0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
راز شمشیر

معرفی، خرید و دانلود کتاب راز شمشیر

درآمدی بر شیوه ی شمشیرزنی و طراحی شمشیر ایرانی
درباره راز شمشیر
سال‌هاســت کــه ورزش‌هــای رزمــی دغدغــه مــن بـوده؛ از هنرهـای رزمـی خـاور دور تـا ورزش‌هـای رزمـی غربــی؛ از بــا ســاح تــا بــدون ســاح؛ از گالویــزی تــا ضربــه محــور... همــه را مــورد ســنجش و واکاوی قــراردادم. ســاح ســردی بــا خواســتگاه شــرقی نبــوده کــه در دســت نگرفتــه باشــم. در ایــن میــان شمشــیر از همــه بــرای مــن خوشــایندتر آمــد و شــروع بــه مطالعــه دربــاره شمشــیرهای چینــی و ژاپنــی کــردم. در اینجــا بــود کــه پرسشـی در مـن شـکل گرفـت؛ پـس جایـگاه شمشـیر ایرانــی و شمشــیر زنــی ایرانــی کجاســت؟ ایــران مهــد تمــدن جهــان اســت و بشــر هــر چــه از تمــدن میدانــد را مدیــون ایــن ســرزمین و فرهنــگ و مردمانـش اسـت. ردپـای هرچیـزی را کـه جسـتجو کنـی بـه ایـران میرسـی و جـای شـگفتی اسـت کـه ایـن کهـن دیـار جایگاهـی در ایـن میانـه نداشـته باشـد.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
2.۱۱ مگابایت
تعداد صفحات
70 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۲۰:۰۰
نویسندهصادق اسکندری
ناشرآوای چلچله
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۲.۱۱ مگابایت
۷۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
خوش‌خوان 🪶 (1)
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
33 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

سلام دوست عزیز نویسنده من یک روانکاوم و با ورزشهای رزمی اشناهستم و جذب ساخت شمشیر شدم و تحقیق کردم اما کتاب شما از نظر استاندارد و قابلیت بیشتر به یک مقاله تحقیقی شبیه است تا یک کتاب و هیچ گونه اطلاعاتی در ضمینه تخصصی به خواننده نمیدهد شما با بیان سطحی چند واقعه تاریخی سعی کردید یک تصویر بدهید اما دوست عزیر من با بضاعت یک بررسی شش ماهه خیلی بیشتر از شما درباره خصوصیات این شمشیر ایرانی اطلاعات کسب کردم شما نتوانستید اطلاعات کاملی از تهیه اماده سازی اهن تا شیوه های تبدیل به فولاد در بستر تاریخ سیکهای اماده سازی و انواع تیغه ها دلایل تنوع زوایای برش شمشیر به خواننده بدهید به علاوه عدم تحقیق در مورد تکنیکهای تیز کردن و براق کردن و طلاکوبی و نقره شویی و تغییرات ان ور طول تاریخ و بررسی یراقالات و شهرهای یراق ساز در ایران بعلاوه ریشه های تفاوت سبک در ظاهری و تکنیکها و خصوصیات شمشیر زنان هر منطقه ایران و سبک غالب در هر سلسله و امپراطوری ......اینها نمونه کوچکی از مطالبی است که باید در کتاب شما به ان میپرداختید تا بتواند برای یک خواننده مفید و سودمند باشد و گ

5
حال‌خوب‌کن ✨
خوش‌خوان 🪶
سرگرم‌کننده 🧩

در مقامی نیستم که نظر بدم ولی احساس می کنم این موضوع خـــیـــــــــــــــلی جای کار داره ... و علاقمندان به این موضوع می توانند از کارهای پروفسور منوچهر مشتاق خراسانی استفاده کنند .

5

این کتاب حرف نداره خیلی خلاصه و مفید نظرمو درباره شمشیر ایرانی تغییر داد

3.7
(6)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
17,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
راز شمشیر
راز شمشیر
درآمدی بر شیوه ی شمشیرزنی و طراحی شمشیر ایرانی
آوای چلچله
3.7
(6)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
17,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر