0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چرا افراد باهوش مالیات می پردازند
٪10

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی چرا افراد باهوش مالیات می پردازند

بازیافت می کنند و حتی قانون شکنی می کنند
نویسنده:
موریس آلتمن
درباره چرا افراد باهوش مالیات می پردازند
درباره کتاب صوتی کپسول چرا افراد باهوش مالیات می‌پردازند، بازیافت می‌کنند و حتی قانون شکنی می‌کنند: خلاصه کتاب صوتی چرا افراد باهوش مالیات می‌پردازند، بازیافت می‌کنند و حتی قانون شکنی می‌کنند اثر موریس آلتمن است که با ترجمه محسن رنانی و صدای حامد خدادادی منتشر شده است. رشته‌ی‌ِ اقتصاد رفتاری بسیاری از عوامل جزئی و همچنین نه‌چندان جزئی را که به انتخاب‌های مالی و خرید کمک می‌کنند، بررسی می‌کند. این کتاب راهنما توضیح می‌دهد که چگونه عوامل روان‌شناختی و اجتماعی نظیر الگوهای غریزی، فشار اجتماعی و قالب‌بندی ذهنی می‌توانند به‌شدت بر تصمیم‌گیری روزمره و انتخاب‌های مالی ما اثر بگذارند. کتاب اقتصاد رفتاری For Dummies بر اساس مثال‌های روان‌شناسی و جامعه‌شناسی و مبتنی بر دنیای واقعی، بینشی ارائه می‌دهد که به سرمایه‌گذاران در پیشگیری از ارتکاب اشتباهات تکانشی، به شرکت‌ها در درک سازکارهای نهفته در انتخاب‌های فردی و به دولت‌ها و شرکت‌های غیرانتفاعی در تصمیمات عمومی کمک کند. در این خلاصه کتاب صوتی به اینکه چرا افراد مالیات می‌پردازند، چرا افراد حاضرند مبالغ بیشتری برای محصولات سبز بپردازند و چرا و چه موقع بازدارنده‌های اقتصادی باعث کاهش جرم می‌شوند، می‌پردازیم. مجرمان و شهروندان خوب از گروه‌های اجتماعی و اقتصادی یکسانی هستند. در جامعه، نمونه‌های فراوانی از مجرمان پول‌دار و فقیر و همچنین افراد قانونمند پول‌دار و فقیر وجود دارد. به‌طور کلی با کنترل اختلاف در درآمد و هزینه‌ها، شاهد تغییر چشمگیری در رفتار افراد خواهیم بود. با این حال، در اقتصاد متعارف، تفاوت در قیمت‌های نسبی و درآمد باید بتواند دلایل تفاوت در رفتارها را توضیح دهد. علاوه بر این، تغییر در هزینه‌های رفتار مجرمانه یا هزینه‌های مربوط به شهروندخوب‌بودن باید بتواند رفتار افراد را به همان شکلی که انتظار می‌رود، تغییر دهد. اگر رفتار مجرمانه دارای منفعت باشد، افراد بیشتر آن را انجام خواهند داد و برعکس اگر چنین رفتاری هزینه‌آور باشد، کمتر. اگر رفتارهای اخلاقی، منفعت‌آور باشد، افراد بیشتر اخلاق‌مدار و در غیر این صورت، کمتر اخلاقی خواهند بود. در این خلاصه کتاب صوتی، چشم‌اندازهای مختلفی را که باعث ایجاد گستره‌ی وسیعی از رفتارها و انتخاب‌ها می‌شوند، بررسی خواهم کرد؛ از پرداخت مالیات برای بازیافت گرفته تا ارتکاب جرم. همچنین درمورد ارتباط بین عوامل اقتصادی و غیراقتصادی تأثیرگذار بر رفتار انتخاب، بیشتر صحبت خواهم کرد.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
35.۰۲ مگابایت
مدت زمان
۵۱:۰۰
نویسندهموریس آلتمن
مترجممحسن رنانی
راویحامد خدادادی
ناشرانتشارات آوند دانش
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۸/۳۰
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۵.۰۲ مگابایت
۵۱:۰۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
50 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

هیچ چیزی برای یادگیری نداشت . حرف خاصی نزد . فقط دو نکته اش در ایران شاید کاربردی باشه . ۱. دولت با افزایش مالیات عوارض سبز باعث افزایش تولید سبز شود . ۲ . عدم پرداخت مالیات در بعضی مواقعه از عمد نیست بلکه بدلیل پیچیدگی و غیر شفاف بودن برگه های مالیاتی برای مودی است.

5

دريغ از حتي يك جمله آموزنده، اصلا پيشنهاد نميشه، هيچ ربطي به عنوانش نداره و هيچي هم آخرش ياد نمي گيرد. وقتتونو تلف نكنيد براي اين كتاب

3.5
(2)
20,250
٪10
18,225
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چرا افراد باهوش مالیات می پردازند
٪10
چرا افراد باهوش مالیات می پردازند
بازیافت می کنند و حتی قانون شکنی می کنند
انتشارات آوند دانش
3.5
(2)
20,250
٪10
18,225
تومان