0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دعا برای ربوده شدگان

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی دعا برای ربوده شدگان

نویسنده:
جنیفر کلمنت
درباره دعا برای ربوده شدگان
جنیفر کلمنت، داستان‌نویس اهل مکزیک بر این باور است که با ادبیات می‌تواند دنیا را تغییر دهد. او با این اندیشه‌ داستانی واقعی از جنس نابرابری که در هر مختصات این دنیا در حال وقوع است، را آفریده است. او نابرابری و ظلم به زنان در جامعه‌ی مکزیک را با قلمی پرنفوذ در داستان دعا برای ربوده‌شدگان به تصویر کشیده و فریاد آن را به گوش همه‌ی جهانیان رسانده است. داستان دعا برای ربوده‌شدگان قصه‌ای پرقدرت است که از سوی آیریش تایمز، روزنامه‌ی ایرلند به‌عنوان بهترین کتاب سال انتخاب شد. کتاب «دعا برای ربوده‌شدگان» بانام اصلی Prayers For The Stolen اثری قدرتمند با نثری جادویی و تأثیرگذار است که مفاهیم دوستی، خانواده و اراده را به چالش می‌کشد. این داستان تصویری از سرزمینی است که تنها زنان در آن زندگی می‌کنند و گاهی مردان خلاف‌کار و قاچاقچی برای بردن برده‌ای جدید به آنجا سر می‌زنند. تصویری زنده و تأثیرگذار از زنان روستاهای مکزیک که دختران خود را حتی به خاک می‌سپارند تا دزدان آن‌ها را به دست نیاورند. «لیدی ‌دی‌ گارسیا مارتینز» دخترکی بانمک و باهوش نمادی از دختران این سرزمین است که داستان زندگی‌اش در کتاب «دعا برای ربوده‌شدگان» روایت می‌شود. او به همراه دوستانش «ماریا»، «پائولا» و «استفانی» کودکی خود را در این روستا می‌گذرانند و درگیر مشکلات و مسائل محل زندگی‌شان می‌شوند. «لیدی»، «ماریا»، «پائولا» و «استفانی» در پی مشکلات و ناهنجاری‌های منطقه سکونتشان تلاش می‌کنند تا خود را به مرزهای آمریکا برسانند تا نجات یابند. «لیدی ‌دی‌ گارسیا مارتینز» باپوست و چشم‌های قهوه‌ای و موهای فر در دنیایی پر از ابهامات زندگی می‌کند. او در تلویزیون دختران زیبای را می‌بیند که موهایشان را پاپیون صورتی تزیین کرده‌اند درحالی‌که مادرش زمانی که او به دنیا آمده به همه اعلام کرده است فرزندش پسر است. مادرش هرروز به او می‌گوید ما تو رو زشت می‌کنیم و «لیدی ‌دی‌ گارسیا مارتینز» به این فکر می‌کند شاید در مکزیک بهترین چیز این است که یک دختر زشت باشی.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
574.۳۹ مگابایت
مدت زمان
۰۶:۵۸:۱۴
نویسندهجنیفر کلمنت
مترجممیچکا سرمدی
راوی رخشان بنی اعتماد
ناشررادیو گوشه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۱۲/۱۷
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۵۷۴.۳۹ مگابایت
۰۶:۵۸:۱۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 58 مخاطب
گیرا 🧲 (4)
اجرای روان 🎙️ (3)
5
ستاره
79 ٪
4
ستاره
13 ٪
3
ستاره
1 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
5 ٪
33 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
اجرای روان 🎙️
تلخ ☕️
گیرا 🧲

کتاب فوق‌العاده جذابی بود و چون از نظر حجم کم بود من خیلی زود تمومش کردم و دوست داشتم واقعا بیشتر طول می‌کشید. داستان رنج زنان، تبعیض جنسیتی، جنس دوم شمرده‌شدن و در معرض خطر قرار داشتن زنان، داستان دیروز و امروز نیست و متاسفانه چیزیه همیشگی و چه خوبه که با قلم نویسنده‌ای خوب، با این روایت‌های تلخ آاشنا شیم. من برعکس خیلی‌ها، گویندگی رو خیلی دوست داشتم. دردی که امروز جامعه کتاب صوتی کوش کن ما! بهش مبتلاست اینه که صدای چهار پنج نفر گوینده خاص رو فقط شنیده و قبول داره! این وحشتناکه. گویندگی این اثر هیچ مشکلی نداشت. صدا، برای کاراکتر کاملا مناسب بود و هیچ غلط خوانش خاصی به گوش من نخورد. بد نیست یکم گوش خودمون رو به صداهای متفاوت عادت بدیم و اینقدر سلیقه خودمون رو محدود نکنیم به چند تا صدای همیشگی. در کل ترکیب خیلی خوب و ارزشمندی بود.

5

خانوم بنی اعتماد صدای گیرایی دارند، قطعا گویندگان جذابتری هستند همونطور که گویندگان ضعیفتری هم هستند و میتونه باب میل خیلیها نباشه اما اینهمه انتقاد از صدای ایشون و این کامنت ها از اهالی غار نشین ضد زن که براشون فمینیست بودن ایشون گناه و خطا محسوب میشه بیشتر بیانگر دلیل جبهه گیریهای و حمایتهای اجتماعی ایشون نیست!؟ فقر مطالعه باری همچنان معضل اجتماع رو به سقوط ماست اما معضل بزرگتر این چشم ها و گوش های بسته منتهی به دهان گشاده ست که علیرغم مطالعه در این دگماتیک ها اندیشه ایی در کار نیست!!

4

کتاب در مورد ماجراها و سختیهاب زندگی یک دختر در مکانی دور افتاده در مکزیک بود و درگیری ها و مشکلاتی که با قاچاقچیان مواد مخدر و انسان دارد. من مطالبی در مورد مافیای مواد مخدر در مکزیک و شدت خشونت و جنایات آنها خوانده بودم اما فکر میکردم درگیری فقط بین گروهها است و مردم عادی خیلی صدمه نمیبینند. اما این کتاب دید جدیدی به خواننده میدهد و برای من آنقدر بعضی از حوادث وحشتناک بود که باورم نمیشد واقعی باشند اما ما خودمان خیلی شنیده هاب باور نکردنی را دیده ایم.

1

چرا باید برای فروش بیشتر از افراد مشهوری استفاده کرد که تخصصشون گویندگی نیست؟

5

داستان بِسیار پرکشش و تاثیرگذاری بود بدون وقفه گوش دادم و غرق فضای عجیب روایت شدم ترجمه بسیار خوب، و راوی بسیار عالی و حرفه‌ای بودند تنها چیزی که بنظرم کمی ناهماهنگ بود موسیقی بود که هرچند زیبا بود ولی بخصوص در بخش‌های اولِ داستان ، چندان مناسبتی با فضا نداشت

5

بسیار عالی بود، ممنون. از اولش که شروع کردم نتونستم قطع کنم تا تموم بشه. داستان فوق العاده درباره طبقه تهیدست امریکای جنوبی و با صدای گرم و دلنشین خانم بنی اعتماد و حس عمیقی که به داستان داده ند. حرف نداشت!

5

کتاب قشنگ و حیرت انگیزیه، وجود چنین زیستن هایی اگر بر پایه واقعیت باشه غیر قابل باوره. اجرا عالی اما نمی دونم چرا روی اجرای صداپیشه، تبلیغ صوتی گذاشته شده اونم بدون قطع کردن صدا اصلی!!!

5

از زن ایرانی گرفتارتر بیچاره تر هم هست اما زن خارجی گرفتار اگه تلاش کنه پیروز میشه اما زن ایرانی گرفتار همیشه در بند اسارته و هر روز غرق میشه تو ناکامی و شکست این کتاب خیلی تلخ بود

5

من خیلی این کتاب را دوست داشتم. موضوعش برام جدید بود و دید جدیدی از شرایط زیستی در امریکای جنوبی/ مرکزی بهم داد. اجرای خانم بنی‌اعتماد هم بسیار مناسب فضای کتاب و زیبا بود.

5

با تمام احترامی که برای خانم بنی اعتماد و کارگردانی شون قائل هستم ، گویندگی ایشان را اصلا دوست نداشتم...لحن یکنواخت و مونو تون...داستان کتاب خوب بود

نمایش 23 نقد دیگر
4.6
(59)
گیرا 🧲 (4)
52,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
دعا برای ربوده شدگان
دعا برای ربوده شدگان
جنیفر کلمنت

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دعا برای ربوده شدگان
دعا برای ربوده شدگان
جنیفر کلمنت
رادیو گوشه
4.6
(59)
گیرا 🧲 (4)
52,000
تومان