0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فرانکنشتاین یا پرومتۀ مدرن

معرفی، خرید و دانلود کتاب فرانکنشتاین یا پرومتۀ مدرن

نویسندگان:
ری شِلی
،
مری شلی
درباره فرانکنشتاین یا پرومتۀ مدرن
دکتر فرانکنشتاین دانشمند جوان و بلندپروازی است که طی بررسی‌ها و تحقیقات بسیار در آزمایشگاه خود به چیزی مخوف دست می‌یابد، رازی هولناک که خالقش را قربانی خواهد کرد: ساخت انسان. موجود که از بقایای مردگان تشکیل شده مخلوقی دهشتناک که فقط شرارت می‌آفریند و از حیطۀ کنترل و اختیار دانشمند خارج می‌شود. مرلی شلی نویسندۀ کتاب فرانکنشتاین هیولایی را به تصویر می‌کشد که تمثیلی است از انسان تنها و هراسان امروزی. کسی که در جهان مدرن سرگشته و حیران است. بسیاری این رمان را آغازگر سبک گوتیک و وحشت می‌دانند. سبکی که روایتگر ترس‌ها، اتفاقات ماورالطبیعی، حوادث غریب، مناظر تاریک و قلمروهای ناشناخته است. بر مبنای رمان فرانکنشتاین که در قرن ١٩ نوشته شد، آثار سینمایی بسیاری نیز خلق شده است؛ کتابی که تأثیر عمیقی بر جامعه و نسلی از خوانندگان گذاشت و مُهر خود را بر چهرۀ ادبیات ماندگار کرد.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
5.۸۸ مگابایت
تعداد صفحات
324 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۴۸:۰۰
نویسندهری شِلی
نویسنده دوممری شلی
مترجمفرشاد رضایی
ناشرگروه انتشاراتی ققنوس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Frankenstein or, The modern Prometheus
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۶/۱۷
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
55,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵.۸۸ مگابایت
۳۲۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 16 مخاطب
5
ستاره
62 ٪
4
ستاره
31 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

البته که این رمان یکی از رمان های مشهور جهان است، چیزی که به غیر از محتوای کتاب توجه من رو جلب کرد ترجمه ی بسیار روان و سلیس کتاب و ویراستاری اون بود و نشان میداد که مترجم با هر دو ادبیات کاملا آشناست چون لغات فارسی مورد استفاده کاملا بیانگر احساساتی بود که نویسنده قصد داشت اونها رو منتقل کنه. این کتاب رو به همه ی کسانیکه حوصله ی خواندن رمان های بلند دارند توصیه میکنم. ممنون از فیدیبو

4

یک مونولوگ طولانی سرده که شاید خواننده ی امروزی رو جذب نکنه اما چند نکته ی بارز (از نظر من البته )داره: یک زن نوشته بدون اینکه کتاب زنانه باشه این کتاب از زبان راوی نوشته شده ولی بلافاصله بقیه کتاب با این دلیل که روایت نامه های مختلفه زبانش به اول شخص برمی گرده. اما دایل اصلی شهرت اینه که این کتاب اولین کتاب علمی تخیلی هست. یعنی حتی قبل از ژول ورن

4

بیش از اینکه مفتون داستان گردم، در ژرفای ترجمه بی بدیل آن غرق گشتم... باید بخوانید و تجربه کنید تا احساس ناشی از خواندن این اثر را دریابید... ..... داستان جذاب و خوبی بود و از آن بهتر ترجمه خوبی داشت نه آنقدر ثقیل و قدیمی نه آنقدر امروزی و دم دستی... ترجمه خودش تجربه خاصی را رقم می‌زند.

4

موضوعی جالب از دیدگاهی تازه. گرچه بیشتر روی شرح احساسات تمرکز شده بود تا عملکرد منطقی ولی قطعاً ارزش یکبار خواندن رو داشت. ضمناً ترجمه بسیار عالی بود.

5

کتاب و ترجمه هردو عالی بودن؛فرصت تفکر عمیق رو در عین سرگرم شدن با یک داستان گیرا و جذاب رو بهتون میده

5

داستان جذاب و ترجمه فوق العاده روان

5

بسیار عالی و روون ممنون از فیدیبو

4.6
(16)
115,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فرانکنشتاین یا پرومتۀ مدرن
فرانکنشتاین یا پرومتۀ مدرن
ری شِلی
گروه انتشاراتی ققنوس
4.6
(16)
115,000
تومان