0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
راهنمای کدگذاری برای پژوهشگران کیفی

معرفی، خرید و دانلود کتاب راهنمای کدگذاری برای پژوهشگران کیفی

نویسنده:
جانی سالدنا
درباره راهنمای کدگذاری برای پژوهشگران کیفی

کتاب راهنمای کدگذاری برای پژوهشگران کیفی

کتاب راهنمای کدگذاری برای پژوهشگران کیفی نوشته جانی سالدنا یک منبع مهم و معتبر در زمینه تحقیقات کیفی است. این کتاب به تفصیل به مباحث مربوط به کدگذاری داده‌ها در پژوهش‌های کیفی پرداخته و ابزارها و تکنیک‌هایی را ارائه می‌دهد که پژوهشگران می‌توانند از آنها برای تحلیل داده‌های کیفی خود استفاده کنند. کتاب راهنمای کدگذاری برای پژوهشگران کیفی به عنوان یک راهنمای جامع و عملی برای تحقیق‌کنندگان در زمینه‌های مختلف اجتماعی، روان‌شناختی، آموزشی، و سایر حوزه‌های تحقیقات کیفی توصیه می‌شود. موضوع اصلی این کتاب تحلیل و کدگذاری داده‌های کیفی است. این کتاب به پژوهش‌های کیفی در زمینه‌های مختلف، از جمله علوم اجتماعی، روان‌شناسی، تربیتی، مدیریت، و سایر حوزه‌ها، می‌پردازد و به پژوهشگران نشان می‌دهد چگونه داده‌های کیفی را جمع‌آوری، تحلیل و تفسیر کنند.

کتاب راهنمای کد گذاری برای پژوهشگران کیفی به طور اختصاصی بر کدها و کدگذاری، و چگونگی ایفای نقش آن‌ها در فرآیندهای تحلیل یافته‌های کیفی تمرکز می‌کند. این کتاب برای تازه‌واردان به عرصه پژوهش‌های کیفی، منظومه‌ای از روش‌های کدگذاری را به شکلی عمومی عرضه می‌کند. تازه‌واردان می‌توانند دانش تکمیلی و بحث‌های مفصل‌تر درباره این روش‌ها را در اکثر ارجاع داده شده بیابند.


پیام اصلی کتاب راهنمای کدگذاری برای پژوهشگران کیفی چیست

پیام اصلی کتاب راهنمای کدگذاری برای پژوهشگران کیفی این است که کدگذاری داده‌های کیفی یک فرآیند اساسی در تحقیقات کیفی است که به پژوهشگران کمک می‌کند تا الگوها و مفاهیم مهم را در داده‌های خود تشخیص دهند. این کتاب تکنیک‌ها و روش‌های مختلف کدگذاری را با استفاده از مثال‌های عملی و تمرین‌ها به تحقیق‌کنندگان آموزش می‌دهد.

هدف جانی سالدنا از نوشتن این کتاب ارتقاء توانمندی‌های پژوهشگران در تحلیل داده‌های کیفی و بهبود کیفیت تحقیقات کیفی است. او به عنوان یک متخصص در زمینه پژوهش‌های کیفی و کدگذاری داده‌ها، تجربیات و دانش خود را در این کتاب به اشتراک گذاشته تا دسترسی به ابزارها و روش‌های مؤثرتری برای تحلیل داده‌های کیفی فراهم کند.


آشنایی با جانی سالدنا نویسنده کتاب راهنمای کدگذاری برای پژوهشگران کیفی

جانی سالدنا یک پژوهشگر برجسته در حوزه تحقیقات کیفی و کدگذاری داده‌ها است. او دارای تجربه‌های گسترده در انجام پژوهش‌های کیفی در زمینه‌های مختلف اجتماعی و علوم رفتاری می‌باشد و به عنوان مشاور و مربی در دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی معتبر فعالیت می‌کند.

تعدادی از کتاب‌های جانی سالدنا:

·      تحقیقات کیفی در علوم اجتماعی و علوم رفتاری: راهنمایی جامع

·      تحلیل محتوا: روش‌ها و رویکردها در تحقیقات کیفی

·      کیفیت در تحقیقات کیفی: راهنمایی برای پژوهشگران

·      راهنمای تجزیه و تحلیل داده‌های کیفی در SPSS

·      راهنمای تحقیق کیفی با استفاده از NVivo


چرا باید کتاب راهنمای کدگذاری برای پژوهشگران کیفی را بخوانیم

خواندن کتاب راهنمای کدگذاری برای پژوهشگران کیفی مفید و ضروری است زیرا این کتاب به پژوهشگران کمک می‌کند تا مهارت‌های کدگذاری داده‌های کیفی را از مبتدی تا پیشرفته بهبود دهند. این کتاب به توضیحات عملی و مثال‌های واقعی می‌پردازد که باعث می‌شود تحلیل داده‌های کیفی به شیوه‌ای کارآمد و دقیق انجام شود. به علاوه، از آنجا که تحقیقات کیفی در بسیاری از زمینه‌های علوم اجتماعی و روان‌شناسی مورد استفاده قرار می‌گیرد، این کتاب به تحقیق‌کنندگان این حوزه‌ها ابزارهای مفیدی را ارائه می‌دهد تا تحلیل‌های کیفی خود را بهبود ببخشند و تحقیقات خود را تقویت کنند. از این رو، این کتاب به عنوان یک منبع اساسی برای افرادی که به تحقیقات کیفی علاقه دارند یا در این زمینه کار می‌کنند، بسیار مفید است.


در بخشی از کتاب راهنمای کدگذاری برای پژوهشگران کیفی می‌خوانیم

 تشریح سه روش کدگذاری (کدگذاری فرعی، کدگذاری علی و کدگذاری آزاد؟ مطالب غنايافته ای در بحث های تحلیلی؛ یک فصل جدید که فرایند گذار تحلیلی از دور اول به دور دوم کدگذاری در آن تشریح می شود؛ معرفی و تشریح روش هایی تازه برای تحلیل و نگارش پس از دور دوم کدگذاری؛ فهرستی تشریحی از ۳۲ روش کدگذاری. همچنین، منابع، تشریح روش های کدگذاری، نرم افزارهای تحلیل رایانه ای دادهپهای کیفی و بخش های مربوط به تحلیل داده های دیداری و رسانه ای به  روز شده؛ مثال های کدگذاری عاطفی تغییر یافته و معیارهای ارائه شده در ویراست نخست، برای انتخاب مناسب ترین روش / روش های کدگذاری برای پژوهش نیز بسط داده و نمودارهای تازه ای به متن افزوده شده است.


پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب راهنمای کدگذاری برای پژوهشگران کیفی

·      کتاب تحلیل داده های کیفی با استفاده از نرم افزار Atlas.ti

·      کتاب نابرابری اجتماعی

·      کتاب نهادگرایی و جهانی شدن

 

 



دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
17.۷۸ مگابایت
تعداد صفحات
438 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۴:۳۶:۰۰
نویسندهجانی سالدنا
مترجمعبدالله گیویان
ناشرانتشارات علمی و فرهنگی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The coding manual for qualitative researchers
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۲/۲۰
قیمت ارزی
13 دلار
قیمت چاپی
74,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۱۷.۷۸ مگابایت
۴۳۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.3
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
33 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
33 ٪
2
ستاره
33 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

فونت کتاب خیلی ریزه

3.3
(3)
132,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
راهنمای کدگذاری برای پژوهشگران کیفی
راهنمای کدگذاری برای پژوهشگران کیفی
جانی سالدنا
انتشارات علمی و فرهنگی
3.3
(3)
132,000
تومان