0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا  پنج

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا پنج

(نو ارسطویی ها: اسپینوزا و لایب نیتس)
نویسنده:
لارنس کهون
درباره فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا پنج

نقد و بررسی فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا پنج


فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا پنج نوشته لارنس کهون دغدغه‌های کنونی انسان را بازگو کرده و به شکلی جذاب، فلسفه مدرن از قرن هفدهم تا به امروز را مورد بررسی قرار می‌دهد. پروفسور لارنس کهون، دانش بسیار بالایی از فلسفه داشته و از دیدی جدید به مسائل می‌نگرد. این کتاب در واقع بخش پنجم از یک مجموعه شش جلدی است که به طور کامل مسائل مرتبط با فلسفه را بیان می‌کند. اگر شما هم به خواندن کتاب‌های فلسفی علاقه دارید حتما به دسته‌بندی نظریه‌ها و مکاتب فلسفی سر بزنید.

فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا، تغییرات فکری و فلسفی جامعه را پس از انقلاب صنعتی بیان می‌کند. از قرن هفدهم فیلسوفان بزرگی نظیر رنه دکارت نظریات خود را در مورد فلسفه بیان کرده و فلسفه مدرن را شکل دادند. فلسفه مدرن تا اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 ادامه پیدا کرد و امروزه هم طرفداران زیادی دارد. فلسفه مدرن بیش از هر چیزی به انسان گرایی تکیه دارد. اصطلاحاتی نظیر نوع دوستی و مسائل مرتبط با انسان از این قرن رایج شد که کاملا مخالف باور مردم در قرن‌های گذشته بود.

در قرن‌های قبل اغلب جامعه باور داشتند که انسان گناهکار و بدبخت است و همیشه باید در تلاش باشد از شر گناهانش خلاص شود. این تفکر احساس ناامیدی و گناهکاری عجیبی در انسان ایجاد می‌کرد اما با روی کار آمدن فلسفه مدرن، انسان‌ها ارزش بیشتری برای خود قائل شدند. در انسان گرایی باید باور کرد که همه چیز دنیا در خدمت انسان است. در کتاب فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا گفتارهای لارنس، استاد معاصر فلسفه بازگو می‌شود. بیان کتاب واضح و ساده بوده تا هر خواننده‌ای توانایی درک نظریات را داشته باشد.

 محتوای کتاب فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا پنج

فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا پنج به بررسی نظریات طرفداران فلسفه ارسطویی می‌پردازد و مجموعه‌ای ارزشمند از متون مرتبط با مدرنیسم و پست‌مدرنیسم است. گوتفرید ویلهلم لایبنیتس و باروخ اسپینوزا از جمله فیلسوفان شناخته شده هستند که دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به خدا و نظم جهان داشتند.

در بخش پنجم فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا توضیح داده می‌شود که فیلسوفان قرن 17 و 18 چه نظریاتی در مورد انسجام جهان و رابطه انسان با خدا دارند. کتاب به شکلی نوشته شده که مطالعه آن خسته کننده نباشد و بتوان پس از مطالعه، به درک کلی نسبت به تغییرات فلسفه در طی چندین قرن رسید. در فلسفه مدرن و انسان گرایی مفاهیمی نظیر اصالت علم، ماده‌گرایی، حذف الهیات از فلسفه و شک‌گرایی در اولویت هستند که در این کتاب به طور کامل به آن‌ها پرداخته شده است.

درباره لارنس کهون

لارنس کهون استاد فلسفه‌ دانشگاه هالی کراس در ایالت ماساچوست امریکا بوده که دارای دکتری فلسفه است و دانش خود در مورد فلسفه مدرن با دانشجویانش به اشتراک می‌گذارد. فلسفه مدرن از دکارت دارای شش جلد است که به طور کامل مباحث فلسفه مدرن را مطرح کرده و به سوالات خوانندگان پاسخ می‌دهد. از جمله بهترین آثار لارنس می‌توان به کتاب‌های زیر اشاره کرد:

·      معضل مدرنیته (1988)

·       غایات فلسفه (1995)

·      کتاب فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا

خواندن فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا پنج به چه افرادی توصیه می‌شود؟

فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا (From Modernism to Postmodernism) پنج برای تمام افراد علاقمند به فلسفه جذاب خواهد بود. چه دانشجوی فلسفه باشید و چه بخواهید اطلاعات بیشتری در مورد فلسفه کسب کنید، مطالعه این مجموعه کمک زیادی به شما خواهد کرد. علاوه بر آن ممکن است با مطالعه کتاب‌های فلسفی دیگر سوالاتی در ذهن شما شکل گیرد که پاسخ آن را در این مجموعه پیدا کنید.

در بخشی از کتاب صوتی فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا پنج می‌شنویم

توی این جلسه نگاهی می‌اندازیم به دوتا متافیزیک‌دان دیگه که هر دو در انقلاب علمی نقش داشتند و می‌خواستند دیدگاه تازه خودشون رو جایگزین متافیزیک دکارتی-لاکی بکنند. بحث رو با اسپینوزا شروع می‌کنیم و بعد از اون به لایب نیتس می‌رسیم …

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا پنج نوشته لارنس کهون

اگر به کتاب‌ نظریه‌ها و مکاتب فلسفی علاقمند هستید در ادامه همراه ما باشید تا چند اثر جذاب در مورد فلسفه و نظریات را به شما معرفی کنیم.

·      چنین گفت زرتشت نوشته فردریش نیچه

·      درباره معنی زندگی نوشته ویل دورانت

·      غروب بت ها نوشته نیچه

·      ماجراهای جاودان در فلسفه نوشته هنری توماس و دانالی توماس


شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
45.۷۱ مگابایت
مدت زمان
۳۳:۱۴
نویسندهلارنس کهون
مترجمکاوه بهبهانی
راویرضا آفتابی
ناشرواوخوان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۲/۰۳
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۵.۷۱ مگابایت
۳۳:۱۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.3
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
33 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
33 ٪
2
ستاره
33 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

یک متن نسبتا کوتاه که اگر با تمرکز دوچندان و بالا شنیده یا خونده بشه، بازدهی بواقع ده‌چندان داره! بی‌اندازه جامع و کامل به نسبت حجمش. فقط توصیه من اینه نباید توی ماشین و شرایط تمرکز پایین شنیده بشه! بخش مربوط به لایبنیتس و تفسیرش از زمان و مکان در زمان تقریبا معاصر با نیوتن و درعین حال، قرابتش با مفهوم نسبیت زمانی شگفت‌انگیزه ???

2

متوسط ولی مفید هست

3.3
(3)
44,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا  پنج
فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا پنج
(نو ارسطویی ها: اسپینوزا و لایب نیتس)
واوخوان
3.3
(3)
44,500
تومان