0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مجموعه اطلاعات ارزی در مبادلات تجاری، خدماتی
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب مجموعه اطلاعات ارزی در مبادلات تجاری، خدماتی

جدیدترین اطلاعات کاربردی
درباره مجموعه اطلاعات ارزی در مبادلات تجاری، خدماتی

در چند سال گذشته نرخ ارز واردات سرعت قابل‌توجهی داشته و سیاست‌های ارزی متعددی به‌منظور تأمین ارز برای واردات کالا و خدمات و ارز مسافری، نحوه استفاده از ارز صادراتی حواله ارزی و نحوه خرید ارز در سامانه نیما و بازار ثانویه در صرافی‌ها به اجرا گذاشته شده است.

کتاب مجموعه اطلاعات ارزی در مبادلات تجاری، خدماتی باهدف آشنایی مخاطبان به فرایندهای جاری و مصوب ارزی مرتبط با کسب‌وکارهای تجارت خارجی است. در این کتاب باتوجه‌به مکانیسم تعیین نرخ ارز نحوه خرید ارز صادراتی، مراحل خرید ارز در سامانه نیما نظام مختلف ارزی تبعات نرخ ارز چندگانه، بازارهای ثانویه ارز موردمطالعه قرار گرفته است.

ایرج زینال زاده نویسنده کتاب با همکاری شرکت چاپ و نشر بازرگانی جدید‌ترین اطلاعات کاربردی را برای شناخت سیستم ارزی نرخ ارز نظام‌های ارزی و چگونگی تعیین نرخ ارز دستورالعمل‌های ارزی و کالایی ارائه کرده‌اند. کتاب در دسته‌بندی کتاب‌های اقتصاد قرار گرفته و برای علاقه‌مندان و دانشجویان گزینه بسیار خوبی است.

معرفی نویسنده، ایرج زینال زاده

ایرج زینال زاده دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران و کارشناس مدیریت بازرگانی از دانشگاه علامه طباطبایی است. وی معاون مدیرکل صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت در ایران است و سابقه آموزشی بسیاری دارد. آقای ایرج زینال زاده کتاب هاب متنوعی نیز در حوزه صنعت و تجارت منتشر کرده که مهم ترین آن ها عبارتند از «مدیریت خرید»، «کتاب فرم‌های بازرگانی و راهنمای تکمیل آن‌ها»، «مطالب کلیدی و کاربردی در بازاریابی و تجارت بین‌ الملل و صادرات» و «مدیریت واردات».

3 دلیل برای خواندن کتاب مجموعه اطلاعات ارزی در مبادلات تجاری

  • شناخت مزایای سیاست یکسان‌سازی ارز  در برابر نظام چندنرخی ارز

  • آشنایی با نظام ارزی شناور بر اساس عملکرد عرضه و تقاضا

  • شناخت تبعات منفی نرخ ارز چندگانه

در بخشی از کتاب مجموعه اطلاعات ارزی در مبادلات تجاری می‌خوانیم

سامانه نیما نظام یکپارچه معاملات ارزی که به‌اختصار نیما نامیده می‌شود، باهدف مدیریت بازار ارز توسط بانک مرکزی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت طراحی و پیاده‌سازی شده در این سامانه صادرکننده کالا و خدمات به‌عنوان عرضه‌کننده ارز، صرافی‌های مجاز به‌عنوان واسطه نقل‌وانتقال ارز و واردکنندگان کالا به‌عنوان متقاضیان ارزی فعالیت می‌نمایند. سامانه نیما به‌گونه‌ای طراحی شده که در آن هر بازیگر با پنل تخصصی خود با سایرین در ارتباط باشد.

بدین ترتیب واردکنندگان و صادرکنندگان از طریق (سامانه جامع تجارت) و صرافی‌ها از طریق (سامانه سنا) و بانک از طریق پرتال ارزی به تبادل اطلاعات یکدیگر می‌پردازند. مجموع تبادلات ایــن سامانه‌ها «نظام یکپارچه معاملات ارزی» را تشکیل می‌دهد.

پیشنهادهایی برای دوستداران این کتاب

در حال حاضر نظام ارزی کشورهای جهان نظام ارزی «شناور» و نظام ارزی شناور مدیریت شده است و این موضوع تعیین‌کننده نرخ ارز باتوجه‌به نظام ارزی است.

با خواندن کتاب مجموعه اطلاعات ارزی در مبادلات تجاری به طور کامل با نظام ارزی ایران و قواعد مبتنی بر آن آشنا خواهید شد. در این نظام ارزی سازوکار بازار ارز است که نرخ ارز را تعیین می‌نماید و بانک مرکزی تا حدی آن را اداره می‌نماید به‌عبارت‌دیگر دخالت در بازار ارز می‌نماید. کتاب‌های متفاوتی در حوزه مبادلات تجاری چاپ شده که در این جا به تعدادی از این کتاب‌ها اشاره خواهیم کرد:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
3.۶۸ مگابایت
تعداد صفحات
180 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۰۰:۰۰
نویسنده ایرج زینال زاده
ناشرشرکت چاپ و نشر بازرگانی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۱۵
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
61,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۳.۶۸ مگابایت
۱۸۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
100 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

ممنونم کتاب خوبیه

2
(1)
70,200
٪50
35,100
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه اطلاعات ارزی در مبادلات تجاری، خدماتی
٪50
مجموعه اطلاعات ارزی در مبادلات تجاری، خدماتی
جدیدترین اطلاعات کاربردی
شرکت چاپ و نشر بازرگانی
2
(1)
70,200
٪50
35,100
تومان