0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معرفی، خرید و دانلود کتاب سلطان جدید

معرفی، خرید و دانلود کتاب سلطان جدید

اردوغان و بحران ترکیه مدرن

کتاب متنی
درباره سلطان جدید

کشورهای مختلف دنیا سرنوشت‌های عجیب و غیبی دارند و این بار در کتاب سلطان جدید صحبت از ترکیه و رجب طیب اردوغان است. این کتاب با عنوان اصلی «the new sultan: Erdogan and crisis of modern Turkey» در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و تصویر واضحی از آن چه اردوغان در کشور تحت فرمانش انجام داده است ارائه کرد. در دنیای که تنش‌های بسیاری بین روسیه، ایالات متحده آمریکا، اروپایی‌ها و اهالی خاورمیانه وجود دارد و از سوی دیگر سنی‌ها، شیعیان و لیبرال‌ها و سکولارها هم باهم کنار نمی‌آیند واقعیت این است که ترکیه کانون تمام این درگیری‌هاست. رجب طیب اردوغان در سال ۲۰۰۲ و در چنین شرایطی ظهور کرد و توانست ترکیه را به یکی از قدرت‌های منطقه تبدیل کند. دستگاه سرکوب او شناخته شده است و طبق گزارش‌ها روزنامه‌نگاران زیادی در دوران کشورداری‌اش زندانی یا ممنوع‌الخروج شده‌اند، دانشجویان و استادان از دانشگاه‌ها اخراج شدند و بسیاری از نظامیان هم دستگیر شدند. کودتای نافرجامی که در سال ۲۰۱۶ در این کشور رخ داد دست رئیس‌جمهور را باز گذاشت تا بسیاری از مخالفانش را پاکسازی کند.

سونر کاگاپتای کارشناس مسائل ترکیه، در این کتاب تلاش کرده است با شروع از ظهور ترکیه مدرن و دوران آتاتورک آنچه بر ترکیه گذشته است را توصیف کند و از سال‌های زمامداری اردوغان حرف زده است. از سال‌هایی که او حکومت خود را تثبیت کرده است و البته با عوامل ناآرامی ترکیه مبارزه کرده است. او تلاش می‌کند توصیه‌هایش را به گوش مرد در قدرت ترکیه برساند. جالب است بدانید این نویسنده در سال ۲۰۲۱ کتاب دیگری با عنوان «سلطان در پاییز: ‌اردوغان با نیروهای غیرقابل‌مهار ترکیه روبه‌رو می‌شود» را هم منتشر کرده است که افراد زیادی از آن استقبال کرده‌اند.

 کتاب سلطان جدید را مهدی قراچه داغی بت عنوان کامل «سلطان جدید: اردوغان و بحران ترکیه مدرن» به فارسی برگردانده است و انتشارات نسل نواندیش در بازار کتاب ایران عرضه کرده است. اگر تصمیم به مطالعه این کتاب دارید، نسخه الکترونیکی آن در دسته‌بندی تاریخ در فیدیبو در دسترس است.

چرا باید کتاب سلطان جدید را خواند؟

ترکیه کشور بسیار مهمی در مرز آسیا و اروپاست و نقش کلیدی در معادلات خاورمیانه بازی می‌کند. این کشور یک مسیر تجاری مهم هم به‌حساب می‌آید و سرنوشت بسیاری از تجارت‌های همسایگانش به شرایط این کشور بستگی دارد. موقعیت استراتژیک این کشور باعث شده است هرکسی که می‌خواهد با این نقطه از جهان تجارت کند یا در آن زندگی می‌کند باید بداند در آن چه می‌گذرد و سونر کاگابتای جواب بسیاری از سؤالاتی که درباره‌ی ترکیه امروز وجود دارد را در کتاب سلطان جدید و باتوجه‌به عملکرد رجب طیب اردوغان داده است. کتاب او از آینده هم می‌گوید و هشدارهایی در آن وجود دارد که علاقه‌مندان به سرنوشت ترکیه باید به آن توجه کنند.

در بخشی از کتاب سلطان جدید می‌خوانیم

می‌خواهد ترکیه به قدرت منطقه تبدیل شود. برخلاف خواسته اردوغان این سیاست او عظمت چندانی نصیب ترکیه نکرده است. او در جنگ سوریه در برابر قدرت‌هایی مانند روسیه و ایران و در عراق علیه ایران موفق نبوده. است در خاورمیانه اردوغان به طور کامل از اخوان‌المسلمین حمایت کرده. است بدین دلیل و با استفاده از این سیاست‌ها، ترکیه تحت سیطره اردوغان به طور خطرناکی در منطقه منزوی شده است.

راه مناقشه‌آمیز اردوغان که با تهاجمات منطقه‌ای و تهدید تروریسم روبه‌روست وعده روزهای پر عظمت را نمی‌دهد رئیس‌جمهور ممکن است هنوز بر قدرت خود بیفزاید؛ اما تنش‌های داخلی و منازعات بیشتر او را به شکل یک سلطان اقتدارطلب معرفی می‌کند هرچند حرکات نظامی جهادی ما و سایر مخالفان اردوغان ممکن است ترکیه را به سمت یک تعارض و مناقشه تأسف‌آور سوق دهد.

آیا اردوغان می‌تواند، روسیه، ایران، عراق، سوریه و جهادیست ها را در جای خود نگه دارد و با انقلاب خود در خانه به‌پیش برود انتخاب این است. او در تاریخ ترکیه تبدیل به کسی خواهد شد که ترکیه را به لحاظ اقتصادی متحول کرد و شمار کثیری از مردم را از فقر نجات داد و او ترکیه را به لحاظ سیاسی متحول ساخت و آن را در راستای رسیدن به عظمت دوباره در جهان هدایت کرد.

چهار پیشنهاد خوانندگان کتاب سلطان جدید

کتاب حاضر درباره‌ی شناخت حاکم مقتدر ترکیه و فرم جدید حکمرانی در این کشور است. برای بهتر درک‌کردن این کتاب باید از تاریخ و سیاست ترکیه و عقبه‌ی تاریخی این کشور نیز چیزهایی دانست، به همین سبب رجوع به کتبی درباره‌ی این کشور می‌تواند یاری‌گر علاقه‌مندان باشد. در ادامه چهار کتاب برای مطالعه معرفی شده است:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۵۳ مگابایت
تعداد صفحات
240 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۰۰:۰۰
نویسندهسونر کاگابتای
مترجم مهدی قراچه داغی
ناشرانتشارات نسل نواندیش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
the new sultan
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۶/۲۱
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۵۳ مگابایت
۲۴۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
100 ٪
4
0 ٪
3
0 ٪
2
0 ٪
1
0 ٪
5
(1)
69,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سلطان جدید
اردوغان و بحران ترکیه مدرن
انتشارات نسل نواندیش
5
(1)
69,900
تومان