0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سنجش خرد ناب

معرفی، خرید و دانلود کتاب سنجش خرد ناب

درباره سنجش خرد ناب

کتاب سنجش خرد ناب نوشته ایمانوئل کانت اولین کتاب از سه‌گانه کتاب فلسفه انتقادی او، یک اثر بسیار مهم در تاریخ فلسفه و متافیزیک است که در سال ۱۷۸۱ منتشر شد. این کتاب مهم‌ترین اثر کانت به شمار می‌آید و در آن به بررسی و تجزیه و تحلیل ویژگی‌های عقل و توانایی آن در شناخت متافیزیکی می‌پردازد. در این کتاب ارزشمند که به عنوان یکی از اصلی‌ترین آثار در تاریخ فلسفه مدرن شناخته می‌شود کانت به بررسی مفاهیم مهمی مانند عقل، محسوسات، ادراک و عقل محض می‌پردازد و سعی دارد مرزهای میان آنها را مشخص کند. او به بحث درباره تمایز بین دانش تجربی و دانش ریاضی می‌پردازد و به سوالاتی اساسی پیرامون شناخت انسان و ماهیت عقل محض پاسخ می‌دهد.

کتاب سنجش خرد ناب برای علاقه‌مندان به فلسفه و تفکر پیچیده یک منبع غنی از افکار و مفاهیم فلسفی ارائه می‌دهد و می‌تواند به درک بهتر از ماهیت انسان و عقل انسانی کمک کند.

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های فلسفه و عرفان علاقمند هستید به دسته‌بندی فلسفه و عرفان در فیدیبو سر بزنید.

درباره ایمانوئل کانت

ایمانوئل کانت، فیلسوف برجسته آلمانی، در ۲۲ آوریل ۱۷۲۴ در شهر کُنیگسبرگ، مرکز پروس شرقی، در خانواده‌ای از قشر متوسط، مذهبی و چهارچوب‌مدار متولد شد. والدین او زندگی ساده‌ای داشتند و پدرش سازنده زین اسب بود.

کانت در دانشگاه کُنیگسبرگ تحصیلات فلسفه و ریاضیات را شروع کرد و پس از فارغ‌التحصیلی به تدریس در دانشگاه پرداخت. او به مدت سی و یک سال به عنوان مدرس بدون حقوق رسمی در دانشگاه فعالیت کرد و در این مدت، برخی از کتب خود را برای دوری از مشکلات مالی بفروش ‌رساند. او یکی از پیشوایان عقل‌گرایی و تجربه‌گرایی بود و ایده‌های نوآورانه‌ای در زمینه فلسفه و اخلاق ارائه می‌داد.

کانت با ترکیب عقل‌گرایی و تجربه‌گرایی، نقشی مهم در تحولات فلسفی جهانی ایفا کرد و تاثیرات بزرگی در فلسفه و علوم انسانی به جای گذاشت. او به عنوان یکی از بزرگترین فیلسوفان تاریخ مدرن و نمادی از علم و اخلاق شناخته می‌شود و اندیشه‌های او تا به امروز تاثیرگذاری فراوانی داشته‌اند.

کتاب‌های مطرح و معروف دیگر از ایمانوئل کانت عبارتند از:

  •  کتاب نقد عقل محض: نویسنده با نوشتن کتاب نقد عقل محض، به تعیین مرزهای محدودیت عقل محض پرداخته است. از دیدگاه کانت عقل از پرسیدن سوال‌های متافیزیکی باز نخواهد ماند و بنابراین باید راهی برای خروج از تراژدی متافیزیک پیدا کرد. خواندن این کتاب را به افرادی که به متافیزیک و فلسفه علاقه دارند پیشنهاد می‌کنیم.
  • کتاب نزاع دانشکده ها: این اثر کانت درباره جنگ ابدی بین دانشکده "رده پایین" فلسفه است که فقط در برابر عقاید فردی پاسخگو است، و دانشکده‌های الهیات، حقوق و پزشکی که از اولویت " بالاتری" در دنیای امور و آموزه‌ها برخودار است و شیوه های آن مورد توجه دولت است.
  • کتاب نقد عقل عملی: این کتاب که خواندن آن تاصیر زیادی در توسعه اخلاق و فلسفه اخلاق دارد در ادامه کتاب نقد عقل محض ایمانوئل کانت که اولین نقد او بود آمده است و فلسفه اخلاقی او را مطرح می‌کند. بسیاری از افراد برای خواندن کتاب نقد عقل عملی نیاز به گذراندن دوره‌های مختلف و برنامه‌های درسی متناسب دارند.

جهت مشاهده سایر آثار ایمانوئل کانت کلیک کنید.

چرا باید کتاب سنجش خرد ناب را بخوانیم

کتاب سنجش خرد ناب نوشته ایمانوئل کانت یک اثر بی‌نظیر در فلسفه و متافیزیک است که برای همه علاقه‌مندان به فلسفه و افرادی که به دنبال یادگیری از آثار بزرگ فیلسوفان هستند بسیار ارزشمند است. این کتاب به طور گسترده در موارد مختلف از فلسفه، علوم انسانی، و حتی علوم طبیعی مورد استفاده قرار گرفته است. اگر شما علاقه‌مند به درک عمیق‌تر از مفهوم عقل و شناخت انسانی هستید، این کتاب به شما ابزارها و مفاهیم اساسی را ارائه می‌دهد.

همچنین، برای دانشجویان و پژوهشگران فلسفه و علوم انسانی، این کتاب منبعی معتبر و ضروری است تا در تحقیقات و مطالعات خود از افکار کانت بهره‌برداری کنند. از طرفی، این کتاب برای افرادی که به دنبال تفکر پیچیده و تحلیلی هستند بسیار کاربردی و مفید است و ذهن آنها را به تازگی‌های فلسفی و عقلانی باز می‌کند.

در بخشی از کتاب سنجش خرد ناب می‌خوانیم

همه دانش ما با حواس آغاز می‌شود، سپس به مرحله درک می‌رسد و با تعقل پایان می‌پذیرد. هیچ چیز بالاتر از تعقل نیست.

افکار بدون مضمون، خالی‌اند و ادراک‌های آنی بدون مفاهیم، کور هستند.

تجربه احتمال دارد به ما بیاموزد که چگونه است اما هیچ وقت به ما نخواهد گفت که نمی‌توانست طور دیگری باشد.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب سنجش خرد ناب

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های فلسفه و عرفان علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو به راحتی در دسترس شما هستند، مطالعه کنید.


شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
66.۴۲ مگابایت
تعداد صفحات
1,271 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۴۲:۲۲:۰۰
نویسندهایمانوئل کانت
مترجم میرشمس الدین ادیب سلطانی
ناشرانتشارات امیرکبیر
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Kritik der rcincn Vernunft
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۱/۰۶
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
5 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۶۶.۴۲ مگابایت
۱۲۷۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2.9
از 5
براساس رأی 14 مخاطب
5
ستاره
28 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
21 ٪
2
ستاره
28 ٪
1
ستاره
21 ٪
8 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

سلام من می‌بینم دوستان به PDF بودن ایراد می‌گیرند ولی جدا برای این کتاب pdf بهتر هست. اندازه فونت و نوشته‌ها معین هست و پاراگراف‌های سر جا اند. خود pdf و چاپ هم کیفیت خوبی دارد، فکر نمی‌کنم در خواندن مشکلی داشته‌باشد.

3

اصلاً کتاب‌های ادیب باید pdf باشه، به ویژه که خودش سرِ چاپّ کتاب‌هاش بارها به چاپخانه رفته و با وسواسِ تمام روی چاپ نظارت داشته و کتاب‌هاش پر از علایمِ مختلفه که اگه بخواد epubش منتشر بشه، همه‌ی اون علایم به هم میریزن!

1

ترجمه اصلا یه زبان امروزی نیست و از واژه های قدیمی و متروک استقاده شده و باید لغت نامه دهخدا در کنارتون داشته باشید !

2

دوستان به جای چرت گفتن بگید که اصلا کتاب چی میخواد بگه؟ توی نسخه نمونه که دیگه نگم ور داشتن مقدمه کتاب رو گذاشتن...

2

pdfاخه!

1

Pdf ?! ??????

1

ترجمه اصلا روان و قابل فهم نیست

3

امکان مطالعه فیدی پلاس روی ویندوز نیست

2.9
(14)
238,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سنجش خرد ناب
سنجش خرد ناب
ایمانوئل کانت
انتشارات امیرکبیر
2.9
(14)
238,000
تومان