0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
راهنمای تجارت و سرمایه گذاری در صنعت گچ ایران
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب راهنمای تجارت و سرمایه گذاری در صنعت گچ ایران

درباره راهنمای تجارت و سرمایه گذاری در صنعت گچ ایران

کتاب راهنمای تجارت و سرمایه گذاری در صنعت گچ ایران اثر محمدمهدی علوی یکی از کتاب‌های تخصصی در زمینه صنعت گچ ایران است که به‌صورت کامل به شرح و بسط ذخایر گچ ایران و چگونگی استفاده از آن پرداخته است. این کتاب در حوزه کتاب‌های اقتصاد قرار می‌گیرد و مطالعه آن می‌تواند پیشرفتی در جهت بهره‌مندی بهتر از ذخایر گچ باشد.

ایران یکی از کشورهای مهم در زمینه ذخایر گچ بوده و صنعت گچ ایران دارای قدمتی چند هزار‌ساله است. اما می‌توان دید که به‌خاطر بی‌تدبیری در مدیریت و همچنین به‌روز نبودن دانش و فرهنگ مدیران واحدهای صنایع و معادن، مشکلاتی در ذخایر گچ کشور ایجاد شده است که از یک سو باعث به‌هدر رفتن این ذخایر ارزشمند شده و از طرف دیگر، زنجیره تامین را دچار مشکل کرده است. نویسنده در این کتاب، یکی از مهم‌ترین مشکلات حوزه ذخایر گچ را نبود زنجیره تامین در ابعاد علمی و عملیاتی می‌داند. صنعت گچ ایران به‌خاطر نداشتن زنجیره تامین و همینطور استراتژی کاربردی در جهت پیشبرد اهداف، دچار نابسامانی شده است. برای حل مسئله و برون‌رفت از مشکلات، در ابتدا باید مشکل را به‌صورت ریشه‌ای بررسی و سپس راه‌حل‌های کاربردی و به‌روز ارائه کرد. اگر بتوان در صنایع مختلف مثل صنعت گچ، مدیریت استراتژیک در هدف‌گذاری، عارضه‌یابی، تبیین برنامه‌ها و مدیریت اجرا و بازخورد عملکرد را عملی کرد، می‌توان شاهد پیشرفت و پویایی صنایع بود.

محمدمهدی علوی کیست؟

محمد مهدی علوی متولد ۱۳۶۱ و اهل بجنورد است. وی علاوه بر کتاب راهنمای تجارت و سرمایه گذاری در صنعت گچ ایران٫ کتاب اصول شفای ۱ که تحلیلی بر تاریخ طب اسلامی است را نیز نوشته و به چاپ رسانده است. 

دلایلی که باید کتاب راهنمای تجارت و سرمایه گذاری در صنعت گچ ایران را بخوانید

ایران دارای سومین ذخایر گچ در جهان است و می‌تواند به یکی از مهم‌ترین  قطب‌های ذخایر گچ تبدیل شود. به ‌دنبال استخراج بهینه ذخایر و همین‌طور استفاده از استراتژی‌های راهبردی برای استفاده از ذخایر گچ، می‌تواند شاهد پیشرفت کشور، درآمدزایی و اشتغال‌زایی بود. مطالعه این کتاب برای مدیران ارشد و دست‌اندرکاران صنعت گچ ایران از این جهت سودمند است که اطلاعاتی به‌روز و مفید در زمینه چگونگی استفاده از ذخایر گچ، و همینطور تشکیل زنجیره تامین می‌دهد.

از دیگر فواید مطالعه این کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با مطالعه این کتاب می‌توان شناخت دقیق‌تری از منابع گچ در ایران و شهرهای مختلف آن به‌دست آورد
  • این کتاب برای یادگیری استراتژی‌های راهبردی و مدیریت هدفمند در جهت استفاده از ذخایر گچ مناسب است

 

در بخشی از کتاب راهنمای تجارت و سرمایه‌ گذاری در صنعت گچ ایران این‌گونه می‌خوانیم

 

مدیریت زنجیره تأمین به یک سری فعالیت‌های متصل به هم که متمرکز بر طراحی٫ هماهنگی و کنترل مواد اولیه قطعات و محصول نهایی از تأمین کنندگان تا مشتریان است که مواد و اطلاعات در آن به صورت سازمان یافته در جریان است گفته می‌شود. مدیریت زنجیره تأمین متشکل از شرکت‌هایی است که برای تثبیت موقعیت استراتژیک و برای بهبود کارایی٫ عملکرد همکاری می‌کنند برای هر یک از شرکت‌های درگیر ارتباط در زنجیره تأمین بازتاب یک انتخاب استراتژیک است. یک استراتژی زنجیره تأمین٫ آرایشی از یک کانال است که بر وابستگی‌ها و همکاری‌های تصدیق شده استوار باشد. عملیات زنجیره تأمین نیازمند فرآیندهای مدیریتی است که با گسترش نواحی عملیاتی در درون هر یک از شرکت‌ها شرکای تجاری و مشتریان را در سرتاسر محدوده‌های سازمانی به هم پیوند دهد.

مدیریت زنجیره تأمین رابطه و هماهنگی بین فرآیندهای بین سازمانی شامل خرید٫ ساخت٫ جابه‌جایی و فروش محصولات را ایجاد می‌کند. مدیریت زنجیره تأمین یک ارتباط نزدیک هماهنگ بين فعالیت‌های مختلف و درگیر در خرید٫ ساخت و ارسال محصول است؛ از این رو تأمین کنندگان٫ سازندگان٫ توزیع کنندگان و تدارکات مشتریان را یکپارچه می‌کند تا باعث کاهش زمان تلاش‌های اضافی و هزینه‌های موجود شود. هدف اصلی فعالیت‌های مربوط به مدیریت زنجیره تأمین ارضای تقاضای مشتریان است؛ به طوری که بتوانند محصول مورد نظر را با حداکثر کیفیت و حداقل قیمت در زمان مورد نظر به مشتریان تحویل دهند.

در زنجیره تأمین صنعت گچ استان سمنان نیز هدف این است که بتوانیم هزینه‌های استخراج٫ تولید٫ توزیع٫ فروش حمل و نقل را به صورت قابل توجهی کاهش دهیم٫ کیفیت تولید و خدمات را بالا ببریم٫ زمان تحویل مواد اولیه تولید، توزیع و تحویل کالا به مشتریان را کاهش داده سوددهی را به طور قابل توجهی افزایش داده و زمان بازگشت سرمایه حاصل از فروش اعتباری را کاهش دهیم٫ ریسک دهی را کم کنیم و بهره‌وری را به طور قابل توجهی در بازارهای داخلی و خارجی بالا ببریم.

 

 

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب راهنمای تجارت و سرمایه گذاری در صنعت گچ ایران

بسیاری از کتاب‌های حوزه اقتصاد تخخصی هستند و برای افرادی که به‌صورت تخخصی در زمینه‌های مختلف آن در حال کار یا تحصیل هستند، مناسب است. کتاب راهنمای تجارت و سرمایه گذاری در صنعت گچ ایران نیز یک کتاب با رویکردی تخخصی به حوزه صنعت گچ است که به‌درد افراد فعال در این حوزه می‌خورد. اگر از علاقه‌مندان به حوزه‌های اقتصاد هستید و می‌خواهید اطلاعات تخصصی خود را در این زمینه افزایش دهید، کتاب‌های زیر مناسب شماست:

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
11.۴۵ مگابایت
تعداد صفحات
326 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۵۲:۰۰
نویسندهمحمدمهدی علوی
ناشرشرکت چاپ و نشر بازرگانی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۱۲
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
12,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱۱.۴۵ مگابایت
۳۲۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
111,800
٪50
55,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
راهنمای تجارت و سرمایه گذاری در صنعت گچ ایران
٪50
راهنمای تجارت و سرمایه گذاری در صنعت گچ ایران
محمدمهدی علوی
شرکت چاپ و نشر بازرگانی
0
(بدون نظر)
111,800
٪50
55,900
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر