0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
راهنمای درک روابط انسانی

معرفی، خرید و دانلود کتاب راهنمای درک روابط انسانی

انسانی که فکر می کردید می شناسید
نویسنده:
کامیلا پنگ
درباره راهنمای درک روابط انسانی

کتاب راهنمای درک روابط انسانی: انسانی که فکر می‌کردید می‌شناسید ما را به درون ذهن فردی دارای سندروم آسپرگر و بیش‌فعالی می‌برد تا دنیا را از ذهن او ببینیم. نویسنده کتاب سعی دارد با استفاده از پروتئین‌ها، یادگیری ماشینی و شیمی مولکولی به خواننده درس‌هایی درباره رفتارهای انسانی ودنیای پیرامونمان بیاموزد. کامیلا پنگ که در هشت سالگی مشخص شد دارای اوتیسم است، در شناخت و درک دنیای اطراف خود چالش داشت. در کتاب حاضر که به نوعی خودزندگی‌نامه نویسنده است که با استفاده از علم، رفتارهای عادی و روزمره را بررسی می‌کند.

نویسنده در این کتاب مهیج و نوین، رفتارهای انسانی را از زیر ذره‌بین می‌گذراند و درباره تصمیمات ما و روشی که باعث می‌شود به این تصمیمات برسیم، مجادلات ما و اینکه چطور می‌توانیم از وقوعشان پیشگیری کنیم، روابط ما و راه و روش برقراری و پایداری آن‌ها و در نهایت آداب اجتماعی می‌نویسد. این اثر فوق‌العاده که در ژانر روانشناسی قرار می‌گیرد، راهنمایی برای داشتن زندگی شادتر و ارتباطات بهتر است. کتاب راهنمای درک روابط انسانی (Explaining Humans) در سال 2020 برنده جایزه انجمن سلطنتی در بخش کتاب‌های علمی شد.

این کتاب توسط « بنفشه شریفی‌خو» به فارسی برگردانده شده و انتشارات کتاب‌سرای نیک آن را منتشر کرده است.

معرفی کامیلا پنگ

کامیلا شی مای پنگ نویسنده، زیست‌شناس و فعال اجتماعی در زمینه اوتیسم است که در سال 1992 در بریتانیا به دنیا آمد. در سن 8 سالگی تشخیص دادند که پنگ دچار اوتیسم است. او درجات علمی را یکی یکی طی کرد و حالا در یک شرکت دارویی درحال تحقیق برای یافتن داروهای جدید برای بیماری‌های عصبی است. از مهمترین کارهای پنگ در کنار تلاش‌های علمی‌اش، فعالیتش در زمینه اطلاع‌رسانی درباره اوتیسم است. او با برگزاری کمپین‌های متعدد سعی می‌کند اطلاعات خود درباره اوتیسم در زنان جوان را به مردم انتقال دهد. کامیلا پنگ (Camilla Pang) تاکنون دو کتاب نوشته است که اولین آن برگرفته از زندگی خودش است و به سبب آن در سال 2020 برنده جایزه انجمن سلطنتی در بخش کتاب‌های علمی شد. و کتاب دومش که در 2022 منتشر شد کاملا عجیب، کاملا تو نام داشت.

3 دلیل برای خواندن کتاب راهنمای درک روابط انسانی

خواندن کتاب‌های این‌چنینی که توسط نویسنده‌ای با ساختار مغزی متفاوت نوشته شده است، می‌تواند بینش کاملا جدید و شگفت‌انگیزی به ما دهد که در هیچ کتاب دیگری پیدا نمی‌کنیم. خواندن کتاب راهنمای درک روابط انسانی فوایدی چون موارد زیر دارد:

  • افزایش آگاهی نسبت به اوتیسم و درک دید افراد دارای اوتیسم به زندگی

  • توضیحات علمی برای رفتارهایی که انسان‌ها در روابط خود دارند

  • راهنمایی برای فهم بهتر روابط اجتماعی، انسان و جهان

بخشی از کتاب راهنمای درک روابط انسانی

با تفکر جعبه‌ای و طبقه‌بندی زندگی، راه‌های بسیاری را به روی خودمان می‌بندیم و گستره‌ی نتایج ممکن را به شدت محدود می‌کنیم۔ در این حالت، فقط یک راه برای رسیدن به محل کار می‌شناسیم، چند غذای ثابت را می‌توانیم بپزیم و تعداد جاهایی که می‌رویم از انگشتان دست فراتر نمی‌رود۔ تفکر جعبه‌ای افق زندگی‌مان را به آنچه از قبل آموخته‌ایم و اطلاعاتی که پیش از این جمع کرده‌ایم محدود می‌کند۔ این روش جایی برای تغییر زاویه‌ی دید و رها کردن خود از بند پیش داوری‌ها و آزمودن چیزهای جدید و ناآشنا باقی نمی گذارد۔ تفکر به این روش مانند این است که هر روز در باشگاه ورزشی تمرینات یکسانی را تکرار کنیم: بدن رفته رفته به این تمرینات عادت می‌کند و بعد از مدتی به نظر می‌رسد تمرینات دیگر اثر چندانی ندارند۔ برای رسیدن به اهداف، لازم است پیوسته چالش‌های جدیدی برای خود انتخاب کنید و قبل از این که در جعبه‌ها روی شما بسته شوند و در خود حبستان کنند، از آن‌ها خارج شوید۔

تفکر جعبه‌ای همچنین تشویقمان می‌کند به تصمیم‌هایمان به چشم تصمیمات کاملاً درست و یا کاملاً غلط نگاه کنیم و،‏ مثل الگوریتمی که کارش تشخیص دادن یک همستر از یک موش است، به آن‌ها برچسب‌های قطعی بزنیم.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب راهنمای درک روابط انسانی

تقویت مهارت‌های اجتماعی چیزیست که بیشتر افراد باید مدام برای آن تلاش کنند. برای داشتن ارتباطات موثر با افراد مختلف، لازم است فنون و روش‌هایی را بیاموزید. کتاب‌های زیر چند از بهترین کتاب‌ها در زمینه روابط اجتماعی و روانشناسی هستند که با مطالعه آنان می‌توانید شناخت خود را از روابط انسانی بیشتر کنید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۸۱ مگابایت
تعداد صفحات
244 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۰۸:۰۰
نویسندهکامیلا پنگ
مترجم بنفشه شریفی خو
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Explaining Humans
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۱۸
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۸۱ مگابایت
۲۴۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
100 ٪
1
ستاره
0 ٪
2
(1)
50,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
راهنمای درک روابط انسانی
راهنمای درک روابط انسانی
(انسانی که فکر می کردید می شناسید)

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
راهنمای درک روابط انسانی
راهنمای درک روابط انسانی
انسانی که فکر می کردید می شناسید
انتشارات کتاب‌سرای نیک
2
(1)
50,500
تومان