0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مغز با شخصیت

معرفی، خرید و دانلود کتاب مغز با شخصیت

نحوه سیم کشی مغز ما چگونه شخصیت ما را شکل می دهد؟
نویسنده:
کوین جی میشل
درباره مغز با شخصیت

مغز مهم‌ترین عضو بدن ماست. بدون داشتن مغزی سالم عملاً انسان هیچ معنایی ندارد. کتاب مغز باشخصیت یکی از کتاب‌هایی است که در این باره صحبت می‌کند. نویسنده‌ی این کتاب کوین میچل یک عصب شناس برجسته است و در این کتاب تفاوت‌‌های فردی انسان‌ها را به‌خوبی بررسی کرده است.

«innate: how the wiring of our brains shapes who we are» کتابی است که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. این کتاب از جنبه‌ی علمی موضوع سیم‌کشی مغز را بررسی کرده است و از این حرف می‌زند که ذهن ما چگونه کار می‌کند. مغز باشخصیت از این می‌گوید که هر مغزی شخصیت منحصربه‌فرد خود را دارد و آن را به انسانی که میزبان اوست منتقل می‌کند. این موضوع کمی با اندیشه‌های امثال فروید که گفته‌اند شخصیت ما تحت‌تأثیر تجربیات کودکی‌ما است تناقض دارد؛ اما گفته‌ی قابل‌توجهی است و همین باعث شده است کتاب نظر متخصصان زیادی را هم به خود جلب کرده است.

کتاب مغز باشخصیت در نقاط مختلف دنیا با استقبال مواجه شده است و تاکنون به چند زبان مختلف برگردانده است. نسخه فارسی این کتاب هم در بازار کتاب ایران عرضه شده است. مترجم این اثر مریم خطیبی است و انتشارات شمعدونی آن را چاپ کرده است. اگر علاقه‌مند به کتاب‌های الکترونیکی هستید این کتاب در دسته‌بندی دانش فیدیبو قابل‌دانلود است و می‌توانید آن را روی دستگاه‌های الکترونیکی مختلف بخوانید.

کتاب مغز باشخصیت چه می‌گوید؟

مغز باشخصیت کتابی ده فصلی است که می‌خواهد به یک سؤال جالب پاسخ بدهد: ما مانند یک لوح سفید به دنیا می‌آییم و پدر و مادر و محیط زندگی ذهنیت ما را شکل می‌دهند یا اینکه بسیاری از کدهای شخصیتی در ژن ما وجود دارد. کوین میشل در این کتاب بررسی می‌کند اینکه کسی خجالتی است تنها به دوران کودکی او برمی‌گردد یا ممکن است این چیزها زمان تولد همراه انسان باشند؟ اگر این‌طور است این کدهای ژنتیکی از کجا می‌آیند و چگونه شکل می‌گیرند؟ آیا این موضوع باعث شده است هرکدام از ما نقشه مغز یا همان سیم‌کشی مغزی متفاوتی داشته باشیم؟ چه پارامترهایی ظرفیت‌های ما را شکل می‌دهند و چگونه می‌توان طبیعت بشر را از نظر عملی تحلیل و بررسی کرد؟‌ در هر بخش از کتاب چیزهایی مانند تفاوت‌ها انسان‌ها، شبیه هم نبودن هیچ دو انسانی به طور کامل به هم مسئله‌ی هویت و ... بررسی می‌شود.

کوین جی میشل کیست؟

Kevin Mitchell یک دانشیار در دانشگاه ترینیتی است. او در رشته‌ی ژنتیک و نوروساینس درس‌خوانده است و دکترایش را در رشته‌ی نورولوژي در دانشگاه کالیفرنیا برکلی دریافت کرده است. تحقیقات این دانشمند در حوزه‌ی ژنتیک مغز است و ارتباط آن با تغییرات قوانی انسان از جمله مسائل روانشناسی و ادراکی مشخص می‌کند. کتاب شخصیت مغز در حقیقت کتابی است که از روی سال‌ها تحقیقات این نویسنده نوشته شده است.

چند دلیل برای خواندن کتاب مغز باشخصیت

  • این کتاب یک کتاب علمی است. نویسنده‌ی این کتاب یک عصب شناس و یک فرد دانشگاهی است و داده‌های این کتاب از پشتوانه‌ی عملی برخوردارند و در نتیجه برای بالابردن اطلاعات عمومی و شناخت انسان از شخصیتش مناسب هستند.
  • کتاب با لحنی ساده و روان نوشته شده است. هرچند نویسنده‌ی این کتاب یک دانشمند است؛ اما به‌خوبی توانسته است برای عموم مردم بنویسد و در نتیجه هرکسی با هر سطحی از تحصیلات می‌تواند به سراغ این کتاب برود.
  • دانستن بیشتر درباره‌ی مغز باعث می‌شود هرکسی پذیرش بهتری نسبت به شرایط و ظرفیت‌هایش پیدا کند و بهتر بتواند در مسیر زندگی پیش برود. مغز باشخصیت همان کتابی است که این فرصت را برای شما ایجاد می‌کند و دانش زیادی درباره‌ی مغز در اختیارتان می‌گذارد.

در بخشی از کتاب مغز باشخصیت می‌خوانیم

بااین‌حال، برای مطالعات ژنتیکی و تصویربرداری، فقدان یافته‌های مثبت نامتناقض کاملاً آموزنده است. به این معنی که مفروضات درباره جز محوری  عملکردی پنج ویژگی بزرگ شخصیت، در سطح ژنتیکی یا عصبی، ساده‌لوحانه است. آن‌ها با تغییر در چند مسیر عصبی شیمیایی، نواحی مغزی یا مدارها ارتباطی ندارند. این نشان می‌دهد که این قبیل ساختارهای روان‌شناختی ممکن است در سطح بیولوژیکی به‌عنوان چیزهایی یکپارچه اصلی برچسب نخورند، اما اثر ترکیبی تغییرات در بسیاری از سیستم‌های سلولی و عصبی مختلف را منعکس می‌کنند.

مشکل اصلی تعریف ویژگی‌های شخصیتی بر اساس تحلیل عوامل، این است که آنها فقط توصیف‌کننده الگوهای رفتاری هستند. بیان این که افراد اهل معاشرت هستند «چون برونگرا هستند» فقط برچسب‌زدن روی آن ویژگی است و هیچ اطلاعات روشنگرانه‌ای از سازوکار آن ارائه نمی‌دهد. اما زمینه‌ای برای بررسی سازوکار این ویژگی وجود دارد که می‌توانیم در آن به این سؤالات بپردازیم. وقتی درباره ویژگی‌های  شخصیتی صحبت می‌کنیم، شیوه‌های متفاوتی را توصیف می‌کنیم که افراد در موقعیتی خاص بر اساس آن رفتار می‌کنند. این به معنی انتخاب‌های مختلف از مجموعه‌ای از احتمالات، یعنی تصمیم‌گیری است.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب مغز باشخصیت

کتاب مغز باشخصیت یک کتاب جالب در این حوزه است که دانش زیادی را در اختیار افراد می‌گذارد. خواندن این کتاب مانند نگاه‌کردن به عملکرد مغز با عینکی تازه است و انسان را به فکر فرومی‌برد. اگر این کتاب، یکی از کتاب‌های موردعلاقه شماست می‌توانید کتاب‌های زیر را هم مطالعه کنید:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
3.۴۲ مگابایت
تعداد صفحات
304 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۰۸:۰۰
نویسنده کوین جی میشل
مترجممریم خطیبی
ناشرشمعدونی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Innate
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۰/۲۵
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
90,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۳.۴۲ مگابایت
۳۰۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 113 مخاطب
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
45 ٪
4
ستاره
22 ٪
3
ستاره
18 ٪
2
ستاره
8 ٪
1
ستاره
5 ٪
13 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

مدتها کتابهای مختلف درباره مغز رو مطالعه کرده بودم اما هیچ کدوم نتونست مثل این کتاب به سوالهای در ذهنم پاسخ بده. بعد از این کتاب، کتاب «مغزی که خود را تغییر می دهد» هم خوندم و به نظرم میتونه مکمل خوبی برای این کتاب باشه. به نظرم واقعیت در تلفیق هوشمندانه مطالب این دو کتاب هست...

4

تا این چند صفحه ابتدایی که خوندم ترجمه اش روان نیست ولی چون بخش توضیحات کتاب موضوع جذابی رو پیش کشیده بود ادامه میدم

4

کتاب خوبیه اما متاسفانه ترجمش مناسب نیست. هر پاراگرافش رو چند بار باید بخونی تا متوجه بشی

1

کتاب خودش عالیه ولی ترجمه به شدت افتضاح

5

نمونه ش که خیلی عالی بود

3

موضوع جالب ولی ترجمه روان نیست

5

موضوعش جالبه توصیه میکنم

5

کتاب خوبی

5

جالب بود

4

بدک نیست

نمایش 3 نقد دیگر
3.9
(126)
پربار 🌳 (1)
39,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مغز با شخصیت
مغز با شخصیت
نحوه سیم کشی مغز ما چگونه شخصیت ما را شکل می دهد؟
شمعدونی
3.9
(126)
پربار 🌳 (1)
39,000
تومان