0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اوج گیری
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب اوج گیری

قواعد سه گانۀ تفکر استراتژیک پیشرفته‮‬ ‫
نویسنده:
ریچ هورواث
درباره اوج گیری

مدیریت در دنیای جدید معنای تازه‌ای پیدا کرده است. اوج گیری از همین موضوع صحبت می‌کند. این روزها برای تبدیل‌شدن به یک مدیر خوب لازم است از مدیریت استراتژیک استفاده کنید. این مهارتی است که هر مدیری به آن نیاز دارد. چارچوبی که می‌تواند تغییرات زیادی ایجاد کند و باعث شود از منابع بیشترین و بهترین بهره را ببرید. کتاب‌های زیادی در این حوزه نوشته شده‌اند که اغلب دیدگاهی کلی دارند و تلاش می‌کنند سازمان‌ها را به تفکر استراتژیک مجهز کنند؛ اما کتاب اوج‌گیری تفاوت‌های مهمی دارد.

«evaluate: the three diciplines of advanced strategic thinking» اولین‌بار سال ۲۰۱۴ منتشر شد و سعی کرد ابزارهایی را برای تحول در اختیار مدیران اجرایی بگذارد. این کتاب پر از تکنیک‌های عملی است که به یک مدیر کمک می‌کند به یک رهبر واقعی تبدیل شود و کنترل امور را بدون ازبین‌بردن خلاقیت و نوآوری به دست بگیرد. سرانجام به‌کارگیری چنین تفکری می‌تواند سودآوری هرچه بیشتر برای سازمان و همچنین کارمندانی راضی باشد. سه رشته‌ی تفکر استراتژیک مطالب زیرند:

  1. ترکیب بینش‌ها برای ایجاد یک مدل کسب‌وکار نوآورانه
  2. ایجاد یک سیستم استراتژیک برای دستیابی به مزیت رقابتی
  3. هدایت دیگران به تفکر و عمل استراتژیک برای اجرای استراتژي

هورواث تلاش کرده است تمام این مراحل با زبانی ساده توضیح دهد و نقشه‌ای پیش روی کاربر بگذارد که او را به‌سوی اهدافش پیش ببرد. نویسنده از چالش‌های تفکر استراتژیک حرف می‌زند و در ادامه راه‌حل‌های کاربردی را پیش روی کاربر می‌گذارد.

کتاب اوج گیری یکی از پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز است و در سال ۲۰۱۸ به‌عنوان بهترین کتاب استراتژی از سوی بنیاد AXIOM شناخته شد. این کتاب در ایران هم طرفداران خودش را دارد. انتشارات تخصصی آریانا قلم این کتاب را با ترجمه‌ی بابک وطن‌دوست و نادر سیدکلالی با عنوان کامل «اوج‌گیری، قاعد سه‌گانه‌ی تفکر استراتژیک پیشرفته» در بازار کتاب ایران عرضه کرده است. همچنین می‌توانید نسخه الکترونیک این ترجمه را در همین صفحه و در دسته‌بندی کتاب‌های مدیریت استراتژيک بخوانید

ریچ هورواث کیست؟

Rich Howarth که بیشتر به‌عنوان یک نویسنده شناخته می‌شود مدیرعامل و مؤسس، موسسه‌ی تفکر استراتژیک است. در این مؤسسه تاکنون بیشتر از صدهزار مدیر آموزش‌دیده‌اند و از طریق کارگاه‌ها و سخنرانی‌های آنلاین و آفلاین از این مهارت‌ها استفاده کرده‌اند. هورواث چندین کتاب در کارنامه خود دارد و به‌عنوان یکی از نویسندگان پرفروش نیویورک‌تایمز و وال‌استریت ژورنال شناخته می‌شود. «استراتژي بری شما»، «شیرجه عمیق»، «هوای مجسمه‌سازی: راهنمای اجرایی برای شکل‌دادن به استراتژي» و «استفاده از تفکر استراتژیک برای شکت دادن استراتژي بد و نجات برنامه شما» تعدادی از کتاب‌های او هستند.

چه کسانی کتاب اوج‌گیری را بخوانند؟

اوج‌گیری یک کتاب معمولی نیست، کتابی است که مهم‌ترین مفاهیم مدیریتی در دنیای امروز را در خود جای‌داده است و به کمک آن می‌توانید شرایط را در اطراف خود تغییر دهید. با خواندن این کتاب می‌توانید شکل تفکر روزانه‌ی خود را به تفکر استراتژيک تغییر دهید و بهتر در زندگی گام بردارید، نوآوری را به زندگی خود بیاورید، رهبر بهتری باشید و جهت‌گیری‌ها را در راستای استراتژی‌های مشخص انجام دهید و در نهایت یک مزیت رقابتی و سودآوری داشته باشید. تمام این مزایا در اختیار هرکسی است که این کتاب را بخواند. در حقیقت اوج‌گیری برای مدیران کسب‌وکارها نوشته شده است؛ اما تمام کارمندان و البته تمام کسانی که می‌خواهند فعالیت روزانه خود را به‌صورت بهینه انجام دهند می‌توانند به سراغ این کتاب جالب بروند و از آموزش‌هایش بهره بگیرند. اگر شما هم از علاقه‌مندان به مباحث مدیریت استراتژیک هستید این کتاب یک انتخاب عالی برای شماست. می‌توانید اوج گیری را به آن‌هایی که فکر می‌کنید به قدم‌هایی بزرگتر در زندگی نیاز دارند هم هدیه دهید.

در بخشی از کتاب اوج گیری می‌خوانیم

تعریقی کامل از استراتژی می‌تواند به این صورت باشد: تخصص هوشمندانه‌ی منابع محدود، از طریق سیستم منحصربه‌فردی از فعالیت‌ها به‌منظور دستیابی به عملکرد برتر در مقایسه با رقبا در خدمت‌رسانی به مشتریان. مایع شامل زمان، استعداد و سرمایه می‌شوند. درصورتی‌که استراتژی حول فعالیت‌های مختلفی بنا شود که متفاوت با فعالیت‌های رقیبان است یا به نحوی انجام گیرد که متفاوت با رقیبان باشد، نگاه فرصتی برای دستیابی به موفقیت پایدار مهیا می‌شود.  برای شرکت‌هایی که در بازارهای بالغ به رقابت می‌پردازند، فعالیت‌هایی مانند فروش مستقیم، تولید و مدیریت زنجیر‌ه‌ی تأمین احتمالاً در کل صنعت مشابه یکدیگر می‌باشند. درهرحال، یافتن راه‌های منحصربه‌فرد برای انجام این فعالیت‌ها، بستری برای خلق ارزش جدید برای مشتریان است. درحالی‌که شبکه‌های دیجیتال برای کاریابی از مدت‌ها قبل وجود داشتند، لینکدین توانست یک شبکه‌ی حرفه‌ای مجازی ایجاد کند که تبدیل به یک مرکز محتوا نیز شده است. اکنون لینکدین به منظورم فراهم‌آوردن ارزش جدید و تقریباً برای ۲۵۰ میلیون کاربر خود، از یک و نیم‌میلیون انتشار دهند، محتوا دریافت می‌نماید‌. آن‌ها فعالیتی متداول - پشتیبانی از جستجوهای شغلی - را گرفتند، روش‌های متفاوتی را برای انجام آن خلق کردند و برای مشتریان خود، لایه‌های جدیدی از ارزش را به آن افزودند.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۷۷ مگابایت
تعداد صفحات
240 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۰۰:۰۰
نویسندهریچ هورواث
مترجم بابک وطن دوست
مترجم دومنادر کلالی
ناشرانتشارات آریانا قلم
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۳/۱۱
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
69,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۷۷ مگابایت
۲۴۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

چرا دانلود نمیشه؟ پول پرداخت شد

5

عالیه

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀

عالی

4.3
(7)
64,000
٪30
44,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اوج گیری
٪30
اوج گیری
قواعد سه گانۀ تفکر استراتژیک پیشرفته‮‬ ‫
انتشارات آریانا قلم
4.3
(7)
64,000
٪30
44,800
تومان
با کد zibal این کتاب را با ۴٠٪ تخفیف دریافت کنید.