0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دنگ شیائوپینگ

معرفی، خرید و دانلود کتاب دنگ شیائوپینگ

اصلاحات در چین
نویسنده:
زرا اف فوگل
درباره دنگ شیائوپینگ

چین با رئیس‌جمهورش دنگ شیائوپنگ، ابرقدرتی است که شاید از قدرت‌های سنتی جهان ما نباشد؛ اما این روزها کمتر کسی یارای مقابله با آن را دارد و دیگر نمی‌توان نقش آن را در معادلات بین‌المللی جدی نگرفت. در کتاب دنگ شیائوپنگ می‌توانید از رئیس جمهور خاص این کشور و اصلاحاتی که در این کشور اتفاق افتاده‌اند بیشتر بدانید.

کتاب دنگ شیائوپنگ؛ ‌اصلاحات در چین با عنوان اصلی «Dang Xiaoping and the transformation of cina»   در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. این کتاب را انتشارات دانشگاه هاروارد چاپ کرده است و ترجمه‌ی چینی آن هم در سال ۲۰۱۲ در دانشگاه چینی هنگ منتشر شد و نسخه سانسور شده با تغییرات جزئی به بازار کتاب این کشور رفت. این کتاب در ۲۴ فصل و با زبانی روان نوشته شده است و ابعاد مختلف شخصیت دیائوپنگ در آن بررسی شده است. این کتاب می‌تواند به خواننده نشان دهد چگونه اصلاحات این رئیس‌جمهور چین را تغییر داد و آن را به یک قدرت اقتصادی تبدیل کرد. در حقیقت بخش کمی از این کتاب مفصل به زندگی شیائوپنگ و دوران کودکی و نوجوانی او پرداخته شده است و بیشتر محتوای آن به آنچه او انجام داده است اختصاص دارد. منتقدان زیادی درباره‌ی این کتاب اظهارنظر کرده‌اند و بیشترشان آن را تحسین کرده‌اند. این کتابی است که بی‌طرفانه از رهبر چینی صحبت کرده است. تا سال ۲۰۲ بیش از یک میلیون و دویست هزار نسخه از این کتاب فروخته شد.

اِزرا اف. فوگل کیست؟

ازرا فوگل نویسنده و جامعه‌شناس آمریکایی بود که بیشتر تحقیقاتش را به شرق یعنی ژاپن و کره و چین اختصاص داده است. او در سال ۱۹۳۰ در اوهایو به دنیا آمد و از بچگی در مغازه‌ی پدرش کار می‌کرد. او در سال ۱۹۵۰ از دانشگاه اوهایو فارغ‌التحصیل شد و سال‌ها با این دانشگاه همکاری داشت. او استاد علوم اجتماعی دانشگاه هاروارد بود. او کتاب‌های مختلفی نوشته است که از میان آن‌ها کتاب کره جنوبی: ژنرال توسعه و دنگ شیائوپنگ در ایران منتشر شده‌اند.

چرا باید کتاب دنگ شیائوپنگ را خواند؟

برای این سؤال پاسخ‌های متفاوتی وجود دارد اما شاید بهترین جوابی که بتوان به آن داد این است که هیچ‌کس تأثیری بزرگتر از او در نیمه‌ی دوم قرن بیستم در جهان نگذاشته است. او جسورترین استراتژیست چینی است و می‌توان او را نیرویی عملگرا و منضبط دانست که تحولات رادیکال اقتصادی، اجتماعی و تکنولوژیکی چین را رقم زده است و زندگی مردمش را تغییر داده است. چنین سیاستمداری نیازمند مطالعه‌ی هرچه بیشتر است و باید به ابعاد مختلف زندگی او اهمیت داد. او همان کسی است که در قرن بیست و یک کشورش به نظر می‌رسد متعلق به کره‌ی دیگری است. هرکسی که می‌خواهد تحولات جهان ما را به‌خوبی بشناسد باید این کتاب را بخواند و به جنبه‌های مختلف شخصیت این سیاستمدار هرچه بیشتر دقت کند. این کتاب را نشر ثالث با ترجمه‌ی میثم مهر متین به فارسی منتشر کرده است و نسخه الکتریک آن در همین صفحه در دسته‌بندی تاریخ در فیدیبو موجود است.

در بخشی از کتاب دنگ شیائوپینگ می‌خوانیم

«دو احضاریه از طرف کاخ»

تا اواخر سال ۱۹۸۱، اشتیاقی ناگهانی برای نزدیکی به ارتکاب تخلفات اقتصادی و انجام برخی جرایم در گوانگ دونگ و فوجیان به تبی همه‌گیر در بین مقام‌های آنجا تبدیل شده بود. در ماه دسامبر، دنگ شیائوپنگ، در مقام پاسخ به شکایات و گله‌های چن یون درباره‌ی پدیده قاچاق و سودجویی‌های افسارگسیخته و احتکارات در گوانگ دونگ برآمد. واکنش دنگ نسبت به اتهامات وارد شده مثبت و از روی حمایت از روند توسعه در گوانگ بود. او یادداشت کوچکی خطاب به هو یائوبانگ نوشت و در آن تصریح کرد که بیجینگ باید هیئت نمایندگی کوچکی را با دو هدف به گوانگ دونگ بفرستد: ‌ اول، به‌منظور بررسی و رسیدگی به وضعیت آنجا و سپس برای هشدار به تمام اعضای حزب در خصوص مشکل یاد شده. در واکنش به گزارش صادر شده و تندوتیز پنجم ژانویه ۱۹۸۲ چن یون در خصوص پدیده قاچاق در گوانگ دونگ که کمیسیون تفتیش و انتظام مرکزی تقریر کرده بود و چن ریاست آن را برعهده داشت، دنگ در حاشیه آن نوشت: ‌ «با قدرت صاعقه و به‌سرعت نور، ناگهان به‌زور برآمد و نتیجه کار را ربودند و اجازه‌ی پیشروی ندادند»

پیشنهادهایی به دوستداران کتاب دنگ شیائوپنگ

کتاب دنگ شیائوپنگ یک کتاب عالی برای افزایش اطلاعات در حوزه‌ی تاریخ معاصر جهان است. اگر شما هم به این حوزه علاقه‎‌مندید و از این کتاب لذت برده‌اید کتاب‌های دیگری هم وجود دارند که می‌توانید به سراغشان بروید. یکی از این کتاب‌ها کتاب صلحی که همه‌ی صلح‌ها را بر باد داد نوشته‌ی دیوید فرامکین است. اینن اثر همان کتابی است که چیزهای زیادی را درباره‌ی شکل‌گیری خاورمیانه امروزی به شما یاد می‌دهد. کتاب‌های دیگری که می‌توانید به سراغشان بروید آثار زیرند:

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
7.۹۷ مگابایت
تعداد صفحات
1,021 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۳۴:۰۲:۰۰
نویسنده زرا اف فوگل
مترجممیثم مهرمتین
ناشرنشر ثالث
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Deng Xiaoping and the transformation of China‬
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۱۸
قیمت ارزی
7.۵ دلار
قیمت چاپی
150,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۷.۹۷ مگابایت
۱۰۲۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
1
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
100 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

ببینید این کتاب الکترونیکی هستش چرا اینقدر آخه گرونه، من ترجیح میدم کاغذیشو بخرم

1

برای کتاب الکترونیک قیمتش خیلی بالاس.

1
(2)
510,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دنگ شیائوپینگ
دنگ شیائوپینگ
اصلاحات در چین
نشر ثالث
1
(2)
510,500
تومان