0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فرزندان خون و استخوان

معرفی، خرید و دانلود کتاب فرزندان خون و استخوان

میراث اوریشا 1
ناشر:
نشر خوب
درباره فرزندان خون و استخوان

کتاب فرزند خون و استخوان در دوره‌ای نوشته شد که نژاد پرستی به اوج خود رسیده بود. تمامی سیاه پوستان در رنج و عذاب بودند و سفید پوستان نیز کاری برایشان انجام نمی‌دادند. اما این کتاب امید را به دل تمامی مردم دوباره باز گرداند. هنگام خواندن این کتاب، به نجابت و فرهنگ اصیل سیاه پوستان پی می‌برید.

نقد و بررسی کتاب فرزندان خون و استخوان

کتاب فرزندان خون و استخوان Children of Blood and Bone توسط تومی آدیمی به رشته تحریر درآمده است. این کتاب در سال 2018 به زبان انگلیسی و در ایالات متحده منتشر شد. ژانر این کتاب فانتزی و تخیلی است. کتاب پیش‌رو اولین کتاب از سه‌گانه کتاب‌های میراث اوریشا محسوب می‌شود. در سال 2018 از کتاب فرزندان خون و استخوان یک نسخه صوتی نیز منتشر شد. این کتاب صوتی با استقبال بسیار خوبی روبرو شد. نسخه صوتی این کتاب در سال 2019 برنده جایزه بهترین کتاب صوتی آدیو Audie شد. آدیمی در نوشتن این کتاب از رمان‌هایی مانند هری پاتر و همچنین افسانه‌های آفریقایی، فرهنگ و زبان آن‌‌ها الهام گرفته است.

این رمان در سرزمین تخیلی اوریشا اتفاق می‌افتد. در این شهر دو فرد سرشناس به نام‌های پیشگو، که یک جادوگر به موهای سفید است و کوسیدان Kosidan زندگی می‌کنند. یازده سال قبل از وقایع کتاب پادشاه ساران Saran فهمید که چگونه باید ریشه جادو و جادوگری را بخشکاند. او دستور داد تمامی فالگیران و ساحران حتی آن‌هایی که افراد خوبی بودند را به قتل برسانند. در میان این افراد مادر زِیلی آدبولا Zelie Adebola نیز بود. بعد از قتل تمامی ساحران، جادو و جادوگری در تمامی شهر خاموش شد. سال‌ها گذشت و زِیلی بزرگ و بزرگ‌تر شد. زِیلی به همراه برادرش تساین Tzain به دختری نجیب‌زاده کمک می‌کنند تا بتواند از دست نگهبانان فرار کند. او دختر پادشاه ساران است. اما هیچ شباهتی به عقاید پدرش ندارد. آماری از قلعه پدرش یک طومار جادویی را به سرقت می‌برد. این طومار جادویی می‌تواند تمامی قدرت‌های از دست رفته ساحران را بازگرداند. دلیل دزدیدن این طومار توسط آماری این بود که دید زمانی که بهترین دوست و خدمتکارش آن را لمس کرد، قدرت‌های طومار جان گرفتند.

گروهی از نگهبانان به رهبری برادر آماری شاهزاده اینان، دریا سالار کائه و زِیلی به معبد بزرگ سفر می‌کنند. در آنجا کشیش لگان به آن‌ها می‌گوید که برای دست یافتن به تمام قدرت طومار باید طومار، خنجر استخوان و سنگ آفتاب را در دست داشته باشند. کشیش به هرکدام از آن‌ها یک قدرت جادویی را اعطا می‌کند. این سه نفر طومار را در دست داشته و به سمت سرزمینی برای بدست آوردن سنگ آفتاب می‌روند. ایبجی Ibeji جاییست که سنگ آفتاب به عنوان جایزه بازی‌های مرگبار داده می‌شود. زِیلی از قدرت خود برای بدست آوردن این سنگ استفاده می‌کند. حال آن‌ها هر سه شرط را دارند. در راه بازگشت اسیر گروهی ناشناس در جنگل می‌شوند. مردم آن منطقه همگی فالگیر بوده و در مواجهه با طومار قدرت‌هایشان دوباره جان می‌گیرد.

در راه تلاش برای فرار زِیلی و اینان عاشق یکدیگر می‌شوند. اما هرکدام بخاطر شرایط زندگی مجبور به ترک یکدیگر می‌شوند. زمانی که این دو در تلاش برای بازگرداندن قدرت جاویی قبایل هستند. زِیلی به دستور پادشاه ساران دستگیر و زندانی می‌شود. در آن اسارتگاه نگهبانان او را شکنجه می‌دهند تا تمامی رموز جادو و آن طومار را از یاد ببرد. در نهایت زِیلی وانمود می‌کند که فردی عادی شده و همه چیز را فراموش کرده‌است. آماری و تساین او را از آن اسارتگاه نجات می‌دهند. زِیلی، آماری و تساین مخفیانه به معبد باز می‌گردند تا با جادوی طومار، خنجر استخوان و سنگ آفتاب تمامی توانایی‌ها را به زِیلی بازگردانند. اما ساران پدر زِیلی را گروگان گرفته و در ازای خون پدر او تمامی دستاوردهایشان را می‌خواهد. در نهایت زِیلی برای پدرش از تمام قدرت‌ها و جادو می‌گذرد. اما ساران زیر قولش زده و پس از تحویل دستاوردها پدر زِیلی را می‌کشد. اما جادوی خون و روح پدرش در زِیلی زنده شده و او با استفاده از قدرت‌های بازیابی شده به اوریشاا حمله می‌کند. حال زِیلی و اینان، دو عاشق در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. در نهایت چه کسی پیروز این میدان است؟ خیر و یا شر؟ عشق و یا قدرت؟

اقتباس‌های سینمایی از کتاب فرزندان خون و استخوان

چند سال پیش اعلام شد که شرکت فاکس دوهزار Fox 2000 اعلام کرده که فیلم سینمایی براساس این کتاب می‌سازد. اما در سال 2019 به دلیل ادغام این شرکت با شرکت والت دیزنی ساخت این فیلم سینمایی به تعویق افتاد. در دسامبر سال 2020 اعلام شد که شرکت لوکاس در سال 2022 این فیلم سینمایی را خواهد ساخت. کارگردان این فیلم ریک فامویویوا Rick Famuyiwa است. در این فیلم سینمایی بازیگرانی همچون ادریس آلبا، ویولا دیویس و ... به هنرنمایی می‌پردازند.

ترجمه کتاب فرزندان خون و استخوان به زبان فارسی

کتاب فرزندان خون و استخوان دو بار به زبان فارسی ترجمه شده‌است. این کتاب برای اولین بار در سال 1397 با ترجمه سعیده کاظمیان و انتشارات باژ به چاپ رسید. کتاب پیش‌روی شما توسط آرزو مقدس ترجمه شده‌است. این کتاب در سال 1398 توسط انتشارات نشر خوب به چاپ رسید. خانم مقدس در سال 1364 چشم به جهان گشود. حوزه فعالیت این مترجم ادبیات کودک و نوجوان است. از دیگر آثار منتشر شده توسط خانم آرزو مقدس می‌توان به ابرِ تندر، با گرگ‌ها، هری پاتر و فرزند نفرین شده، داس مرگ، مگنس چیس و کشتی مردگان، لاک وود و شرکا و آپولو اشاره کرد. تمامی کتاب‌های ذکر شده در فیدیبو موجود هستند. شما می‌توانید کتاب الکترونیکی فرزندان خون و استخوان به قلم تومی آدیمی و ترجمه آرزو مقدس و انتشارات نشر خوب را از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه نمایید

درباره‌ی نویسنده کتاب فرزندان خون و استخوان، تومی آدیمی

تومی آدیمی Tomi Adeyemi در 1 آگوست سال 1993 چشم به جهان گشود. وی زاده آمریکا است. پدر و مادر او از مهاجران نیجریه‌ای بودند. پدرش در نیجریه پزشک بود. اما پس از مهاجرت مدرک تحصیلی وی با مشکل مواجه شد. والدینش تصمیم گرفتند که به او و خواهر برادرانش فرهنگ و زبان نیجریه را یاد ندهند. اما در بزرگسالی تومی خودش به دنبال یادگیری زبان و آداب و رسوم فرهنگش رفت. او بعدا یکی از رمان‌های خود را همانند نامه‌ای عاشقانه به ریشه‌ها و فرهنگ خود تقدیم کرد. آدیمی اولین داستان خود را در پنج سالگی نوشت. او در طول سال‌های نوجوانی به کار خود ادامه داد. وی در سال 2008 در برنامه دانش پژوهان جوان بنیاد دبیرستان مرکزی هینسدیل واجد شرایط اعلام شد. به همین دلیل بورس تحصیلی دانش پژوهان جوان را اخذ کرد. آدیمی فارغ التحصیل رشته ادبیات زبان انگلیسی از دانشگاه هاروارد، رشته اسطوره شناسی و فرهنگ آفریقای غربی از دانشگاه سالوادور برزیل است. وی هم اکنون رمان نویس و استاد رشته نویسندگی خلاق است. اولین اثر منتشر شده از این نویسنده کتاب فرزندان خون و استخوان نام دارد. این کتاب برنده جایزه آندره نورتون برای داستان علمی بزرگ‌سالان  در سال 2018 شد. به علاوه این کتاب جایزه واتر استون Waterstons و هوگو Hugo را در سال 2019 بدست آورد. تونی در سال 2020 به عنوان یکی از 100 فرد با نفوذ سال انتخاب شد. او هم‌اکنون در کالیفرنیا زندگی می‌کند.

بخشی از کتاب فرزندان خون و استخوان

هوای بیابان؛ بی‌جان است.

با هر نفس گلویم را می‌خراشد.

بدون فرمان‌های پی در پی کایا، نفس‌ها در هم محو می‌شوند و به جادویی که او را از بین برد، آلوده‌اند.

هرگز متوجه نشده بودم، وقتی کنار کایا سواری می‌کنم زمان چطور می‌گذرد. تنهایی سفر کردن باعث می‌شود دقیقه‌ها و ساعت‌ها یکی شوند و روزها و شب‌ها با هم فرقی نداشته باشند. اول از همه آذوقه‌مان رو به پایان می‌رود و بعد از آن هم نوبت آب است.

قمقمه‌ای را که به زین پلنگون دزدی‌ام بسته شده برمی‌دارم و آخرین قطره‌ها را به زور از آن بیرون می‌کشم. اگر اُری من را از آسمان زیر نظر داشته باشد، حتماً حالا دارد به من می‌خندد.

 

 

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۶۴ مگابایت
تعداد صفحات
584 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۹:۲۸:۰۰
نویسندهتومی اِدیِمی
مترجمآرزو مقدس
ناشرنشر خوب
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
.Children of blood and bone
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۱/۳۰
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
69,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۶۴ مگابایت
۵۸۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 20 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
30 ٪
4
ستاره
45 ٪
3
ستاره
20 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
0 ٪
13 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4
سرگرم‌کننده 🧩

کتاب جالبی بود. منو بیشتر یاد بانی توی خاطرات خوناشام و ارتباطش با اجداد و نیاکانش انداخت. با یسری رسومات سیاه پوستان آشنا کرد و خیلی جالب جلو رفت. دوست داشتم بیشتر درباره اینان و زل می‌نوشت. اینان نقش کلیدی داشت و فردی بود که بین آموزه هاش و تغییر دست و پا میزد. کاملا درکش کردم، هم ترسش رو هم جاهایی که شجاعت به خرج داد و کاملا میفهمم چرا با اینکه می‌ترسید و میدونست پدرش چه رفتاری نشون میده باز تصمیم گرفت راهشو سمت پدرش کج کنه و تا آخر پایبند موند، همونطور که زل به مادر و پدرش و خانواده اش پایبند موند. رفتم زبان اصلی جلد دوم رو دانلود کردم و جلد سوم هم خرداد ماه امسال میاد. امیدوارم جلد دوم جالب تر جلو بره، هرچند بگم بعد از خوندن نام باد و در جست و جوی دلتورا و کتاب های فانتزی زیاد دیگه، نمیتونم بگم عالی بود اما داستان جالبی داشت و خوندنش خالی از لطف نیست. جا داشت توی مقدمه بیشتر درباره جادوها، مراسم ها و دنیای جادویی این کتاب بگه تا یسری چیزا ناآشنا نباشه. کاراکتر اول همه مراسمات رو طوری نام می‌برد که انگار من خواننده ازشون اطلاعاتی دارم ولی خب یپشنهاد میکنم بخونید

3

خطر اسپویل ⛔⛔⛔⛔⛔⛔ هر احساسی درمورد اینان داشته باشیم، تأثیری برگشت‌ناپذیر روی اتفاقات داشت، چیزی که نشون می‌ده چرا باید تو این پازل قرار می‌گرفت، چرا هیچ‌کس دیگه‌ای نمی‌تونست جایگزینش بشه. طومار جوری تنظیم شده بود که فقط به افراد خاصی جادو بده، این همون چیزی بود که زیلی هم می‌خواست. اما اینان با نابود کردن طومار، باعث شد زیلی ناخواسته به ریشه‌ها و پیوندهاش متصل بشه، هم مادر و هم پدر: نسلی که همه اون رو خالی از توان جادویی می‌دونستند. بنابراین وردهای متفاوتی از زبان زیلی خارج شد و نتیجه کاملا متفاوتی رو به بار آورد. به نظر میاد کاری که پادشاهی با جادوگرها کرده بود- محروم کردن اونا از نیروشون به خاطر ترس و نفرتی که داشت- دهه‌ها قبل توسط جادوگرها علیه افراد دیگه‌ای به کار گرفته شده.

4

چه قدر خوشحالم که این کتاب بالاخره تو فیدیبو هم اومد! متاسفانه ماه پیش الکترونیکیشو پیدا نکردم و زبان اصلی خوندم. این رمان فانتزی، داستان دختریه که برای برگردوندن میراث اجدادش، جادویی که ازشون ربوده شده، سفر پرماجرایی رو شروع میکنه. واقعا دوستش داشتم، داستان قوی‌ای داره و ارتباط بین شخصیت ها خیلی دلنشینه. البته رابطه ی عاشقانه‌‌ی شخصیت اصلی یکم بی ربط بود و انگار زورکی جزو داستان شده. در کل نوجوان پسنده، و شاید بشه گفت بین داستانهای مشابه خیلی بهتر از بقیس. اسم نویسنده خانم Tomi Adeyemi هست، اونم درست کنین عالی میشه. اگه جلد دوم هم ترجمه شده باشه و بذارین عالی میشه.

4

داستان فوق العاده است، دختری با موهایی به سپیدی برف که میخواهد انتقام خودش را از شاهی که میراثش و قدرت جادوگرها رو از بین برده است بگیرد. ولی در کنار تمام زیبایی ها و تخیلات افسون کننده، کتاب غم بزرگی درون خودش دارد. این کتاب درباره نژادپرستی حرف میزند و رنجهایی که کودکان و بزرگسالان فقط به خاطر رنگ متفاوت پوستشان میکشند و باعث میشود عمیقا درک کنید که نژادپرستی چیست و تا چه حد میتواند ویرانگر باشد. تنها ایرادی که میتوانم از داستان بگیرم بخش عاشقانه کتاب است که امیدوارم در جلد دوم برطرف بشود. ولی واقعا توصیه میکنم که این کتاب رو بخونید تا بتوانید با همدلی متفاوتی نسبت به بقیه انسانها نگاه کنید.

5

سلام اگه این کتاب رو خوندین و پسندیدین جلد دوش هم در حال ترجمه یا چاپه ،توست نشر باژ این کتاب نسخه ی چاپیش فقط واسه نشر پاژ هست من نسخه ی چاپی کتاب رو خوندم و خیلی دوست دارم امیدوارم هرچه زود تر جلد دوم از این مجموعه رو داخل کتاب فروشی ها ببینم

5

من خودم خوندمش و خیلی ازش خوشم اومد و پشیمون نیستم از خوندنش ولی از روابط عاشقانه‌شون زیاد خوشم نیومد مخصوصا رابطه‌ی آماری و زین... اگه جلد دومش هم ترجمه شده، بگین ممنون میشم چون جای خیلی حساسی تموم شد...هق?

4

باسلام اسم نویسنده این کتاب " تومی ادی امی " است.

4

اولش فک کردم شاید قابل پیشبینی و تکراری باشه اما نظرم عوض شد به نظرم قشنگ بود و پشیمون نیستم ازینکه خووندمش

4

اقا اسم نویسنده رو اشتباه زدین اصلاحش کنین. این یه نویسنده دیگه است

5

خیلی کتاب قشنگی بود و اگه ژانر فانتزی دوس دارید بخونید و از یه جاهایی به بعد اصلا قابل پیش بینی نیست

نمایش 3 نقد دیگر
4
(20)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
34,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فرزندان خون و استخوان
فرزندان خون و استخوان
میراث اوریشا 1
نشر خوب
4
(20)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
34,000
تومان