محقق و نویسنده‌ی مستقل به‌حساب می‌آید که در دانشگاه ملبورن به‌عنوان استادیار دانشکده رسانه و ارتباطات کار می‌کند. او در طول سال‌های فعالیتش کارهای زیادی در حوزه‌ی سینما انجام داده است و به‌عنوان نویسنده و ویراستار کارهای تحقیقاتی سینمایی هم فعالیت کرده است. او برای نشریاتی مانند فیلم اینترنشنال، سینما و فلو می‌نویسد و همچنین ویراستار بسیاری از مجموعه کتاب‌ها درباره‌ی سینما بوده است.

چرا باید کتاب میکل آنجلو سرخ، آنتونیو آبی را خواند؟

هنر سینما هنر بسیار مهمی است و افراد خاصی در این دنیا وجود دارند که به شکل خاصی در آن تأثیرگذار بوده‌اند. میکل آنجلو آنتونیویی یکی از همین آدم‌هاست. یکی از آدم‌هایی که آثارش بسیار خاص به‌حساب می‌آیند و هنر سینما را متحول کرده‌اند. موری پومرانس در کتاب میکل آنجلو سرخ، آنتونیو آبی درباره‌ی این شخص و کارهایش صحبت کرده است و سعی کرده او را بهتر بشناساند. برای کسانی که به سینما، مخصوصاً سینمای مدرن علاقه دارند این کتاب پر از نکات جالب و خواندنی است.

در بخشی از کتاب میکل آنجلو سرخ، آنتونیو آبی می‌خوانیم

چرا ما با دیدن این فیلم باید به یاد سرگیجه‌ی آلفرد هیچکاک بیفتیم (اتفاقی که بی‌تردید رخ می‌دهد) جودی بارتون را اسکاتی فرگوسن از فروشگاه محل کارش تا محل سکونتش در هتل امپایر در خیابان ساتر تعقیب می‌کند؛ ساختمانی قدیمی با تابلو نئون فیروزه‌ای‌رنگی که درست مقابل پنجره‌ی سوییتِ جودی بارتون قرار دارد. اسکاتی پس از آنکه جودی را وادار می‌کند لباس، سبک آرایش و مدل مویش را آن طوری که او دوست دارد تغییر دهد (تا بتواند از طریق او مَدلین اِلستر را به ‌یاد آورد؛ زنی که او شیفته‌اش بود، ولی زودهنگام به کام مرگ کشیده شد)؛ حالا در سوییت جودی بی‌صبرانه چشم‌به‌راه بازگشت او از سالن آرایشگاه است و دارد از خلال پنجره‌ی اتاق بیرون را نگاه می‌کند، درحالی‌که نور علامت نئون فیروزه‌ای‌ روی او افتاده است. این همان نور کلمه‌ی «هتل» است که وقتی‌ سیلوانو به بالکن اتاق کارمن می‌رود و به نزدیکی با کارمن فکر می‌کند، لحظه‌ای روی او هم می‌افتد. آیا می‌توان گفت سیلوانو قبلاً، در زندگی دیگری، عاشق زن دیگری بوده است، ولی حالا آن زن مُرده‌ یا ناپدید شده؛ و کارمن یادآور خاطرات دردناک ولی هنوز زنده‌ی آن گذشته و آن زندگی ا‌ست؟ آیا کارمن خاطره‌ی آن زن را در ذهن سیلو‌انو زنده می‌کند؟

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب میکل آنجلو سرخ، آنتونیونی آبی

کتاب میکل آنجلو سرخ، آنتونیونی آبی یک کتاب خوب برای علاقه‌مندان به سینماست. اگر از این کتاب لذت برده‌اید کتاب‌های دیگری هم برای مطالعه هستند که می‌توانید به سراغشان بروید:

·      سفر به شب اثر بهرام بیضایی انتشارات روشنگران و مطالعات زنان

·      پنجاه کارگردان کلیدی تئاتر اثر شومیت میتر، ماریا شفتسووا انتشارات بیدگل

·      سونات شبح اثر یوهان آگوست استریندبرگ انتشارات نیلوفر


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۲۱ مگابایت
تعداد صفحات
505 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۶:۵۰:۰۰
نویسندهموری پومرانس
مترجم حسام الدین موسوی ریزی
ناشرگیلگمش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Michelangelo red Antonioni blue
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۱۲/۱۵
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۲۱ مگابایت
۵۰۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

سفری به زبان شعربه دنیای فیلم های معمار تنهایی سینمای مدرن اروپا؛زیبا و نوستالژیک.

5
(2)
84,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
میکل آنجلو سرخ، آنتونیونی آبی
میکل آنجلو سرخ، آنتونیونی آبی
هشت جستار درباره ی سینما
گیلگمش
5
(2)
84,000
تومان