0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
رومئو و ژولیت

معرفی، خرید و دانلود کتاب رومئو و ژولیت

درباره رومئو و ژولیت

وقتی از عشاق و داستان‌های عاشقانه سخن می‌گوییم، قطعاً نام کتاب رومئو و ژولیت (Romeo and Juliet) اثر جاودانه از «ویلیام شکسپیر» (William Shakespeare) درخشان‌ترین و مشهورترینشان است. داستانی تراژیک و عاشقانه که این نویسنده‌ی انگلیسی بر پایه‌ی شعری کهن با همین نام نوشته است. شکسپیر چندان با جزئیات زیبا و دلکش این داستان را به صورت نمایشنامه‌ای منسجم تصویر کرده است که وقتی خواننده به پایان شوکه‌کننده‌ی عشق این دو دلداده می‌رسد، همچنان دل در گرو داستان دارد. داستان در ورونای ایتالیا قرون وسطی رخ می‌دهد. خلاصه‌ی یک خطی این داستان چنین است که یک دختر و یک پسر از دو خاندان ثروتمند -کپیولت و مونتیگو- که با هم دشمنی دارند، عاشق یکدیگر می‌شوند و این عشق ثمره‌ای جز جنگ و خون‌ریزی ندارد.

این داستان چندان در جهان محبوب و مرکز توجه است که بارها و بارها از روی آن تئاتر، اپرا، فیلم سینمایی، سریال و حتی باله اقتباس شده و به‌نمایش‌درآمده است. از معروف‌ترین نمونه‌ها چنین اثرهایی می‌توان به فیلم سینمایی رومئو و ژولیت (۱۹۶۸) ساخته زفیرلی و داستان وست ساید (۲۰۲۱) ساخته‌ی استیون اسپیلبرگ اشاره کرد.

این اثر بارها به زبان‌های مختلفی از جمله فارسی برگردانده شده است. نسخه‌ی حاضر این نمایشنامه را فؤاد نظیری ترجمه کرده و انتشارش را نشر ثالث برعهده داشته است. در فیدیبو این اثر را در بخش نمایشنامه خواهید یافت.

درباره‌ی ویلیام شکسپیر

نام ویلیام شکسپیر، به‌نوعی نماینده‌ی ادبیات کلاسیک انگلیسی است، بی‌راه نیست که ادعا کنیم ادبیات بریتانیا را با وی می‌شناسند. در میان انگلیسی‌زبانان او به «سخن‌سرای آون» (Brad of Avon) ملقب شده است. این شاعر، نویسنده، بازیگر و نمایشنامه‌نویس در قرن ۱۶ و ۱۷ میلادی و در عصر ملکه الیزابت اول و شاه جیمز اول می‌زیست و موردتوجه دربار سلطنتی بریتانیا بود. او بسیار کار بود بااین‌حال، عمده‌ی شهرت او به تراژدی‌های اثرگذارش مانند شاه لیر و اتلو است. او در سال ۱۵۶۴ به دنیا آمد و در ۵۱ سالگی درگذشت.

با آنکه از این نویسنده‌ی نامی آثار بسیاری را می‌یابیم؛ ولی زندگی وی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. به‌قدری اطلاعات ناچیزی از شکسپیر در دسترس است که برخی مورخان درباره‌ی اینکه این شخصیت تاریخی واقعی است، تردید دارند کما این که انتساب انتشار بیشتر آثار وی به یک دوره‌ی ۱۵ساله و در اواخر عمرش چنین گمان‌هایی را دامن می‌زند. با همه‌ی این مسائل این نام و آثارش در تاریخ ادبیات و نمایش جاودانه خواهد ماند.

دو دلیل برای اینکه چرا باید کتاب رومئو و ژولیت را بخوانیم؟

  • خواندن نمایشنامه‌ای اصیل و کلاسیک که بیش از ۴۰۰ سال همواره موردتوجه هنردوستان در سراسر جهان بوده، لذت بی‌مانندی است که نباید آن را از دست داد به‌ویژه که نویسنده‌اش هنرمندی چون شکسپیر بوده است. در این اثر تصویرسازی‌ها زیبا و عمق معنا درخواهید یافت و همچنین استعاراتی و تشبیهاتی که در این مسیر نویسنده به کار می‌گیرد، خیره‌کننده است و این‌ها شما را تا انتها داستان با خود همراه خواهد کرد.
  •  این تراژدی عاشقانه از طرفی نمونه‌ای کم‌نظیر برای آشنایی با ادبیات انگلستان دوران پس از رنسانس است و از طرف دیگر راهی برای در یافتن راه‌ورسم عاشقی درگذشته و اتفاقاتی است که پیرامون عشقی آتشین و ممنوعه رخ می‌دهد.

در بخشی از کتاب رومئو و ژولیت می‌خوانیم

بن ولیو: آیا من به چنین کسی ماننده‌ام؟

مرکوشیو: بیا، بیا، تو به‌مانند هرکس دیگری در ایتالیا خونت به جوش می‌آید؛

و یکباره خشم می‌گیری و، یکباره آتشین خوی می گردی.

بن ‎ ولیو: که چه؟

مرکوشیو: که هیچ؛ وگر دوتن چنین باشند، ما به اندک مدت‏ از آنان محروم می‌شویم؛ زیرا هر یک دیگری را به قتل می‌آرد.

تو؟ تو حاضری با کسی که در ریش خویش، تار مویی از تو بیشتر یا کمتر داشته باشد سر ستیزه بازکنی. تو با کسی که فندق می‌شکند ستیزه می‌جویی بدون هیچ دلیلی لیکن تنها بدان خاطر که خودت چشمان فندقی داری. کدام چشم مگر چنان چشمی، چنان نزاعی به راه می‌اندازد؟ مغز تو به همان میزان مشحون از ستیزه است که تخم‌مرغ مملو زرده است؛

و کله تو همچو تخم‌مرغ گندیده از برای ستیزه زار می‌زند. تو با مردی که در برزن سرفه کرد نزاع کردی، چرا که او سگی تو را که در آفتاب لمیده بود و خفته بود، بیدار کرده بود. تو نبودی که با خیاط درافتادی، چرا که او کلیجه نو خود را پیش از عید پاک بر تن کرده بود؟ با کسی دیگر بدان خاطر که پوزار تازه‌اش را با بند کهنه گره بسته بود؟

سه پیشنهاد برای خوانندگان نمایشنامه رومئو و ژولیت

اگر با این اثر شکسپیر ارتباط برقرار کنید، حتماً خواندن دیگر آثارش برای شما جذاب خواهد بود برای همین خواندن دو تراژدی زیر نیز پیشنهادهای خوبی هستند:

همچنین خواندن کتابی درباره‌ی خود شکسپیر می‌تواند برای خوانندگان جذاب باشد:

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
985.۵۶ کیلوبایت
تعداد صفحات
191 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۲۲:۰۰
نویسندهویلیام شکسپیر
مترجمفواد نظیری
ناشرنشر ثالث
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
‎Romeo and Juliet = The tragdy of Romeo and Juliet
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۱/۳۰
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹۸۵.۵۶ کیلوبایت
۱۹۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2.7
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
تلخ ☕️ (1)
سخت‌خوان 💎 (1)
5
ستاره
33 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
33 ٪
1
ستاره
33 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

ترجمه نامفهوم هست امیدوارم ترجمه های بهتری برای این شاهکار ادبی ارائه بشه

2.7
(3)
سخت‌خوان 💎 (1)
25,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
رومئو و ژولیت
رومئو و ژولیت
ویلیام شکسپیر
نشر ثالث
2.7
(3)
سخت‌خوان 💎 (1)
25,500
تومان