0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
استراتژی خوب، استراتژی بد
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب استراتژی خوب، استراتژی بد

درباره استراتژی خوب، استراتژی بد

کتاب «استراتژی خوب، استراتژی بد» اثری با دیدی عمیق و کاربردی است که در باب چگونگی ساخته و پرداخته کردن استراتژی‌ها و شناخت روش‌های مختلف خوب و بد، در وضعیت‌ها و شرایط مختلف به خوبی نوشته شده و از قلم یک استاد موثر و کهنه‌کار مدیریت، «ریچارد روملت» برآمده است. این کتاب حاصل یک عمر تجربه و دانش روملت است که در آن کوشیده با زبانی ساده، خوانندگان را از اهمیت موضوع مطلع کند. این کتاب با نام اصلی « Good Strategy/Bad Strategy: The Difference and Why it Matters » از سوی انتشارات کرآون بیزنس در سال ۲۰۱۱ منتشر شد و به سرعت جایش را به عنوان اثری بین‌المللی و پر خواننده در میان کتاب‌های استراتژی و موفقیت باز کرد.

این کتاب روملت چندین بار به فارسی ترجمه شده و به تجدید چاپ نیز رسیده است. نسخه‌ی حاضر حاصل تلاش و قلم بابک وطن‌دوست است، سال ۱۳۹۷ در ۳۹۴ صفحه به بازار نشر کشور عرضه شده است. نسخه‌ی الکترونیکی این کتاب نیز برای علاقه‌مندان تهیه شده است که فدیبو آن را در بخش کتاب‌های مدیریت، بازاریابی و فروش در دسترس قرار داده است.

درباره‌ی ریچارد روملت

 ریچارد پست روملت (Richard Post Rumelt) استاد بازنشسته‌ی مدیریت و نویسنده‌ آمریکایی است. وی همکنون ۸۱ ساله است و با این حال همچنان در زمینه‌ی نوشتن و کارهایی مرتبط با تخصص‌اش فعالیت دارد. وی در ابتدا رشته‌ی مهندسی الکترونیک می‌خواند و در دانشگاه مشهور کالیفرنیا در برکلی مشغول به تحصیل بود تا کارشناسی ارشد تحصیل کرد و سپس به آزمایشگاه پیشران جت ناسا در کلتک پیوست. اما به سبب علاقه به مسائل مدیریت و تجارت به دانشکده‌ی تجارت دانشگاه هاروارد پیوست دکتری خود را دریافت کرد. تا نیمه‌ی دهه‌ی هفتاد در هاروارد استادیار بود و سپس به عنوان استاد تمام به دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس پیوست. وی مدت‌ها، ریاست دپارتمان مدیریت این دانشگاه و صاحب کرسی استادی هری و السا کونین بود. وی از نظریه‌ی پردازان مدیریت استراتژیک می‌دانند. وی نویسنده‌ی پر کاری در زمینه‌ی مقالات تخصصی و عمومی است هم چنین چند کتاب از جمله اثر حاضر نوشته است. برخی دیگر آثار وی عبارت‌اند از:

  • معما: چطور رهبران به استراتژیست‌ها تبدیل می‌شوند؟
  • خطرات استراتژی بد.

دو دلیل که باید کتاب استراتژی خوب، استراتژی بد را بخوانیم؟

  • مدیریت و راهبرد اهداف بر پایه‌ی استراتژی‌ها،‌ راهکاری است که به طور طبیعی و ناخودآگاه هر کسی آن را به کار می‌برد ولی نکته‌ی مهم آن است که بتوان خودآگاهانه و با شناخت روش‌های خوب آن‌ها را به کار برد. این امر محتاج آموختن این موضوعات است که این کتاب منبع بسیار مناسبی برای این امر به حساب می‌آید.
  • خواندن کتاب متخصصان نه فقط اطمینان‌بخش است، بلکه موجب می‌شود تا افراد با ادبیات صحیح موضوع از منظر درستی آشنا شوند. همین موضوع، برای پیش‌برد کار به صورت علمی و ارتباط صحیح با  متخصصان هر امری، در لحظات مهم، ضرورت دارد. چرا که سهولت و سرعت کار از این چنین وضعیت و شرایطی برمی‌آید. این کتاب نیز حاصل تفکر و تجربه‌های متخصصی دانشگاهی است و نباید به سادگی از آن گذشت.

در قسمتی از کتاب استراتژی خوب، استراتژی بد می‌خوانیم

نباید به سادگی به رتبه و درجه‌ی فرد تصمیم‌گیرنده توجه کنید، واژه‌ی «استراتژی» در عوض باید به معنای پاسخی منسجم به چالشی مهم باشد، استراتژی بر خلاف تصمیم یا هدفی خوداتکا، مجموعه‌ای است منسجم از تحلیل‌ها، مفاهیم، سیاست‌ها استدلال‌ها و اقداماتی که به چالشی سنگین پاسخ می‌دهند. بسیاری از افراد چنین می‌پندارند که استراتژی جهت‌گیری کلی و تصویری کلان است که فارغ از هر گونه اقدام خاصی است اما در صورتی که استراتژی را به صورت مفاهیمی گسترده تعریف نماییم، اقدام از قلم می‌افتد و شکافی وسیع بین «استراتژی» و «اجرا» ایجاد می‌شود. اگر پذیرای این شکاف باشیم، بیشتر استراتژی‌ها درجا می‌زنند و این در واقع رایج‌ترین شکایتی است که درباره ی استراتژی وجود دارد، روزی از یکی از افراد اجرایی ارشد چیزی شنیدم که پیشتر نیز از خیلی‌ها شنیده بودم حرف او این بود که ما فرآیند پیشرفته‌ای برای تدوین استراتژی داریم، اما با مشکل عظیم اجرا مواجه هستیم در برآورده نمودن اهدافی که برای خود تعیین کرده‌ایم، تقریباً همیشه شکست می‌خوریم اگر بحث من را دنبال کرده باشید دلیل این شکایت را متوجه می‌شوید استراتژی، خوب شامل مجموعه‌ای از اقدامات منسجم است این اقدامات جزئیات پیاده سازی نیستند؛ بلکه قدرتهای موجود در استراتژی هستند استراتژی‌ای که در تعریف چندین اقدام فوري معقول و شدنی شکست بخورد، عنصری حیاتی را از دست می‌دهد.

سه پیشنهاد برای خوانندگان کتاب استراتژی خوب، استراتژی بد

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۶۷ مگابایت
تعداد صفحات
394 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۰۸:۰۰
نویسندهریچارد روملت
مترجم بابک وطن دوست
ناشرانتشارات آریانا قلم
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Good strategy, Bad strategy : the difference and why it matters
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۲/۱۸
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
138,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۶۷ مگابایت
۳۹۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 7 مخاطب
5
ستاره
42 ٪
4
ستاره
28 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
14 ٪
1
ستاره
14 ٪
3.7
(7)
87,000
٪40
52,200
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
استراتژی خوب، استراتژی بد
٪40
استراتژی خوب، استراتژی بد
ریچارد روملت
انتشارات آریانا قلم
3.7
(7)
87,000
٪40
52,200
تومان