0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قصه های شیرین ایرانی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی قصه های شیرین ایرانی

فصل سوم: شاهنامه (سریال )
ناشر:
سماوا
درباره قصه های شیرین ایرانی
«شاهنامه» عنوان فصل سوم سریال صوتی «قصه‌های شیرین ایرانی» است که به کارگردانی مهدی طهماسبی و تهیه‌کنندگی فرشاد آذرنیا و با بازی بهمن وخشور جلال محبی اردشیر منظم، محـمدصـفری، مهدی بازدار، محمدصادق رزاق‌مهر، مجید تیزرو، صادق وفایی، شاهین ملک‌زاده، سایه کبیری، فریبابیکلو/، ملیکا شهاب و فاطمه رضی ساخته و پخش شده است. در این مجموعه که در ۱۲ جلد توسط مهرک منتشر شده، نویسندگان مختلفی تلاش کردند تا متون کلاسیک ادبیات فارسی را برای نوجوانان به زبان آن‌ها و مطابق فضایی که دارند، بازنویسی کنند. بی‌گمان شاهنامه فردوسی یکی از شاهکارهای ادبی زبان فارسی است که در سراسر جهان در بین آثار ادبی، جزء بهترین‌ها به‌شمار می‌رود. حکیم ابوالقاسم فردوسی شاهنامه را به نظم و در بیش از پنجاه هزار بیت سروده است؛ درست در زمانی که زبان فارسی در حال نابودی و دستخوش تغییرات بسیاری، در اثر تاخت و تاز بیگانگان و حضور زبان و فرهنگ‌های گوناگون بود. این اثربه گفته فردوسی در سی سال سروده شده و در آن، داستان شاهان و پهلوانان ایران باستان به زیبایی و به هنرمندی هرچه تمام به تصویر درآمده. او تلاش کرده تا در این اثر، بیشتر از زبان فارسی بهره بگیرد و تا جای امکان از واژه‌های غیر فارسی و عربی استفاده نکند. داستان‌ها و روایات شاهنامه با لحنی حماسی و پُرشور سروده شده و بسیار زیبا، پُرصلابت و شگفت‌انگیز است. فردوسی همچنین می‌کوشد تا افسانه‌ها و تاریخ ایران زمین را از آغاز تا حمله اعراب به ایران روایت کند و در مجموع از سه بخش اسطوره‌ای، پهلوانی و تاریخی تشکیل شده است. در این کتاب که جلد نوزدهم از مجموعه ارزشمند «قصه‌‌های شیرین ایرانی» است، سعید بیابانکی با انتخاب و قلمی هنرمندانه و دقیق، پنج داستان زیبا و مشهور از شاهنامه را در ۵۲ بخش، به زبان ساده و روان امروز برگردانده، تا امکان بهره‌مندی آسان‌تر خواننده نوجوان را از این شاهکار ادبی فراهم سازد.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
335.۴۵ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۵۳:۰۰
نویسندهسعید بیابانکی
نویسنده دومابوالقاسم فردوسی
راویاردشیر منظم
راوی دومبهمن وخشور
راوی سومجلال محبی
ناشرسماوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۹/۰۸
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۳۵.۴۵ مگابایت
۰۴:۵۳:۰۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 17 مخاطب
5
ستاره
64 ٪
4
ستاره
29 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
9 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

سلام داستانها ساده و شنیدنی بیان شده اند و واقعا ارزش شنیدن دارند. تنها اشکال اساسی مدت زمانی است که برای هر بخش به موزیک اختصاص داده شده است. بعضی از قسمت ها کمتر از سه دقیقه هستند و مدت زمان موزیک روی انها بیش از چهل ثانیه است. با یک حساب سرانگشتی می توان گفت که مجموعه موزیک اول و اخر هر قسمت نزدیک به یک چهارم وقت شنیدن را می گیرند و هر چند دقیقه یک بار موزیک اول را شنیدن ازار دهند است. با انکه قطعه انتخاب شده شنیدنی است اما شنیدن پانزده بار در یک ساعت یک قطعه ملال اور است و تصور می کنم با کاهش موزیک می شد تا چهل دقیقه از زمان کتاب را کاهش داد. با این حال کتاب ارزش زمانی که برای شنیدن ان گذاشته می شود را دارد.

5

شنیدنش خیلی لذت بخش بود فقط خیلی فایلهاش زیاد و کوتاه بود هرکدوم و موقع شروع هر فایل آهنگی که پخش میشه آزار دهندست. تعداد فایلها باید کم تر باشه و قصه هرکدوم طولانی تر. اما سایر موارد عالی بود

4

عاااالی بود فقط موزیکش خیلی زیاد بود و چون در بازه های کوتاه هی تکرار میشه از یه جایی واقعا آزاردهنده میشه. غیر از موزیک عالی بود💐🙏🏼

5

عالی بود خیلی ممنونم و منتظر ادامه داستان هستم. دعاگویتان هستم. همیشه دلم میخواست شاهنامه رو بخوانم اما هیچوقت نتوانستم.

4

سلام منتظر ادامش هستم اول شروع داستان ها خیلی آهنگ داشت اذیت کننده بود در مجموع عالی بود

5

عالی پسرم خیلی خوشش اومده فقط موزیک و لطفا قطع کنید یا یه موزیک ملایم بزارین ممنون

5

ممنون از هدیه شما شاهنامه خوانی یکی از رسوم قدیمیه شبهای یلدا??

5

هر شب گوش دادیم و دوست داشتیم متشکرم

4

کتاب جذاب و روان

4.6
(17)
28,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قصه های شیرین ایرانی
قصه های شیرین ایرانی
فصل سوم: شاهنامه (سریال )
سماوا
4.6
(17)
28,000
تومان