0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
صفر تا صد سرمایه گذاری در بورس

معرفی، خرید و دانلود کتاب صفر تا صد سرمایه گذاری در بورس

درباره صفر تا صد سرمایه گذاری در بورس

بازارهای مالی با وجود سودهای شگفت انگیز و ریسک‌های پرخطر یکی از جذاب‌ترین حوزه‌ها برای سرمایه گذاری به شمار می‌آید. ثروتمندان خود ساخته نظیر وارن بافت بخش قابل توجهی از ثروت خود را از سرمایه گذاری در بورس به دست آورده‌اند. در واقع این نهاد در بسیاری از کشورهای پیشرفته یکی از زمینه‌های تامین مالی و سرمایه گذاری محسوب می‌شود. اما شرایط ایران در بورس اوراق بهادار قابل قیاس با بازارهای جهانی نیست. با وجود سال‌ها فعالیت بورس اوراق بهادار در ایران، این نهاد تا حدود زیادی ناشناخته باقی مانده است و افراد کمی از سازوکار آن اطلاع دارند. کتاب صفر تا صد سرمایه‌گذاری در بورس نوشته‌ی حجت بهادری و نسیم کردستانی مرجعی کامل برای فراگیری مفاهیم اولیه بورس و شناخت این حوزه است. این کتاب به شما می‌آموزد چگونه فعالیت خود را در بورس آغاز کنید.

‌درباره‌ی کتاب صفر تا صد سرمایه‌گذاری در بورس اثر حجت بهادری و نسیم کردستانی

پیش از شروع هر نوع فعالیت مالی، باید تحقیقات گسترده‌ای در ارتباط با آن انجام داد. این موضع در بورس  از اهمیت دوچندانی برخورد دار است.  اگرچه بورس را یک محل امن و سودآور برای سرمایه‌های کوچک وبزرگ می‌دانند باید توجه کرد که بورس از احتمالات پیروی می‌کند و افرادی که وارد آن می‌شوند با برد یا باخت روبه‌رو می‌شوند بنابری ان باید به اندازه‌ای ریسک کرد که توان باخت داشت.

کتاب صفر تا صد سرمایه‌گذاری در بورس با زبانی ساده و گیرا انواع بازارهای مالی را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد. بورس در واقع بازاری است که در آن خرید و فروش به شکل معینی صورت می‌گیرد. این بازار می‌تواند به بخش‌های مختلفی نظیر بورس کالا، ارز و اوراق بهادار تقسیم شود. فصل‌های بعدی کتاب به طور مفصل به مفاهیم گوناگون و اصطلاحات رایج در بورس پرداخته است.

مسئله‌ی حائز اهمیتی که نویسندگان از آن در فصل پایانی سخن گفته‌اند روانشناسی سرمایه‌گذاری است. افراد با کمک علوم مختلف توانسته‌اند ابزارهای قدرتمندی برای سرمایه‌گذاری ایجاد کنند.مدل‌های قیمت‌گذاری، دارایی‌های سرمایه‌ای و ... می‌توانند به ارزش اوراق بهادار کمک کنند به این ترتیب انتظار سرمایه‌گذار از ریسک و سود تغییر می‌کند. با این حال علم روانشناسی این فرضیات منطقی را رد می‌کند.

هزاران سهام در بازار مورد معامله قرار می‌گیرند، سرمایه گذاران نمی‌توانند در مورد همه آنها اطلاعات کسب نموده و آنها را بشناسند. در حقیقت. شناخث واقعی حتی تعدادی از آنها بسیار مشکل است. اما سرمایه‌گذران با انبوهی از پيشنهادات و نظرات از طرف کارگزاران، مجلات، سایت‌های اینترنتی، تلویزیون و سایر منابع روبرو می‌شوند. بعضی‌ها بطور اجتناب ناپذیری, فکر می‌کنند که آخرین پیشنهادات خریدی که شنیده‌اند نسبت به سهامی که در حال حاضر در اختیار دارند بهتر مي‌باشد. در نتیجه اقدام به خرید و فروش و جایگزینی سهام مي‌کنند. همه افراد می‌توانند با یادگیری روش‌های علمی انتخاب سهام و کنترل احساسات در این زمینه سرمایه گذاری بسیار بهتری انجام دهند.

مروری بر فصل‌های کتاب صفر تا صد سرمایه‌گذاری در بورس

کتاب صفر تا صد سرمایه گذاری از 16 فصل تشکیل شده است که  هریک از آنها دارای بخش‌های متعدد است. نام ده فصل از آن به ترتیب زیر است:

فصل اول: انواع نهادهای مالی

فصل دوم: انواع بازارهای مالی

فصل سوم: انواع اوراق بهادار

فصل چهارم: اصطلاحات رایج در بورس

فصل پنجم: ریسک و بازده

فصل ششم: وظایف کارگزاران و معرفی شرکت‌های کارگزاری و معیارهای انتخاب

فصل هفتم: روش‌های خرید و فروش سهام

فصل هشتم: کارمزدها در بازار سرمایه

فصل نهم: عرضه سهام اولیه

فصل دهم: افزایش سرمایه

‌درباره‌ی حجت بهادری و نسیم کردستانی نویسنده‌ی کتاب صفر تا صد سرمایه‌گذاری در بورس

انتشارات موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران کتاب صفر تا صد سرمایه‌گذاری در بورس را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. از دیگر آثار منتشر شده توسط حجت بهادری در حوزه بورس و سرمایه‌گذاری می‌توان به کتاب «همه چیز درباره کارگزای بورس» اشاره کرد. کتاب «چارچوبی برای مدیریت بازاریابی» از جمله آثار ترجمه شده توسط نسیم کردستانی به شمار می‌آید.

چرا باید کتاب صفر تا صد سرمایه‌گذاری در بورس را خواند؟

کتاب صفر تا صد سرمایه‌گذاری در بورس در دسته‌ی کتاب‌های بورس و سرمایه گذاری قرار دارد.

کتاب صفر تا صد سرمایه‌گذاری در بورس مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 188 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 9 روز بخوانید. کتاب صفر تا صد سرمایه‌گذاری در بورس حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع بورس و سرمایه گذاری را بخوانند مفید خواهد بود.

‌در بخشی از کتاب صفر تا صد سرمایه‌گذاری در بورس می‌خوانیم

اولین گام برای خرید و فروش سهام در بورس اوراق بهادار، دریافت کد سهامداری (کد معاملاتی بورس) می‌باشد. هر شخص پس از کسب دانش ابتدایی در زمینه معاملات بورس اوراق بهادار و اطلاع از مزایای این بازار در کنار ریسک‌های موجود، لازم است برای انجام معاملات خود نسبت به اخذ کد معاملاتی بورس اقدام نماید. بسیاری از کسانی که برای نخستین بار وارد بازار بورس می‌شوند، سوالاتی دارند از قبیل این که: کد بورسی چیست؟ برای دربافت کد بورسی اشخاص حقیقی و حقوقی چه مدارکی لازم است؟ مدت زمان لازم برای دریافت کد معاملات برخط چه میزان است؟

کد بورسی عبارتست از کدی ثابت که به سهامداران اختصاص داده می‌شود تا در هنگام خرید و فروش سهام از آن استفاده کنند. اين کد متشکل از سه حرف اول نام خانوادگی افراد به همراه یک عدد ثابت است که در معاملات سهام. کارکردی مشابه شماره حساب در نقل و انتفالات بانکی را دارد. مثلا فردی که نام خانوادگی او حسنی است ممکن است کدی به صورت حسن ۰۵۶۲۳ داشته باشد. این کد برای اشخاص حقوقی بسته به ماهبت آن (موسسه, شرکت و ...) شامل سه حرف ابتدایی کلمات مذکور مانند موس، شرک و ... به همراه یک کد ۵ رقمي است.

برای دریافت کد معاملاتی، معمولا مدارک هویتی فرد متقاضی (شناسنامه و کارت ملی) به یکی از کارگزاران تحویل داده می‌شود. اطلاعات متقاضی در سامانه معاملاتی بورس ثبت شده و در صورت عدم وجود مغایرت در اطلاعات اعلام شده از سوی متقاضی. طی حداکثر ۴۸ ساعت (۲ روز کاری) کد بورسی برای وی صادر می‌شود. در صورت وجود مغایرت مشخصات متقاضی با اطلاعات موجود در سامانه ثبت احوال، لازم است این مغایرت از طریق مراجعه حضوری به شرکت سرمایه‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه برطرف شود تا کد معاملاتی صادر گردد. به کد معاملاتی بورس، اصطلاحا کد سهامداری نیز گفته می‌شود.

در روش معامله سهام در بازار بورس اوراق بهادار از طریق تلفنی، سرمایه گذار می‌تواند بدون نیاز به مراجعه حضوری به کار گزاری، صرفا از طریق استفاده از سامانه تلفنی کارگزاری, سفارش خود را برای خرید یا فروش سهام يا سایر اوراق بهادار به کارگزار ارائه دهد. در اين روش مشتری می‌تواند پس از عقد قرارداد مربوطه و دریافت نام کاربری با شرکت کارگزاری تماس گرفته و پس از وارد نمودن نام کاربری با شرکت کارگزاری تماس گرفته و پس از وارد نمودن نام کاربری و رمز عبور به یکی از معامله‌گران متصل شود.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صفر تا صد سرمایه‌گذاری در بورس اثر حجت بهادری و نسیم کردستانی بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی بورس و سرمایه گذاری می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
12.۵۷ مگابایت
تعداد صفحات
188 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۱۶:۰۰
نویسندهحجت بهادری
نویسنده دومنسیم کردستانی
ناشرموسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۱/۲۵
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
88,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۱۲.۵۷ مگابایت
۱۸۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 275 مخاطب
5
ستاره
34 ٪
4
ستاره
37 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
11 ٪
98 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

راستش اگه میدونستم فهرست فصول رو نداره خریداریش نمی کردم .. این نقطه ضعف بسیار آزار دهنده ای برای خواننده ست ..

4

لطفا فهرست رو قرار بدین و اگه امکانش هست کتاب صوتی درباره روشهای تکنیکال بورس یا اموزش نرم افزار تکنیکال بورس هم اضافه بشه ممنون

4

کتابی روان و در سطح ابتدایی، برای تازه واردها و آشنایی با بورس کافیه، ولی بعدا با کتابهای جامع تر و کارگاه ها باید اطلاعات رو افزایش داد تا به درستی معامله کرد، درضمن کتاب فهرست داره میتونید تو نسخه نمونه ببینید. اگر تازه وارد هستید و چیزی از بورس نمیدونید پیشنهاد میشه.

4

همان جور که از اسمش مشخص هست صفر تا ۱۰۰ بورس / یک توضیح کاملا خلاصه / برای کسی که هیچی نمیدونه خوبه فقط راهنمایی بشه / اما برای یادگیری نیاز به مطالعه کتاب های قوی تری است/ فهرست هم دارد / در کل کتاب بدیدی هم نیست / کلا خواندن هر کتاب برای یکبار لازم هست /

4

نسبت به منابع آموزشی دیگه، مطالب بیشتری از قبیل انواع نهادهای مالی، انواع بازارهای مالی، انواع اوراق داشت. منتها کامل توضیح نداده بود و باید در کنارش از سرچ مطالب در گوگل استفاده کرد که آموزش کاملتری رو داشته باشی. به هرحال خریدش رو پیشنهاد میکنم و مطمئنم ضرر نداره

4

چرا همان اول نگفتید که باید برای خوندنش نرم افزار نصب کنیم. این کار دزدی محضه.من فکر کردم فایل به صورت پی دی اف هست و این کار شما کاملاً نادرست و دزدی محضه.

4

اگر امکانش هست کتابهایی در مورد تحلیل تکنیکال و بنیادی و استراتژی های سرمایه گذاری در بورس هم بزارین.با تشکر

4

سلام من این کتاب رو دانلود کردم و به قسمت کتابخانه اضافه شده اما دکمه مطالعه کتاب برام فعال نیست و وقتی کتاب رو انتخاب میکنم دوباره دکمه خرید برام فعال هست، مشکل از کجاست چرا امکان مطالعه برام فراهم نمیشه

5

کتاب خیلی خوبیه برای کسانی که میخواهند تازه بورس رو یاد بگیرند و در بورس سرمایه گذاری کنند

3

به نظرم برای شروع خوبه ولی بازم برای شروع انجام معاملات کوچیکم خیلی مطالبش کمه ولی بلاخره کسایی که میخوان تازه شروع کنن میتونن با این کتاب تا حدی با بازار آشنایی پیدا کنن

نمایش 88 نقد دیگر
3.8
(287)
75,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
صفر تا صد سرمایه گذاری در بورس
صفر تا صد سرمایه گذاری در بورس
حجت بهادری
موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
3.8
(287)
75,000
تومان