0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مدیریت استرس For Dummies

معرفی، خرید و دانلود کتاب مدیریت استرس For Dummies

آسان بیاموزیم
نویسنده:
آلن الکین
درباره مدیریت استرس For Dummies

هجوم افکار مخرب در ذهن، عرق کردن دست و پا، تپش قلب، آشفتگی ذهنی، عصبانیت، بی‌خوابی و بی‌اشتهایی، عدم تفکر درست و ...تنها بخشی از تاثیرات فاجعه‌بار استرس بر روان و جسم شماست. هیچ کس نمی‌گوید استرس چیز خوبی است؛ اما چند نفر واقعا یاد گرفته‌اند استرس خود را مدیریت کنند و از این عذاب بزرگ در امان بمانند؟ واقعیت این است که اگر نتوانید با استرس خود مقابله کنید، به زودی دچار مشکلات شدید می‌شوید و استرس مثل یک ریشه گندیده، تمام وجود شما را پر می‌کند. اما راه مقابله با استرس چیست؟ اجازه دهید جواب این سوال را در کتاب مدیریت استرس اثر آلن الکین بخوانیم.

چگونه می‌توان استرس را مدیریت کرد؟

احتمالا برایتان بارها پیش آمده که با علائم استرس دست به گریبان شده باشید، بدون اینکه واقعا بدانید نام این هیولای دو سر چیست. استرس! بله. همین یک کلمه خودش به تنهایی می‌تواند شما را از پا بر بیاورد و عملکرد روزانه‌تان را در همه جوانب زندگی، مختل سازد. استرس فقط مخصوص کسانی نیست که زیر بار کار سنگین هستند؛ بلکه هر فردی می‌تواند در طول زندگی خود، بارها و بارها طعم تلخ استرس را بچشد و در برابر حملات سهمگین این حس ناخوشایند، کمر خم کند. البته این توصیف بدبینانه برای زمانی‌ست که ندانید چگونه استرس خود را مدیریت کنید.

کتاب مدیریت استرس به شما روش‌های گام به گام کنار آمدن با استرس را یاد می‌دهد. این کتاب با وقوف کامل به اثرات زیان‌بار استرس برای روح و جسم، شما را آگاه می‌سازد که چطور با استرس‌های خود مقابله کنید و کنترل شرایط را به دست بگیرید. این کتاب به شما کمک می‌کند عوامل استرس‌زا را در زندگی شخصی و کاری خود شناسایی کنید و سپس با ارائه یکسری راه‌حل کاربردی، شما را به سمت آرامش و خودباوری سوق می‌‌دهد.

این کتاب جزو کتاب‌های انگیزشی، خودیاری و مدیریت فردی تقسیم‌بندی می‌شود. هدف کتاب این است که شما ذهن‌آگاه باشید و در برابر عوامل استرس‌زا، کمر خم نکنید. البته مطالب آموزشی «مدیریت استرس» به اینجا ختم نمی‌شود و به سوی آموزش تکنیک‌های موثر در کاهش استرس هم می‌رود. یکسری از این تکنیک‌ها مثل تنفس درست، حالت نشستن و ایستادن، مراقبه، تجسم و ...، قدم به قدم شما را به سمت حالِ بهتر و زندگی شادتر سوق می‌دهد.

چرا مدیریت استرس مهم است؟

استرس یک احساس فلج‌کننده است که زندگی شما را در ابعاد مختلف مثل روابط عاطفی، محیط کار، ارتباط با دوستان و زندگی شخصی مختل می‌کند و از طرفی عاملی تهدیدکننده برای سلامت جسمی و سلامت روان شما است. استرس به راحتی می‌تواند از شما فردی زودرنج، عصبی و ناراحت بسازد و کنترل شما را روی امور مهم زندگی، از بین ببرد. استرس تنها یک بعد ندارد و تقریبا بر تمام حالات شما اثر می‌گذارد.

این احساس مرموز می‌تواند خواب شما را مختل کند، باعث بروز تغییرات ظاهری مثل چروک پوست شود، از شما فردی منزوی بسازد، اعتمادبه‌نفس شما را از بین ببرد و در نهایت منجر به مشکلات روانی متعدد شود. با تمام نکات گفته شده، کاملا منطقی به نظر می‌رسد که هرچه زودتر برای مدیریت استرس قدم بردارید و اجازه ندهید این حس ناخوشایند، به یک حس همیشگی تبدیل شود.

نگاهی به کتاب مدیریت استرس و نسخه‌های متعدد آن

نسخه اصلی این کتاب به زبان انگلیسی و با عنوان Stress Management for Dummies در سال ۱۹۹۹ منتشر شد. این کتاب جزو مجموعه کتاب‌های «دامیز» است. مجموعه کتاب‌های دامیز دارای یکسری کتاب بسیار مفید و آموزشی برای یادگیری گام به گام مهارت‌های مختلف و به‌دست آوردن اطلاعات در حوزه‌های متنوع مثل کسب‌وکار، سلامت، روان‌شناسی، تاریخ، سرگرمی، زبان انگلیسی، مهارت‌های زندگی و ...است. از جمله دیگر کتاب‌های این مجموعه می‌توان به «روان‌شناسی شناحتی»، «اقتصاد رفتاری»، «زبان بدن»، «مدیریت خشم» و «تقویت حافظه» اشاره کرد.

نسخه الکترونیکی این کتاب با ترجمه «شیدا سرمدی» توسط انتشارات «آوند دانش» به‌صورت فایل پی‌دی‌اف در فیدیبو منتشر شده است که شما می‌توانید آن را در همین صفحه تهیه و مطالعه کنید.

برای خواندن این کتاب به چقدر زمان نیاز است؟

مجموع صفحات این کتاب ۱۷۴ صفحه است و با فرض نیم ساعت مطالعه در روز، شما می‌توانید این کتاب را در عرض پنج یا شش روز مطالعه کنید. زمان مطالعه در هر دقیقه تقریبا ۲۵۰ کلمه است و این میزان بسته به سرعت مطالعه شما، می‌تواند کمتر یا بیشتر شود.

خواندن این کتاب به چه کسانی توصیه می‌شود؟

اگر در زندگی خود به هر اندازه‌ای با استرس دست و پنجه نرم می‌کنید، اگر این حس باعث شده در زندگی خود دچار افت عملکرد شوید و اگر احساس می‌کنید دردهایی زجرآور و بدون منشا دارید، بدون شک باید دست به کار خواندن این کتاب شوید. این کتاب یک درمان قطعی برای استرس‌های بی‌وقفه شماست. از طرفی خواندن این کتاب برای افردی که به مطالعه کتاب‌های آموزشی در زمینه مهارت‌های فردی علاقه دارند، بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

کتاب‌های دیگری که به شما کمک می‌کنند از استرس رهایی پیدا کنید

اگر مطالعه کتاب مدیریت استرس برای شما لذت‌بخش بوده، کتاب‌های زیر نیز نظر شما را جلب خواهند کرد:

مطالعه این کتاب‌ها در وبسایت و اپلیکیشن فیدیبو امکان‌پذیر است.

درباره آلن الکین و سابقه نویسندگی او

آلن اکلین «Alain Elkann» یکی از روان‌شناسان بالینی آمریکایی است که در سال ۱۹۵۰ متولد شد. تخصص الکین در آموزش مدیریت استرس به بیماران و افراد دیگر است و او توانسته با راهکارهای نوین، بدون نیاز به دارو، به بیماران زیادی کمک کند تا استرس‌های خود را مهار و درمان کنند. الکین کتاب‌های متعددی در این زمینه نوشته و سخنرانی‌ها متعددی برگزار کرده است. از جمله دیگر فعالیت‌های این نویسنده می‌توان به مدیریت موسسه مدیریت استرس اشاره کرد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانید...

احتمالا کلمه استرس هزاران بار به گوشتان خورده است؛ اما اگر بخواهید مفهوم آن را توضیح دهید به مشکل بر می‌خورید. شما به‌طور طبیعی می‌دانید استرس چیست اما توضیح آن برایتان دشوار است. به کمک مطالب این فصل پاسخ این پریس برای کشف می‌کنید. دفعه بعد که در یک مهمانی کسی می‌پرسد استرس چیست، با پاسختان همه را شگفت‌زده می‌کنید.

حالا واقعا استرس چیست؟

همانطور که گفتم تعریف استرس آسان نیست. دانشمندانی که بیشتر عمرشان را صرف تحیقیق در این‌باره کرده‌اند هنوز در تعریف این واژه مشکل دارند. علی‌رغم تلاش‌های فراوان در نیم‌قرن گذشته برای یافتن معنای دقیق این کلمه، هنوز تعریف دلچسبی از آن وجود ندارد. تعریف استرس هم مثل تعریف خوشبختی سخت است. همه می‌دانند چیست، اما بر یک تعریف واحد اتفاق نظر ندارند.

ببخشید، اما من یک تعریف دقیق می‌خواهم!

شاید شما هم همیشه مقاله‌های دوران دبیرستان را با یک تعریف از فرهنگ لغت آغاز می‌کردید و اکنون هم به یک تعریف دقیق و علمی نیاز دارید. بفرمایید این هم تعریف:

«استرس به وضعیتی گفته می‌شود که در آن نیازهای فرد از امکاناتی که در اختیار دارد فراتر می‌رود.»

این بدین معناست که هرگاه باید با رویداد یه موقعیتی مواجه شوید که به نظرتان سخت و چالش‌برانگیز باشد، استرس را تجربه خواهید کرد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
2.۹۱ مگابایت
تعداد صفحات
174 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۴۸:۰۰
نویسندهآلن الکین
مترجمشیدا سرمدی
ناشرانتشارات آوند دانش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Grundlagen Des Stressmanagements For Dummies
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۷/۱۰
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
35,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۲.۹۱ مگابایت
۱۷۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.3
از 5
براساس رأی 20 مخاطب
5
ستاره
35 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
30 ٪
9 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

خندیدن هم خیلی ارامبخشه و یکی از تکنیک های بسیار اثر بخش است با دیدن کلیپ های خنده دار مهران غفوریان و علی صبوری استند اپ کمدی

1

کیفیت ایبوک بسیار پایین بود واقعا انتظارش رو نداشتم به سختی خونده میشه

4

مفید بود ب خصوص درباره استرس شغلی

5

مفید وجالب بود

5
انگیزه‌بخش 🚀
خوش‌خوان 🪶
پربار 🌳

کتاب بسیار خوبیه

4

مفیده?

5

جالبه

4

کتاب مفیدی است

4

پیشنهاد میکنم

3.4
(22)
45,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مدیریت استرس For Dummies
مدیریت استرس For Dummies
آسان بیاموزیم
انتشارات آوند دانش
3.4
(22)
45,000
تومان