0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معامله گر منضبط

معرفی، خرید و دانلود میکروبوک معامله گر منضبط

نگرش یک برنده را در خودتان ایجاد کنید
نویسنده:
مارک داگلاس
ناشر:
سبکتو
درباره معامله گر منضبط

برای بسیاری از ما حضور داشتن در بازارهای مالی اهمیت فوق‌العاده بالایی دارد و برای یادگیری درباره آن‌ها به سراغ دوره‌های آموزشی مختلفی می‌رویم. حضور در بازار بورس می‌تواند منجر به افزایش درآمد ما بشود به شرط آن‌که نسبت به این بازار شناخت زیادی داشته باشیم. یک معامله گر موفق نیازمند فهم این نکته است که علاوه بر اعتماد به نفس، نیازمند دارد که برای پرورش ذهن برای حضور در بازار و سرمایه گذاری در بورس، تلاش کند و بداند که سود و ضرر همواره در بازار بورس وجود دارد و انتخاب هوشمندانه یک معامله گر منضبط می‌تواند موجب موفقیت او حتی در بازاری پر چالش شود. کتاب معامله گر منضبط اثری ارزشمند است که از آن می‌توانیم به عنوان یک راهنمای جامع برای مشارکت در بازارهای مالی استفاده کنیم و نسبت به این بازارها شناختی مناسب داشته باشیم.

درباره کتاب معامله گر منضبط، اثری برای فهم موفقیت معامله‌گران در بورس

بازارهای بورس می‌توانند ما را یک قدم به ثروت نزدیک‌تر کنند. اما عموما بیشتر افراد با حضور در این بازار دچار زیان می‌شوند و بخشی از اندوخته خود را از دست می‌دهند یا سود به دست آمده‌شان به مراتب کمتر از سود مورد انتظار آن‌هاست. علت چنین تجربیات نامناسبی عدم آگاهی نسبت به شرایط بازار است. لازم است بدانید که در بازارها قرار نیست همه معامله گران به سود دست بیایند. برخی اعتقاد دارند که وقتی یک سهامدار یک دلار سود می‌کند سهامدار دیگری یک دلار را از دست داده است.

بسیاری از افراد دوست دارند که با کمترین زحمت و تلاش ممکن به بیشترین سود دست بیابند که چنین چیزی ناممکن است. کتاب معامله گر منضبط تصمیم دارد که چنین ذهنیتی را به چالش بکشد. کتاب فوق تلاش می‌کند تا به ما نشان دهد سهامداران موفق چگونه فکر می‌کنند و می‌توانند با تعقیب شاخص‌های بازار به موفقیت‌های مهمی برسند. با خواندن کتاب فوق ما رویکرد جدیدی را در معاملات بازارهای مالی یاد میگیریم . به عبارت بهتر می‌توان گفت که در این میکرو کتاب  یک الگوی فکری جدید معرفی شده است که می‌تواند به ما سود بیشتری برساند.

درباره تعدادی از تحلیل‌های موجود در بازار بورس

به طور کلی نظریه‌های مختلفی برای تحلیل بازار بورس در جهان وجود دارد که هر یک از آن‌ها دارای پیشفرض‌های خاص هستند و هر کدام ایرادها و  توانایی‌های مختص خودشان را دارند.

الگوهای شمعی ژاپنی یکی از شناخته شده‌ترین الگوها برای تبیین وضعیت سهام به شمار می‌آیند. این الگوها بیشتر به تبیین احساسات مشتریان کمی‌پردازند و رویکردی روان‌شناختی به بازار سهام دارند. اولین بار شخصی ژاپنی به نام هوم ما در سال 1600 میلادی متوجه وجود چنین الگویی در بازار برنج شد. این فرد دریافت که گاهی اوقات قیمت‌های بازار تحت تاثیر احساسات معامله‌گران دچار تغییر و تحول می‌شود. اندازه بدنه و طول شعله شمع‌ها هر کدام معنای خاص خود را دارند. علاوه بر این در حال حاضر از رنگ‌های به خصوصی نیز برای رشد یا اقفت قیمت سهام به کار می‌رود. رنگ‌های سبز و سفید نشانگر رشد و رنگ‌های قرمز یا سیاه نشان‌دهنده افت قیمت این محصولات هستند. علاوه بر این توخالی یا توپر بودن شمع‌ها نیز دارای مفهوم و پیام‌های خاصی است. نمودارهای شمعی در سال 1990 مورد توجه استیو نیسون قرار گرفت و او  این نمودارها را توسعه داد.

در حال حاضر الگوهای مختلفی برای تبیین بازار توسط نمودارهای شمعی وجود دارد که به عنوان نمونه می‌توانیم به الگوی چکش، چکش وارونه یا ستاره ثاقب اشاره کنیم.

تحلیل تکنیکال یکی دیگر از تحلیل‌های مهم برای بازارهای مالی است. از این تحلیل از قرن هفدهم میلادی استفاده می‌شود و در حال حاضر نیز مهم‌ترین تحلیل برای بازارهای مالی استفاده می‌شود. در تحلیل تکنیکال چنین فرضی وجود دارد که همه رویدادها موثر بر بازار تاثیر خود را در قیمت‌ها انعکاس می‌دهند و بازار کارایی لازم را دارد. در تحلیل تکنیکال از نمودارهای مربوط به سری‌های زمانی استفاده می‌شود.

تحلیل بنیادی یا فاندامنتال یکی دیگر از روش‌های تحلیل بازار سرمایه است. در تحلیل بنیادین معمولا شرایط اساسی بازار نظیر نرخ بهره بانکی، شرایط اقتصادی و مسائل کلان مورد بررسی قرار می‌گیرد. علاوه بر این در تحلیل فوق، مطالعه صورت‌های مالی شرکت‌ها نیز اهمیت بسیار بالایی دارد.

بسیاری از فعالان بازارهای مالی باور دارند که برای موفقیت در چنین بازارهایی لازم است به هر سه روش تحلیلی تا حدی تسلط داشته باشیم. زیرا هر یک از تحلیل‌های بنیادی، تکنیکال و روان‌شناختی به تنهایی نمی‌توانند کارایی لازم را داشته باشند. البته لازم است توجه داشته باشیم که کتاب معاملهخ گر منضبط بیشتر بر روان‌شناسی بازارها تمرکز دارد.

مارک داگلاس، فردی که نگرش جدیدی به بازار سرمایه ایجاد کرد

مارک داگلاس نویسنده معروفی در زمینه روان‌شناسی معاملات بازار و یک افسر بازنشسته ارشد  usn است. این نویسنده و فعال بازار  سرمایه علاقه خود به معامله‌گری را در دهه 70 میلادی متوجه شد. او پیش از آن  در یک شرکت بیمه کار می‌کرد و درآمد بسیار بالایی داشت اما برای ورود به بازار سرمایه از آن شرکت لیمه استعفا داد.

این تحلیل‌گر بازار، رویکرد جدیدی درباره روانشناسی بازار را به مخاطبانش عرضه کرد و سبب تحول عظیمی در بازارهای بورش شد. او همواره رفتار معامله‌گران و کارگزاران را مورد بررسی قرار می‌داد و متوجه شد که هیجانات تاثیر شگرفی بر عملکرد آن‌ها دارد. او در حال حاضر مدیر یک شرکت معتبر است که در زمینه سرمایه‌گذاری به کمپانی‌ها و افراد مختلفی مشاوره می‌دهد.

از این نویسنده کتاب‌های فراوانی در زمینه سرمایه‌گذاری بر جای مانده است.

خرید کتاب معامله گر منضبط اثر مارک داگلاس را به چه افرادی توصیه می‌کنیم؟

اگر علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی نظیر بورس اوراق بهادار هستید، خواندن کتاب فوق برایتان بسیار مفید خواهد بود. اثر فوق می‌تواند شروع خوبی برای آشنایی شما با یک سرمایه‌گذاری مناس و اصولی باشد. اگر یک معامله گر حرفه‌ای و باسابقه نیز هستید کتاب معامله گر منضبط می‌تواند به شما یافته‌های جدیدی را ارائه دهد.

درباره ترجمه کتاب معامله گر منضبط

میکروبوک معامله گر منضبط، نگرش یک برنده را در خودتان ایجاد کنید به دلیل اهمیت بالای خود به زبان‌های مختلفی ترجمه شده است. این اثر و تعدادی از دیگر آثار نویسنده فوق توسط گروه مترجمان سبکتو به فارسی برگردانده شده است. ترجمه تخصصی این اثر به ما کمک می‌کند تا به راحتی بتوانیم به مفاهیم موجود در کتاب پی ببریم. میکرو بوک الکترونیکی فوق ترجمه ساده و روانی دارد  و  پس از خواندن آن می‌توانیم توصیه‌هایش را در معاملات خودمان به کار بگیریم تا به سود بیشتری دست پیدا کنیم.

در بخشی از کتاب معامله گر منضبط می‌خوانیم

جامعه همواره ارزش ها و باورهای مختلف به افراد می آموزد. هدف جوامع از اين کار ساختن الگوی فکری است که بر اساس آن افراد بتوانند در جامعه زندگی کنند. اما این الگوی فکری نمی تواند در بازار معامله گری موثر باشد.

قرار گرفتن در دسته معامله گران موفق به این بستگی دارد که شما بر عادت های فکری سرسختی که دارید، غلبه کنید. برای این کار باید یک الگوی ذهنی همسو با بازار را یاد بگیرید. اگرمی خواهید که این اتفاق رخ دهد باید باورهایی که در ذهن تان بسیار عمیق هستند را مورد آزمایش قرار دهید. شرایط بازارهای مالی با متن زندگی, بسیار متفاوت است.

در بازارهای مالی رویدادها همواره در حال تغییر هستند و احتمال دارد که راه هایی که دیروز باعث موفقیت شما شده

بودند، امروز دیگر اثرنکند.

در زندگی به خاطر قوانین از پیش تعیین شده محدودیت ها و مرزها  افراد مدام در حال نظم دادن به زندگی خود هستند تا همه چیز را درحالت سکون قرار دهند. اما شرایط بازارمی تواند معامله گر را به کلی تغییر داده و حس امنیت را از او سلب کند.

شرایط بازار باعث می شود معامله گر احساس کند که می تواند میلیون ها دلار سود به جیب بزند و در عین حال هر لحظه ممکن است که یک فاجعه مالی رخ دهد و همه سرمایه اش را از دست بدهد. اینگونه به نظر می رسد که بازار هر لحظه درحال بازی دادن معامله گران است. علاوه بر این ها در بسیاری از مشاغل درآمد ثابت با توجه به میزان کار افراد به صورت ساعتی، ماهانه و سالانه تنظیم شده است. اما برای یک معامله گر ارتباط مستقیمی بین ورودی مالی و زمان و پاداش وجود ندارد. برای یک معامله گر این امکان وجود دارد که درمدت چند دقيقه به سودی غیرقابل باور برسد. معامله گر برای رسیدن به اين سود تنها یک تصمیم درست و عقلانی گرفته است.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
381.۱۸ کیلوبایت
تعداد صفحات
188 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۱۶:۰۰
نویسندهمارک داگلاس
مترجمگروه سبکتو
ناشرسبکتو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۷/۰۷
قیمت ارزی
2.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۳۸۱.۱۸ کیلوبایت
۱۸۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 47 مخاطب
5
ستاره
48 ٪
4
ستاره
23 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
8 ٪
1
ستاره
10 ٪
20 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

دوستان دقت کنن که کتاب میکروبوک هست در واقع دارن خلاصه‌نویسی مترجم از کتاب اصلی رو میخونن. دوستانی که علاقه‌مند هستن و در بازارهای مالی فعالیت دارن وبینار ۴ قسمتی مارک داگلاس رو هم ببینن بدون شک خیلی بهشون کمک میکنه

1

به نظر من اصلاً خوب نبود !.. حتما کتابش رو تهیه کنید.. ترجمه بسیار بد بود و با ترجمه کتاب اصلی قابل مقایسه نیست !!!! خیلی کتاب حجمش کم شده و خیلی از مطالب مهم حذف شده ...

5

فوق العاده عالی کسانی که می‌خوان بازارهای مالی کار کنند باید این کتاب بخونن. چون واقعا موثر و کارآمد هست من بسیار راضی بودم

5

خیلی خوب بود بجای هزینه زیاد و خرید کتاب اصلی این کتاب رو بخونید و لذت ببرید چیزی که باید متوجه بشید رو متوجه خواهید شد

5

به نظرم خیلی کتاب مفیدی بود ولی نه با یکبار خوندن باید چندین بار بخونی تا متوجه عمق مطلب بشین

5

خواندن این کتاب را به همه ی کسانی که می خواهند در معاملات آنلاین بمانند توصیه می کنم

3

اصل کتابش سی صدو خورده ای صفحه است چرا انقدر سانسور آخه

4

من هنوز تمام نکردم و احساس میکنم نخوندن این کتاب یک اشتباه هست

5

کتاب مختصر و مفیدی است و برای علاقمندان به بازار سرمایه بسیار لازم

5

واقعا ،خیلی خوب بود ،ارزش چند بار خوندن هم داره

نمایش 10 نقد دیگر
4
(61)
8,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
معامله گر منضبط
معامله گر منضبط
نگرش یک برنده را در خودتان ایجاد کنید
سبکتو
4
(61)
8,000
تومان