0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
در باب زندگی مینیمالیستی

معرفی، خرید و دانلود کتاب در باب زندگی مینیمالیستی

خداحافظ وسایل اضافه
درباره در باب زندگی مینیمالیستی

کتاب در باب زندگی مینیمالیستی

اضافی‌ها را حذف کنید تا شادتر زندگی کنید. پیام اصلی کتاب در باب زندگی مینیمالیستی همین موضوع به ظاهر ساده است. در واقعه بسیاری از انسان‌ها همواره اطراف خود را انباشته از وسایلی می‌کنند که شاید در طی سال‌ها حتی یکبار هم به سراغشان نروند. فومیو ساساکی اعتقاد دارد خداحافظی با وسایل کهنه در مرحله اول باعث نجات ذهن از آشفتگی می‌شود. نویسنده این کتاب را با الهام از فلسفه زندگی ژاپنی نوشته است. ژاپنی‌ها در بسیاری از سطح‌ها اعتقاد به کاستن از وسایل اضافی دارند. این کتاب یکی از پرفروش‎ترین کتاب‌های ژاپنی است که به هنر معماری و دیزاین ژاپنی می‌پردازد. درباب زندگی مینیمالیستی توسط شبنم سمیعیان ترجمه و سپس به وسیله انتشارات ققنوس روانه بازار شده است. کتاب مذکور به عنوان یک راهنمای عملی در تلاش است تا با ارائه راهکارهای عملی و اصولی به انسان در پیاده کردن سبک زندگی مینیمالیستی کمک کند.


درباره نویسنده

فومیو ساساکی، نویسنده جوان ژاپنی است.او در سال 1979 در توکیو متولد شد. وی در مورد زندگی خود می‌گوید: تا پیش از آشنایی با سبک زندگی مینیمالیستی زندگی پر ا حسرت و اندوه داشتم. همه چیز شلوغ و درهم بود و محیط زندگی من پر از وسایلی بود که سال تا سال به سراغ‌شان نمی‌رفتم. کتاب‌هایی که تاکنون خوانده نشده، گیتار و... همه و همه در بخش‌های مختلف زندگی من انباشته بود و من حتی جرات دور انداختن هیچ کدام را نداشتم. او اعتقاد دارد دور ریختن وسایل اضافی و نگه داشتن ضروریات وی را از زندگی آشفته و بهم ریخته گذشته‌اش دور کرده و به سمت موفقیت سوق داده است. وی در گذشته مدیر مسئول شرکت ژاپنی Wani Books بوده و در حال حاضر به عنوان بنیانگذار وبسایت Minimal & ism فعالیت دارد.


چرا باید کتاب در باب زندگی مینیمالیستی را بخوانیم؟

ساساکی زندگی مینیمالیستی ژاپنی را راه موفقیت می‌داند و در تلاش است با زبانی گیرا و جذاب ضمن ارائه آموزه‌های زندگی ژاپنی، به بیان نکات مختلف درباره معماری و در نهایت مینیمال زیستن به سبک ژاپنی‌ها را آموزش می‌دهد. او در این کتاب با بیان متواضعانه و به دور از غرور در ابتدا به زندگی خود به عنوان فردی ماکسیمال می‌پردازد و پس از فضاسازی و ایجاد ارتباط صمیمی بین خود و خواننده نکات مهمی در زمینه کاهش وسایل و چگونگی انتخاب وسایل غیرضروری می‌پردازد. کتاب صریح و الهام‌بخش است و به انسان کمک می‌کند با همه موضوعاتی که تاکنون باعث شلوغی ذهن و اندیشه‌اش شده است، مواجه شود. زندگی به عنوان یک مینیمالیست باعث می‌شود تا به موضوعی عمیق‌تر فکر کنید: آیا شادی به معنای داشتن بیشتر از هرچیزی است؟ یا شادی واقعی در لذت بردن از لحاظ و زیبایی‌های در دسترس است؟ مطالعه این کتاب به همه افرادی که به زندگی شاده علاقمند هستند، توصیه می‌شود.


در بخشی از کتاب در باب زندگی مینیمالیستی می‌خوانیم

درباره ساختار کتاب: در بخش اول کتاب نگاهی می‌اندازم به تعریف کلمه مینیمالیست و اینکه مینیمالیست بودن دقیقا چه معنایی دارد. همچنین شرح میدهم که چرا معتقدم مینیمالیست‌ها در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است. در فصل دوم این سوال را طرح می‌کنم که اصلا چرا گرد آوردن چیزهای زیاد برای ما اولویت دارد. در این فصل به عادات و علایقمان به عنوان انسان می‌پردازیم و به معنایی که داشته‌هایمان برای ما دارند. در فصل سوم چندین قانون و تکنیک برای کاستن از دارایی‌های مادی‌مان ارائه می‌دهم. من در این بخش روش‌هایی را برای دور انداختن چیزهای مختلف تدوین کرده‌ام و علاوه بر آن فهرستی برای آن گروه از مینیمالیست‌هایی تهیه دیده‌ام که می‌خواهند از شر چیزهای بیشتری خلاص شوند. در این کتاب تعریفی از مینیمالیسم ارائه داده‌ام که در دو قالب است: کاهش وسایل ضروری و دور انداختن وسایل اضافه. این موضوع باعث می‌شود تا روی چیزهایی تمرکز کنیم که واقعا برایمان مهم هستند.


برای علاقمندان به کتاب در باب زندگی مینیمالیستی

اگر شما نیز از علاقمندان به کتاب در باب زندگی مینیمالیستی هستید، مطالعه کتاب‌های زیر را به شما توصیه می‌کنیم.

·      انسان، طبیعت، طراحی بازتاب طبیعت در هنر و معماری ، فریدون فراهانی

·      معماری اندیشی، علیرضا شلویری

·      تاریخ باغ‌سازی جهان، حشمت اله متدین

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۷۲ مگابایت
تعداد صفحات
231 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۴۲:۰۰
نویسندهفومیو ساساکی
مترجمشبنم سمیعیان
ناشرگروه انتشاراتی ققنوس
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۶/۰۳
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
55,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۷۲ مگابایت
۲۳۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 19 مخاطب
5
ستاره
78 ٪
4
ستاره
15 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
13 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب مینیمالیسم رو کامل و ساده توضیح میده و نویسنده از تجربه شخصی و تاثیر این نگرش در زندگی شخصی خودش میگه که برای من خیلی جذاب بود. در ادامه کتاب از تاثیر نگرش مینمالیستی و اثرات مثبتی که روی بخش های دیگه زندگی مثل روبط شخصی، شادی درونی وحس رضایت میزاره توضیح میده. البته بخش هایی از مطالب کتاب برای افرادی که در ایران با اقتصاد بی ثبات زندگی میکنن صادق نیست .و مردم مجبور هستند به دلیل نوسانات شدید قیمتی خیلی چیزهای مصرفی رو انبار کنن اما بجز این مورد بقیش قابل اجرا هست.

5

بعضا میگن خیلی تندروی کرده نویسنده و انگار نباید هطچی داشت و اینا اماااااا اینطور نیست تاکید بر چیزهای کاربردیه نویسنده خواسته بگه نگه داشتن چیزهای غیرکاربردی یا خریدشون چقدر میتونه سرمایه، انرژی و زمان ما رو تلف کنه. کاملا منطقیه. خیلی از این کتاب خوشم اومد و بسیار پیشنهاد میکنم

5

سلام . این کتاب خیلی عالیه . ولی باید در نظر داشته باشیم نویسنده ژاپنیه و بارها زلزله را تجربه کرده . و یکی از دلیلهای مینیمالیست شدنش آماده بودن برای فرار از زلزله و از دست ندادن چیزی است . با اینحال نکات کاربردی بسبار خوبی برای من داشت .

5

از اون کتابهایی بود که انگیزه لازم رو به شخص بنده میداد که همراه خوندنش عمل هم میکردم و در عرض ٥ روز کلی پاکسازی کردم خونه مون رو؛ و مطمئنم بهترین اتفاقات در راهند، اگه ممکنه براتون لطفا بخونیدش

5

من از این کتاب خیلی خوشم امد تجربه و نگاه جدیدی را ارائه میکنه من دوسالی است شروع کرده ام حس خوبی میده توصیه میکنم کتاب را بخونید

5

به نظرم کتاب تاثیر گذاریه مخصوصا برای ما ایرانی ها که هرچیز حتی بی ارزش را بایگانی میکنیم و از آن دل نمیکنیم.

5

تو این زندگی تجمل گرایی امروز و انسان مصرف گرای معاصر خوندن این کتاب برای همه واجب هست

5

سادگی این کتابو سَبُک نشمرید ، زندگی شما بعد از خوندن این کتاب تغییر میکنه چون تفکر شمارو کامل میکنه

5

یکی از بهترین کتاب هایی هستش که خوندم. اگر میخواهید زندگی بهتری داشته باشید این کتب عالیه

5

خیلی خوب کاربردی و بدرد بخور هر آن چیزی که برای مینیمالیست شدن لازمه تو این کتاب هست

نمایش 3 نقد دیگر
4.7
(19)
72,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
در باب زندگی مینیمالیستی
در باب زندگی مینیمالیستی
خداحافظ وسایل اضافه

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
در باب زندگی مینیمالیستی
در باب زندگی مینیمالیستی
خداحافظ وسایل اضافه
گروه انتشاراتی ققنوس
4.7
(19)
72,000
تومان