0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
درد که کسی را نمی کشد

معرفی، خرید و دانلود کتاب درد که کسی را نمی کشد

پنج جستار درباره ی گم شده های خلوت و شلوغی
درباره درد که کسی را نمی کشد
در کتاب درد که کسی را نمی‌کشد سراغ جاناتان فِرَنزِن رفتیم که بسیاری از آثار تألیفی و ترجمه‌اش در ژانرهای رمان، داستان‌کوتاه و جستار موفق به دریافت جوایز معتبر ادبی مثل جایزه‌ی ملی کتاب شده‌اند. جستارهای کتاب حاضر را از دو کتاب چطور تنها باشیم و باز هم دورتر برگزیدیم. این نوشته‌ها که پیش‌تر در نشریاتی مثل نیویورکر و مجله‌ی هارپر چاپ شده، به مسئله‌ی حفظ فردیت در فرهنگ جمعیِ پرسروصدا و مزاحم و پیچیدگی‌های آن اختصاص یافته است. فزنزن به جای افسردگی، انفعال و خالی کردن میدان، از پذیرش درد و خشم به منزله‌ی راهکاری شخصی برای مقابله با آسیب‌های مصرف‌گرایی، تکنولوژی، جنگ و دیگر تغییرات پرشتاب و ناگزیر زندگی امروزی استفاده می‌کند. به نظر او درد و عصبانیتی که آدمی را برای مقاومت در برابر این آسیب‌ها و یافتن راهکار مقابله با آن‌ها آماده می‌کند، بخشی از فرآیند طبیعی زندگی ماست. جستارهای فرنزن را گواهی بر جوانمردی و انسانیت او، عشقش به داستان و ترجیح شخصی‌اش برای مقولاتی دانسته‌اند که به جای احساسات‌گرایی‌، دارای پیچیدگی‌ اخلاقی هستند. تلاش برای خوب بودن و عشق ورزیدن به رغم خودمحوری و منیّت ذاتی انسان، در نوشته‌های فرنزن موج می‌زند. او از سویی مخالف انزوا و کناره‌گیری از جمع است و از سوی دیگر خواندن و نوشتن کتاب و خصوصاً رمان را که به‌خودی‌خود فعالیت‌هایی انفرادی هستند، بستر مناسبی برای ایجاد آگاهی و همدلی می‌داند. جستارهای او، نقدهای خوش‌خوانی هستند که می‌کوشند اهمیت حفظ ادبیات و حساسیت نسبت به آن را برجسته کنند و مخاطب را از ساده‌سازی و تقلیل مفاهیم ادبی پرهیز ‌دهند.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
902.۰۸ کیلوبایت
تعداد صفحات
149 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۵۸:۰۰
نویسندهجاناتان فرنزن
مترجم ناصر فرزین فر
ناشرنشر اطراف
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Farther away
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۱/۲۴
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
29,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹۰۲.۰۸ کیلوبایت
۱۴۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2.9
از 5
براساس رأی 14 مخاطب
5
ستاره
21 ٪
4
ستاره
7 ٪
3
ستاره
35 ٪
2
ستاره
14 ٪
1
ستاره
21 ٪
10 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

خب این یک اثر داستانی نیست و با هدف سرگرم‌کننده بودن هم نوشته نشده که به گمانم علت نظرات منفی ثبت شده برای این کتاب همین باشه. به نظر من این کتابیه برای کسانی که به تحلیل و عمیق شدن در مسائل علاقه دارند و از مسیر لذت می برند نه از رسیدن به مقصد و نتیجه گیری. اگر صبوری به خرج بدید و مقدمه ها و پیشگفتار های متعدد کتاب رو پشت سر بگذارید، پاداش مطالعه خود را خواهید گرفت. جستارهای این کتاب، برآمده از تجربیات و زندگی نویسنده و همین طور بررسی جامعه و فرهنگی که نویسنده در آن زیسته هستند و طبیعیه که درک و لذت بردن از چنین نوشته ای هم نیازمند تفکر و آهسته خوانی باشه. ترجمه هم عیب و ایرادی نداره، هرجا که نویسنده محاوره نوشته، محاوره هم ترجمه شده. بعضاً جملات خیلی بلندی در متن هست که از لحاظ گرامری ایرادی ندارد و فقط به خاطر بلند بودنش باید جمله رو بیشتر از یک بار خواند تا متوجه شد.

1

یک سوم کتاب رو خوندم ولی نتونستم پیش برم. نویسنده فقط آسمون ریسمون بافته و واقعاً متوجه نمیشی منظورش چیه! من این کتاب رو توصیه نمی‌کنم. میخواستم رمان آزادی از این نویسنده رو بخونم ولی الان کاملاً دو دل شدم!

3

هرکسی این کتاب رو نمی‌پسنده،من بعضی قسمت‌ها از صبحت‌های نویسنده گیج و خسته شدم ولی این کتاب در نوع خودش حرفای خوبی هم داشت پس پشیمون نیستم

1

تا نصف کتاب پیش رفتم و متاسفانه فقط با مهمل‌بافی نویسنده طرف بودم.هیچ حرفی برای گفتن نداشت..

2

ناموساً دیگه کتاب چاپی نمیخرم :)) هرچی میخرم دو هفته بعد آنلاین میشه:)))

2

با این امید که تجربیات من با مال شما بخواند؟ خداوکیلی این چه ترجمه ایه؟

3

مقدمه چیز دیگه ای بود نمونه چیز دیگه ای . در کل نمونه کتاب مفهوم نبود

5

ترجمه و ویراستاری کتاب خیلی خوبه واقعا دمتگرم آقاناصرفرزین فر

3

متن سیالی نداره اما خوندن هیچ کتابی خالی از لطف نیست.

3

متاسفانه ترجمه روانی نداره

2.9
(14)
25,200
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
درد که کسی را نمی کشد
درد که کسی را نمی کشد
پنج جستار درباره ی گم شده های خلوت و شلوغی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
درد که کسی را نمی کشد
درد که کسی را نمی کشد
پنج جستار درباره ی گم شده های خلوت و شلوغی
نشر اطراف
2.9
(14)
25,200
تومان