0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فرم های بازرگانی و راهنمای تکمیل آن ها
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب فرم های بازرگانی و راهنمای تکمیل آن ها

درباره فرم های بازرگانی و راهنمای تکمیل آن ها

در دنیای بازرگانی تنها داشتن تجربه معاملات زیاد و رسیدن به بهترین قیمت برای خرید کالاها کافی نیست. کار بازرگانی پر است از چالش‌ها و موقعیت‌هایی که تنها اهل فن می‌توانند به سلامت از آن عبور کنند. به جرئت می‌توان گفت که یکی از این چالش‌ها تکمیل صحیح فرم‌هایی است که پیچیدگی خاص خود را دارد. برای تکمیل صحیح این فرم‌ها و قراردادها نیاز است که کارشناسان با آن‌ها به خوبی آشنا باشند و هدف هر قرارداد را به خوبی درک کنند. یک اشتباه کوچک در پر کردن فرم‌های بازرگانی می‌تواند مشمول خسارات زیادی شود و همین موضوع باعث بالاتر رفتن سطح حساسیت تکمیل فرم‌ها شود. کتاب  فرم‌های بازرگانی و راهنمای تکمیل آن‌ها به زبانی شیوا به ارائه توضیحاتی درباره هر کدام از فرم‌ها می‌پردازد و تک تک فرم‌هایی که یک کارشناس با آن روبه‌رو می‌شود را مورد بررسی قرار می‌دهد.

آقای ایرج زینال زاده نویسنده کتاب با همکاری شرکت چاپ و نشر بازرگانی به ارائه‌ی این کتاب طی هشت فصل پرداخته‌اند.این کتاب در دسته‌بندی کتاب‌های اقتصاد قرار گرفته و برای علاقه‌مندان و دانشجویان گزینه بسیار خوبی است.

معرفی ایرج زینال زاده نویسنده‌ی کتاب فرم‌های بازرگانی و راهنمای تکمیل آنها

ایرج زینال زاده کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران و کارشناس مدیریت بازرگانی از دانشگاه علامه طباطبایی است. وی معاون مدیرکل صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت در ایران است و سابقه آموزشی بسیاری دارد. آقای ایرج زینال زاده کتاب هاب متنوعی نیز در حوزه صنعت و تجارت منتشر کرده که مهم ترین آن ها عبارتند از:

چرا باید کتاب فرم‌های بازرگانی و راهنمای تکمیل آن‌ها را بخوانیم؟

تکمیل فرم‌های بازرگانی حتی برای اهل فن فعالیت دشواری است. کوچکترین اشتباه در تکمیل اینگونه فرم‌ها باعث ایجاد ضرر و زیاد بسیار برای کسب وکار و از دست رفتن سرمایه می‌شود. در کتاب فرم های بازرگانی و راهنمای تکمیل آن آقای زینال زاده طی 8 فصل به بررسی تک تک فرم ها می‌پردازد. در فصل اول کتاب نویسنده‌ به ارائه توضیحاتی درباره کارت بازرگانی، ضرورت داشتن آن برای بازرگانان و مراحل اخذ آن می‌پردازد. در فصل دوم به بررسی ضمانت نامه‌ها پرداخته می‌شود. از ویژگی‌های این فصل به ارائه یک چک لیست کامل می‌توان اشاره کرد. این چک لیست می‌تواند برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات بسیار مناسب باشد. در فصل سوم و چهارم به بررسی فرم های صادرات و واردات پرداخته شده است که می‌توان گفت این 2 فصل می‌تواند محبوب‌ترین فصل‌های این کتاب باشد. فصل پنجم کتاب به چگونگی اظهارنامه‌ها تخصیص یافته است. سه فصل انتهایی کتاب را می‌توان تخصصی‌ترین بخش‌های کتاب دانست زیرا نویسنده در این فصول به ترانزیت خارجی، قرار داد بین المللی گمرکی و دفترچه A.T.A  پرداخته است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

چک لیست مدیران کنترل قرارداد

به منظور کنترل قراردادهای در حال انعقاد از جانب مدیران چک لیست ذیل پیشنهاد می شود.

ممکن است بررسی هر جنبه از قرارداد به یکی از واحدهای تخصصی شرکت یا موسسه ارجاع شود، اما مقام امضا کننده قرارداد باید انجام کلیه موارد لازم را بر مبنای چک لیست پیشنهادی بررسی کند.

۱. طرفین قرارداد

 الف ) شخص حقوقی

  • شرکا و اعضای شرکت مورد بررسی قرار گیرند.
  • آخرین تغییرات اساسنامه بررسی شود.
  • هویت دارنده حق امضا بررسی شود در مورد مدیر عامل روزنامه رسمی و اساسنامه شرکت بررسی شود.

ب ) شخص حقیقی

  • محل استقرار، ملکی است.
  • محل استقرار استیجاری است.
  • سند اجاره رسمی است ( ارجح تر است).
  • سند اجاره عادی است.
  • هویت طرف قرارداد بر هویت مستاجر منطبق است.
  • محل مورد بازدید قرار گرفته است.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب

کتاب فرم‌های بازرگانی و راهنمای تکمیل آن‌ها به قلم آقای زینال زاده یک راهنمای تمام عیار برای کارشناسان بازرگانی و تجارت است. این کتاب برای علاقمندان به این حوزه می‌تواند یک مرجع بسیار مناسب باشد که هر از چندگاهی به آن مراجعه کنند و از راهنمایی‌های کتاب بهره ببرند. برای استفاده از این کتاب نیازی نیست که همه‎ی فصل‌های آن مطالعه شود؛ بلکه همانند استفاده از یک کتاب مرجع هر بخشی از کتاب را هنگام پر کردن قرار دادها و فرم‌ها مطالعه کرد. لازمه‎ی موفق شدن در دنیای تجارت داشتن مهارت‌های تجربی و علمی است. اگر به دنیای بازرگانی علاقه‌مند هستید و می‌خواهید مطالعه کتاب به مهارت علمی دست یابید، کتاب‌های زیر می‌توانند برای شما مناسب باشند:

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
37.۸۹ مگابایت
تعداد صفحات
325 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۵۰:۰۰
نویسنده ایرج زینال زاده
ناشرشرکت چاپ و نشر بازرگانی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۱۵
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۳۷.۸۹ مگابایت
۳۲۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
104,000
٪50
52,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فرم های بازرگانی و راهنمای تکمیل آن ها
٪50
فرم های بازرگانی و راهنمای تکمیل آن ها
ایرج زینال زاده
شرکت چاپ و نشر بازرگانی
0
(بدون نظر)
104,000
٪50
52,000
تومان