0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
درد نهفته

معرفی، خرید و دانلود کتاب درد نهفته

نویسنده:
اندرو میلر
ناشر:
نشر نو
درباره درد نهفته

درد نهفته (Ingenious Pain) رمانی است که توسط اندرو میلر در سال ۱۹۹۷ در انگلستان منتشر شده است. این رمان که هشت بخش اصلی دارد، داستان زندگی شخصیتی به نام دکتر جیمز دایر را روایت می‌کند. جیمز دایر تا یازده سالگی حرف نمی‌زند، درد را حس نمی‌کند و شخصیتی بسیار پیچیده دارد. خانواده جیمز بر اثر همه‌گیری آبله در روستای محل زندگی‌شان از دنیا می‌روند. دوران کودکی پررنج جیمز بعدازاین سوگ شروع می‌شود. گروهی قاچاقچی از جیمز برای فروش داروهای تقلبی سوءاستفاده می‌کنند تا اینکه خانواده‌ای ثروتمند جیمز را کشف می‌کند.

او که به طور ذاتی کنجکاو بود و هوش کم‌نظیری داشت به شاخه‌ی کالبد‌شناسی رشته‌ی پزشکی وارد می‌شود، و در زمانی که فقط بیست و یک سال دارد، یک عمل جراحی پیچیده‌ را با موفقیت انجام می‌دهد و به جراحی ماهر تبدیل می‌شود. در ادامه داستان او مأمور می‌شود برای جراحی کاترین کبیر، امپراتور روسیه به سن‌پترزبورگ برود که در این مسیر اتفاقاتی باورنکردنی برای او اتفاق می‌افتد.

این داستان که در قرن هجدهم میلادی رخ می‌دهد برنده جوایز زیادی از جمله جایزه یادبود جیمز تیت بلک، جایزۀ جهانی ادبیات دوبلین و جایزه ادبی گرینزانه کاوور شده است.

معرفی اندرو میلر

اندرو بروک میلر (Andrew Miller) رمان‌نویس پرکار متولد ۱۹۶۰، در شهر بریستول انگلستان است. این نویسنده تجربه زندگی در کشورهای اسپانیا، ژاپن، ایرلند و فرانسه را نیز داشته است. اندرو فارغ التحصیل زبان انگلیسی است و کارشناسی ارشدش را در رشته نوشتن خلاق از در دانشگاه شرق آنگلیا گرفته است. همچنین او توانست دکترای نوشتن انتقادی و خلاق را در سال ۱۹۵۵ از دانشگاه لنکستر بگیرد.

درد نهفته اولین کتاب این نویسنده است. تعدادی از آثار پر‌شمار اندرو میلر عبارت‌اند از: «خانه‌ی تازه»، «اکسیژن»، «مثبت‌اندیش» «یک صبح همچون پرنده‌ای» و «حالا ما کاملاً آزاد خواهیم بود».

میلر در حال حاضر با دخترش فریدا در Witham Friary در سامرست زندگی می­کند.

چرا باید کتاب درد نهفته را بخوانیم؟

درد نهفته از زبان راوی دانای کل و  به شیوه‌ی رمان‌های کلاسیک روایت می‌شود. در متن این کتاب به جزئیات زیاد پرداخته می‌شود و صحنه‌ها، لباس‌ها و خلق‌وخو و رفتار شخصیت‌ها به‌خوبی توصیف می‌شوند. همچنین باوجوداینکه مترجم کتاب به متن و رعایت سبک رمان‌های قرن هجدهمی وفادار بوده است، متن کتاب روان و ساده است.

در این رمان فلسفی و اجتماعی به این فلسفه اشاره می‌شود که اگر درد و رنج نباشد انسان به موجودی بی‌رحم و خودخواه تبدیل می‌شود. درد نهفته در سال 1398 توسط روزنامه آرمان در فهرست بیست کتاب برتر ادبیات داستانی ترجمه شده به فارسی قرار داده شده است.

کتاب درد نهفته نوشته اندرو میلر است و منوچهر بیگدلی خمسه آن را ترجمه کرده و نشر نو ناشر این رمان است. نسخه الکترونیکی آن در دسته‌بندی داستان و رمان در فیدیبو در دسترس شماست.

در بخشی از کتاب درد نهفته می‌خوانیم

در یکی از بعد از ظهرهای گرم و ابرآلود ماه اوت سه مرد از حیاط اصطبلی در نزدیک دهکده کاو در دون می‌گذرند. این جمع حالت رسمی غریبی دارد دو مرد جوان‌تر مانند چاووشان یا یساولان پیشاپیش میزبان خود گام برمی‌دارند یا خیال­آمیزتر او را با آن پیکر درشت سیاه‌پوش و روی سرخ با لگام مالبندی نامرئی از پی می‌کشند. یکی از مهمانان انبانی چرمین در دست دارد که در حین گام برداشتن به سمت در اصطبل صدای جرینگ خفه‌ای می‌دهد. مرد مسنتر، پس از مکثی در را می‌گشاید و پس می‌رود تا دیگران وارد شوند هوا تاریک است و آن دو با تأنی وارد می‌شوند. اصطبل پاک روفته است. بوی اسبان علیق چرم و پهن با رایحه اسطوخودوس سوخته آمیخته است. به‌رغم گرمی فصل، از جسد بوی زننده‌ای در هوا نیست.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب درد نهفته

کتاب درد نهفته راوی داستانی فلسفی و اجتماعی است که مخاطب خود را به فکر وامی‌دارد. اگر از طرف‌داران این سبک داستان هستید و از خواندن کتاب‌های داستان با درون‌مایه فلسفه لذت می‌برید کتاب‌های زیر را نیز به شما پیشنهاد می­کنیم:

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۲۳ مگابایت
تعداد صفحات
391 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۰۲:۰۰
نویسندهاندرو میلر
مترجم منوچهر بیگدلی خمسه
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Ingenious pain
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۰۱
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
120,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۲۳ مگابایت
۳۹۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(2)
140,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
درد نهفته
درد نهفته
اندرو میلر
نشر نو
5
(2)
140,000
تومان