0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مسیر شغلی

معرفی، خرید و دانلود کتاب مسیر شغلی

خودشناسی، فرصت شناسی، مهارت افزایی، اقدام
درباره مسیر شغلی

رضایت شغلی و داشتن شغل دل‌خواه، یکی از پیش‌شرط‌های لازم برای موفق شدن است. کتاب مسیر شغلی برای این نوشته شده که شما را در جهت پیدا کردن شغل مناسب راهنمایی کند. با مطالعه این اثر می‌توانید درک درستی از جایگاه فعلی‌تان به‌دست آورید و برای رسیدن به جایگاه مورد علاقه، برنامه‌ریزی کنید. داشتن یک شغل متناسب با روحیه‌تان بسیار مهم است و بهتر است هرزگاهی، به جایگاهی که در آن قرار دارید نگاهی بیندازید و ببینید دوستش دارید یا نه. این کتاب را تیموتی باتلر و جیمز والدروپ نوشته‌اند و انتشارات آریانا قلم آن را منتشر کرده است.

ارزیابی کردن مسیری که در آن قرار دارید بسیار مهم است. قرار نیست بعد از انتخاب یک شغل و قرار گرفتن در آن، خودتان را از ارزیابی محروم کنید. این کار می‌تواند به شما کمک کند تا برای جایگاهی که خواهانش هستید، بیشتر تلاش کنید و قاطعانه‌تر تصمیم بگیرید. نیروهای انسانی‌ای که مدام در حال ارزیابی خودشان هستند و برای پیشرفت شخصی تلاش می‌کنند، نه تنها باعث ایجاد تغییر در مسیر زندگی خود می‌شوند؛‌ بلکه برای سازمان‌ها نیز بسیار مفید هستند و به پیشرفت آن کمک می‌کنند.

این کتاب به شما جسارت تغییر را می‌دهد. درست است که تغییر دادن مسیر شغلی به نظر سخت می‌رسد؛ اما با استفاده از تکنیک‌های این کتاب می‌توانید به سمت تغییر دل‌خواه‌تان پیش روید. اگر خواهان شرکتی هستید که در بازار رقابتی امروز پیش‌رو باشد، باید به نیروهای انسانی خود بها دهید و آن‌ها را به کسب مهارت‌های جدید و ایجاد تغییر هدایت کنید. خیلی مهم است که بدانید چه مهارت‌هایی دارید، اکنون چقدر به آن‌ها نزدیک هستید و چگونه می‌توانید آن‌ها را تقویت کنید. حتی اگر مدیر یک شرکت بزرگ باشید، باز هم نباید از تغییر و ارزیابی غافل شوید؛ چرا که این رمز پیروزی شماست.

استراتژی‌های مفید این کتاب به شما کمک می‌کند تا با توانایی بیشتر به ارزش‌آفرینی ادامه دهید. شما همیشه برای اصطلاح کردن خودتان فرصت دارید و می‌توانید هر زمان که دوست داشتید، مسیر خود را تغییر دهید.

کتاب مسیر شغلی یکی از بهترین کتاب‌های انگیزشی و موفقیت است که لحن بسیار دوستانه و صمیمانه‌ای دارد. این کتاب توسط «افشین صمصامی» و «مجید کرمی» به فارسی برگردانده شده است. شما می‌توانید نسخه الکترونیکی این کتاب را از وب‌سایت یا اپلیکیشن فیدیبو خریداری کنید.

درباره تیموتی باتلر و جیمز والدروپ

دکتر جیمز والدروپ و تیموتی باتلر دو همکار موفق در زمینه کسب‌وکار هستند که در دانشکده هاروارد با یک‌دیگر کار می‌کنند. این دو نفر به‌عنوان مشاورهای شغلی، استراتژی‌های کاربردی بسیاری را ارائه کرده‌اند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید در مسیر شغلی خود حرفه‌ای ظاهر شوید. آن‌ها هم‌چنین مسائل مهمی را در حوزه مدیریت، حفظ استعدادها و اثربخشی فردی مطرح کرده‌اند که می‌تواند راه‌گشای مدیران باشد. از جمله آثار دیگر این دو نفر می‌توان به  سه کتاب با نام‌های «رهاسازی خود: چگونه در بن‌بست‌ها دریچه‌ای جدید بیابیم»، «موفقیت کامل: تغییر دوازده الگوی رفتاری که مانع از ترقی شما هستند» و «کشف آینده شغلی خود» اشاره کرد.

کتاب مسیر شغلی برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر یکی از بهترین کتاب‌های مدیریت و توسعه فردی است که هم به مدیران و هم کارکنان یاد می‌دهد که چگونه مسیر شغلی خود را ارزیابی کنند. این کتاب برای علاقه‌مندان به آثار موفقیت نیز مناسب است و علاوه‌بر آن، یک کتاب خوب برای کسانی محسوب می‌شود که در ابتدای انتخاب شغل قرار دارند.

این کتاب چگونه به شما کمک می‌کند؟

با مطالعه این اثر می‌توانید خودتان را ارزیابی کنید، به نقاط قوت و ضعف خود پی ببرید و برای رسیدن به آن‌چه خواهانش هستید، تلاش کنید. کتاب مسیر شغلی یک کتاب فوق‌العاده برای افرادی است که به‌دنبال ایجاد تغییر هستند و دوست دارند به مهارت‌های بیشتری مجهز شوند.

بخشی از کتاب

شناخت بالاترین مهارت‌های خود

زمانی که شروع به بررسی فرصت‌های رشد شغلی‌تان می‌کنید، باید بدانید سازمان‌تان به چه مهارت‌هایی نیاز دارد. در این‌صورت می‌توانید بفهمید تا چه حدی این فرصت‌ها به شما اجازه می‌دهند یک یا چند کار زیر را انجامدهید:

  • استفاده از مهارت‌هایی که هم‌ اکنون کاملا به آن تسلط دارید
  •  توسعه مهارت‌هایی که در آن متوسط هستید، اما مایلید آن‌ها را رشد دهید
  • کسب مهارت‌های کاملا جدید

البته نخستین قدم این است که از مهارت‌های فعلی‌تان استفاده کنید و ببینید در کدام یک از همه ماهرتر هستید. راه‌های زیادی برای انجام اين کار وجود دارد. برای مثال می‌توانید ابزارهای رسمی ارزیابی، چک‌لیست‌ها و تمریناتی نظیر آنچه در بخش ابزارها و راهنماها ارائه شده است را به کار گیرید. می‌توانید از افراد، خانواده، دوستان و همکاران‌تان بخواهید در مورد توانایی‌های شما نظر دهند. می‌توانید نظر یک مشاور شغلی را نیز جویا شوید.

درارزیابی مهارت‌های خود بسیارمهم است که مهارت‌های قابل‌انتقال خود یعنی مهارت‌هایی که در تمام حوزه‌های کاری قابل به کارگیری و اررشمند هستند را شناسایی نمایید. این مهارت‌ها شامل قدرت نگارش، انگیزش دیگران، طبقه‌بندی داده‌ها و تفسیر اطلاعات می‌شوند. اما لزوم شناخت مهارت‌های قابل‌انتقال در چیست؟ کسب این اطلاعات موجب می‌شود تا فرصت‌های کاری جذاب مورد انتخاب شما شامل تمام فرصت‌هایی شود که این مهارت‌های قابل انتقال در آن‌ها کاربرد دارند.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۳ مگابایت
تعداد صفحات
92 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۰۴:۰۰
نویسندهجیمز والدروپ
نویسنده دومتیموتی باتلر
ناشرانتشارات آریانا قلم
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
23,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۳ مگابایت
۹۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
33 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4
خوش‌خوان 🪶
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

کتاب خوبی است اشکال تایپی و غلط املای ندارد ترجمه خوب است. متاسفانه برخی کتاب از جمله این کتاب برخی مطالب قدیمی دارند. اما خواندن ان برای نسل زد پیشنهاد می شود. باید کتابی چاپ شود که نیاز بازار یعنی چگونه افراد جویای کار موفق به استخدام شوند- چون تمام کتاب های موجود نحوه استخدام شدن را می گویند. کتابی نیست کمک کند که چگونه در مصاحبه موفق شویم. یا چگونه متوجه بشویم مدیرعامل یک شرکت مناسب همکاری هست،یا خیر.

1

کتاب برای نگاه خیلی سطحی بد نیست مطالب عمق ندارن و باتوجه به زمان نشر کتاب عمده مطالب قدیمی و بلااستفاده ان

3.8
(4)
28,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مسیر شغلی
مسیر شغلی
خودشناسی، فرصت شناسی، مهارت افزایی، اقدام
انتشارات آریانا قلم
3.8
(4)
28,000
تومان
با کد zibal این کتاب را با ۴٠٪ تخفیف دریافت کنید.