0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
باران در مترو
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب باران در مترو

درباره باران در مترو
باران در مترو چهار داستان با فضاهایی متفاوت دارد که همگی حولِ مفهومِ «خشونت» می‌گردند. نویسنده در این داستان‌ها توانسته برای مخاطبش اضطرابی تدارک ببیند که مرام او را در این وضعیت نگه دارد: آیا زمان متوقف شده و همه چیز به عقب بازگردانده میشود؟ فضاسازی های ساده و موجز، دیالوگ‌های پرتعداد و پرواژه و یک خطِ داستانی بدیع و خلاقانه، این داستانها را به نمونه هایی خواندنی از رئالیسمِ سیاه تبدیل میکند. رئالیسمی که در دل خود علاوه بر روایت فروافتادن آدم‌ها، درگیر نمایش هولناک و گاه جبری زندگی دیگران و خُرده‌شخصیت‌ها نیز هست.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
814.۹۷ کیلوبایت
تعداد صفحات
120 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۰۰:۰۰
نویسندهمهدی افروزمنش
ناشرنشر چشمه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۱۲/۱۳
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
24,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸۱۴.۹۷ کیلوبایت
۱۲۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2.7
از 5
براساس رأی 12 مخاطب
سخت‌خوان 💎 (1)
تلخ ☕️ (1)
5
ستاره
8 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
33 ٪
1
ستاره
16 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

نمیدونم قضیه مربوط به سلیقست یا چیز دیگه ولی این کتاب رو دوست نداشتم و جز قصه باران در مترو اون سه تای دیگه بی نهایت برام حوصله سر بر بودن و به سختی تمومشون کردم چون عادت ندارم کتاب رو نیمه کاره ول کنم. داستان اول کارواش بود. نه موضوع داستان نه روایت هیچی از این داستان رو دوست نداشتم. داستان بعدی به وقت مردن بود که اونم تعریفی نداشت تلاش زیاد برای خشن کردن قضیه جذابیتی که اضافه نکرد هیچ کمی داستان رو مصنوعی هم کرد این تم داستان شبیه بعضی فیلماست که چند سالیه مد شده و تو سینمامون ساخته میشه. مثلا لا.ت هایی با اسامی عجیب، چا.قو، نا.مو.س، مو.اد، داد و بیداد و همین جور موارد چیپ. توصیفات هم بیش از حد زیاد بود و اکثر مواقع اضافی که دل رو میزد دیگه. داستان بعدی باران در مترو بود که تنها داستان این مجموعه داستان بود و همین دو ستاره بخاطر همین قصه بود. جالب و دلنشین شروع میشه اما پایانش تعریفی نداره. آخری هم دایی بود که اونم هیچی. شاید بعضیا این کتاب رو دوست داشته باشن اما برای من که اینطور نبود. مراقب هم باشیم کنار همدیگه باشیم.

4

چهار تا داستان نسبتا کوتاه بود. بهترینش خودِ "باران در مترو" بود که لذت بخش بود خوندنش. یکم سبک نوشتاری کتاب (البته توی کتاب های ایرانی) برام تکراری بود. همه چیز با ریزترین جزییات توصیف شده بود جوری که می شد صحنه ها رو کامل تصور کرد. ولی به نسبت کتاب هایی که با این سبک خوندم، تا حدودی ضعیف بود. نمی دونم ٣ تا ستاره باید بدم یا ٤ تا؟!

3

دایره لغات و اصطلاحات نویسنده بسیار ارزشمند هست و نوشته ها جدید و در قالب موضوعات تکراری نبود. به شخصه برخی داستان ها رو بدم نیومد ولی کتاب رمان سالتو ایشان بسیار زیباتر بود.

2

در پايان خواندن داستان اول همان حسی را داشتم که بعد از دیدن فیلم مظنونین همیشگی .

3

کتابای ایرانی خوندن ندارن واقعا

2.7
(12)
سخت‌خوان 💎 (1)
27,000
٪50
13,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
باران در مترو
٪50
باران در مترو
مهدی افروزمنش
نشر چشمه
2.7
(12)
سخت‌خوان 💎 (1)
27,000
٪50
13,500
تومان