0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شکوه زندگی

معرفی، خرید و دانلود کتاب شکوه زندگی

ناشر:
نشر نو
درباره شکوه زندگی

کتاب شکوه زندگی( The Glory of Life) یک رمان آلمانی و یکی از آثار برگزیده نویسنده آلمانی میشائیل کومپفمولر است که در سپتامبر 2014 در انتشارات Haus آلمان به چاپ رسید.

میشائیل کومپفمولر در کتاب شکوه زندگی، داستان آخرین سال زندگی فرانتس کافکا( نویسنده پر آوازه‎ی اهل چک) یعنی سال آخر رابطه عاشقانه او با دورا دیامانت را روایت می‌کند. کافکا 40 ساله که به شدت مبتلا به بیماری سل است، تابستان سال 1923 را با خواهرش الی و فرزندانش در شهری کوچک در سواحل بالتیک می گذراند. در آنجا با دورا، زنی که 15 سال از او کوچکتر است، آشنا می شود. هر دو به زودی و به شدت جذب یکدیگر می‌شوند.

او می گوید: «تو نجات‌دهنده من هستی. و من باور نداشتم که نجاتی برای من وجود داشته باشد.»

کومپفمولر این رمان را به سه بخش تقسیم می‌کند: «آمدن»، «ماندن» و «رفتن» که با مراحل زمان دیدار کافکا با دیامانت مطابقت دارد. نویسنده به طور مرتب بین دیدگاه‌های کافکا و دورا، از نثر ساده در زمان حال استفاده می‌کند که گاهی بسیار تند و گاهی کند حرکت می‌کند. گاهی اوقات هم، نوشته های کامپفمولر به نظر می رسد که او یکی از نامه های متعدد کافکا را بازنویسی می کند. این رمان جذاب  نامزد جایزه ادبیات اروپا در سال 2014 شد. همچنین تاکنون به بیست و چهار زبان زندهٔ دنیا ترجمه شده است. شکوه زندگی توسط محمد همتی در نشر نو به زبان فارسی ترجمه شده و در فیدیبو در اختیار علاقه‌مندان به رمان قرار گرفته است.

میشائیل کومپفمولر

میشائیل کومپفمولر متولد ۲۱ ژوئیه ۱۹۶۱، نویسنده و روزنامه‌نگار آلمانی است. وی در Unterschleißheim در نزدیکی مونیخ بزرگ شد. پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان در گارچینگ در سال 1980، به توبینگن نقل مکان کرد. او برای یک دوره یک ساله در مطالعات عمومی در دانشگاه لایبنیتز شرکت کرد. و از سال 1981 تا 1984 در دانشگاه توبینگن تاریخ و ادبیات آلمانی خواند، همچنین از سال 1984 تا 1986 در دانشگاه وین و از سال 1987 تا 1990 در دانشگاه آزاد برلین تحصیل کرد. در نهایت از سال 1990 تا 1994 به تحصیل دکتری پرداخت.

اولین رمان کومپفمولر در سال 2000 توسط Frankfurter Allgemeine Zeitung منتشر شد و سپس به هلندی، انگلیسی، فنلاندی و فرانسوی ترجمه شد. در سال 2003 کامپفمولر رمان Durst (به انگلیسی Thirst) را درباره زنی منتشر کرد که دو فرزند خود را در اواسط تابستان تنها در حالی که یک کارتن کوچک آب میوه در آپارتمان باقی مانده بود رها می‌کند. این رمان از یک مورد واقعی قتل الهام گرفته شده است که در سال 1999 در فرانکفورت (اودر) اتفاق افتاد.

چرا باید کتاب شکوه زندگی را بخوانیم؟

 این کتاب در مورد اواخر زندگی فرانتس کافکا می‌باشد و بالعکس چیزی که ما تصورش را می‌کنیم و یا در نامه های کافکا مطالعه کردیم، کافکا در اواخر عمرش، شکوه زندگی را چشید. در رمان های کافکا همچنین داستان های بلند و کوتاه‌اش موجی از تنهایی و وانهادگی را مشاهده می کنیم، اما در این کتاب نویسنده یعنی میشائیل کومپفمولر سعی داشته روی دیگر زندگی کافکا را برای ما روشن کند یعنی همان روی که کمتر دیده شده: عشق، امنیت و شکوه زندگی.

این رمان آلمانی را که لحظات عاشقانه فرانتس کافکا را نشان می دهد به علاقه مندان رمان های درام و عاشقانه و همچنین علاقه‌مندان به نویسنده بزرگ، فرانتس کافکا پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب شکوه زندگی

 

گویی مدتی را زیر ناقوسی زندگی کنند، کمابیش بی‌اعتنا به دنیای بیرون سر می‌کنند، بی‌اعتنا به گرانی هولناکی که دامن‌گیر آن‌ها هم هست، ناآرامی عمومی، سرخوردگی. تنها اسباب نگرانی آن‌ها زن صاحب‌خانه است. ظهر، هنگام تحویل گرفتن کلید خانه هیچ اسمی از دورا نبرده است، اما حالا صاحب‌خانه و دورا چندبار با هم رودررو شده‌اند و یک بار هم کار به گفت‌وگویی کوتاه کشیده و دورا خود را دوستانه معرفی کرده است؛ اما دکتر خوب می‌داند که این وضع ممکن است دیر یا زود تغییر کند.

او در برلین و در کنار زن جوانی است که می‌تواند هرلحظه لمسش کند؛ اما اغلب فقط تماشایش می‌کند، سراپا مجذوب جایی می‌شود. گویی دورا به زبان بی‌زبانی به او می‌گوید، همهٔ این‌ها مال توست و هرچه در من بیابی، می‌توانی از آن خود کنی.

پیشنهاد های برای دوستداران کتاب شکوه زندگی

رمان های درام از این دست بسیار اند، اما خواندن همه آنها امکان پذیر نیست، ما برای شما تعدادی از این سبک رمان هارا در پایین آورده‌ایم، حتما به آنها سر بزنید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۵۷ مگابایت
تعداد صفحات
264 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۴۸:۰۰
نویسندهمیشائیل کومپفمولر
مترجممحمد همتی
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۱
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۵۷ مگابایت
۲۶۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
95,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شکوه زندگی
شکوه زندگی
میشائیل کومپفمولر
نشر نو
5
(1)
95,000
تومان