0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
لبه ی تیغ
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب لبه ی تیغ

نویسنده:
سامرست موام
درباره لبه ی تیغ

دنیای ادبیات در قرن بیستم کتاب‌های زیادی را به خود دیده است و کتاب لبه‌ی تیغ اثر ویلیام سامورست موام نویسنده‌ی ادبیات کلاسیک انگلیسی یکی از این کتاب‌هاست. این کتاب با عنوان اصلی the razor’s edge اولین‌بار در سال ۱۹۴۴ منتشر شد. داستان کتاب داستان خلبانی به نام لری دارل است که تجربه‌اش در جنگ جهانی اول او را به‌شدت به‌هم‌ریخته است. او به دنبال معنایی متعالی در زندگی است تا بتواند خود را از شر ترومایی که در آن درگیر است رها کند. داستان از نگاه دوستان و آشنایان لری شروع می‌شود؛ زیرا آن‌ها هستند که بیش از هرکسی می‌بینند که او پس از جنگ چه تغییراتی کرده است. او تمام تلاشش را می‌کند در میان دنیای مادی‌گرایی که اطرافش را احاطه کرده است معنایی متعالی‌تر را پیدا کند و سرنوشتش را خودش تعیین کند. عموی لری الیوت تمپلتون یکی دیگر از شخصیت‌های اصلی کتاب است و همچنین زنی به نام ایزابل بردلی در داستان حضور دارد که نامزد لری است. او که پس از جنگ تغییرات زیادی کرده از پذیرفتن یک شغل خوب سرباز می‌زند و می‌خواهد ازدواج را به تعویق بیندازد. داستان پر از فراز و نشیب‌های شخصیت اوست.

کتاب لبه تیغ تاکنون دو بار از سوی فیلمنامه‌نویسان و کارگردانان انتخاب شده است تا به‌صورت فیلم در بیاید. اولین‌بار تایرون پاور ای کتاب را در سال ۱۹۴۶ به‌صورت فیلم در آورد و بار دیگر بیل مورای در سال ۱۹۸۴ اقتباسی از آن انجام داد. کتاب سامرست موام در سراسر دنیا طرفداران خودش را دارد و به فارسی هم برگردانده شده است. ترجمه فارسی این کتاب را شهرزاد بیات موحد انجام داده است و نشر ماهی آن را چاپ کرده است. اگر به خواندن نسخه الکترونیک کتاب‌ها علاقه‌مند هستید می‌توانید این کتاب را در دسته‌بندی داستان و رمان فیدیبو دانلود کرده و بخوانید.

سامرست موام کیست؟

William samorest maugham در سال ۱۸۷۴ در فرانسه به دنیا آمد. پدر و مادر او انگلیسی بودند و ازآنجایی‌که پدرش دیپلمات و کارمند سفارت در فرانسه بود او در فرانسه به دنیا آمد و بزرگ شد. او در کودکی پدر و مادرش را از دست داد اما توانست خودش را حفظ کند و به تحصیل در رشته‌ی پزشکی پرداخت؛ اما خیلی زود معلوم شد که باید نویسنده شود. مواست در سال ۱۹۶۵ در شهر نیس فرانسه درگذشت از او کتاب‌های جالبی بر جامانده است که در دنیای ادبیات مشهورند.

چرا باید کتاب لبه‌ی تیغ را خواند؟

کتاب لبه‌ی تیغ یک اثر ادبی ارزشمند است. در این کتاب جالب و خواندنی شما می‌توانید با یکی از آثار مهم قرن بیستم انگلستان آشنا شوید و از سوی دیگر تبعات جنگ جهانی روی روحیات افرادی که در آن حاضر بوده‌اند را هم تا حدی درک کنید و ببینید چگونه یک چنین پدیده‌ای روی افراد تأثیرگذار است. ساعت‌های خواندن این کتاب می‌توان لحظات ارزشمندی برای خواننده باشد.

در بخشی از کتاب لبه‌ی تیغ می‌خوانیم

ظرف دو سه سال، هم در لندن که آخر موسم معاشرت را به آنجا می‌رفت و تا اوایل پاییز هم می‌ماند تا در خانه‌های حومه‌ی شهر گشتی بزند و هم در پاریس محل زندگی‌اش همه‌ی کسانی را که یک جوان آمریکایی باید بشناسد را می‌شناخت. خانم‌هایی که نخستین‌بار او را به اجتماع معرفی کرده بودند از رشد حلقه‌ی آشنایانش سخت شگفت‌زده می‌شدند. ازیک‌طرف خوشحال می‌شدند که دست‌پرورده‌ی جوانشان چنین کامیاب شده است و از طرف دیگر حسابی به ایشان برمی‌خورد وقتی می‌دیدند او با کسانی ایاق شده است که رابطه‌شان با خود ایشان هنوز رسمی است. اگرچه الیوت هنوز حاضر به خدمت و با محبت بود آن خانم‌ها با دلخوری احساس می‌کردند او آنان را نردبان ترقی خود در اجتماع کرده است. فکر می‌کردند آدمی متظاهر و فخرفروش است. البته که او این‌جور آدمی بود، یک متظاهر تمام‌عیار، یک فخرفروش بی‌شرم. برای اینکه به مهمانی‌ای که می‌خواست برود یا با بیوه‌زن پیر و ثروتمند و بدعنق و البته اسم‌ورسم داری آشنا شود، هر توهینی را تحمل می‌کرد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب لبه‌ی تیغ

کتاب لبه‌ی تیغ یک اثر ادبی ارزشمند است که خواندن آن می‌تواند ساعت‌های جذابی برای افراد به وجود آورد. کتاب‌های دیگری هم هستند که می‌توانید به سراغشان بروید، در ادامه تعدادی از کتاب‌ها را معرفی می‌کنیم:

·      قلعه حیوانات اثر جورج اورول انتشارات جامی

·      ربکا اثر دافنه دوموریه اثر ماه آوا

·      خرمگس اثر اتل لیلیان وینیچ انتشارات مجید


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۵۰ مگابایت
تعداد صفحات
368 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۱۶:۰۰
نویسندهسامرست موام
مترجم شهرزاد بیات موحد
ناشرنشر ماهی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Razor’s Edge
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۹/۰۹
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
52,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۵۰ مگابایت
۳۶۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 17 مخاطب
5
ستاره
70 ٪
4
ستاره
5 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
11 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

ترجمه خانم موحد به ویراستاری احتیاج دارد و بسیار جمله بندی های غلطی در متن وجود دارد.اما ترجمه آقای نبیلی بسیار بهتر و درست تر است

5

میتونم بگم یکی از بهترین کتابهایی ک خوندم و تا چند وقت درگیرم کرد 👌👌

5

سیر آفاق و انفس ... پیشنهاد می کنم حتما این این کتاب رو مطالعه کنید.

4

حقیقتا که حتما چون همه نوشتن خوب وعالی هست امیدوارم نظرات بد را پاک نکرده باشید

5

یکی از معدود کتاب‌های یکی برای همه دوران‌ها سامرست موام عالیست

1

کتاب فوق العاده جذاب و بی نظیر باهاش واقعا سفر کردم در زمان

5

یکی از بهترین کتاب‌هایی که خوندم

4.2
(17)
90,000
٪50
45,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
لبه ی تیغ
٪50
لبه ی تیغ
سامرست موام
نشر ماهی
4.2
(17)
90,000
٪50
45,000
تومان